Dere med katt

Takk for tips [emoji4]

For har jeg kjøpt fra Felleskjøpet nå. Hadde ikke tenkt å gi fra matbutikker nei [emoji4]

Har kjøpt inn sånn do med tak og luke i (ser ut som et bur), og håpte de ville godta det. Tror du maten kan stå ca 1 m fra den? Har tenkt å sette opp en grind i enden på gangen slik at kattene får et friområde med do, mat og seng unna ungene.
Ja, det er ingen problem. Bare du lærer kattene hvor de finner mat og vann. Grinda er ingen nytte når det gjelder katter ;) De hopper over. Men kjekt mot unger.

Vi hentet kattene på søndag. De er fortsatt redde. Jeg er usikker på om vi skal la dem komme til oss, eller om vi skal plukke de opp mot dems vilje? Vi voksne har fått klappet de litt under tvil. Har ikke holdt de ennå. De holder seg mest i nede i gangen, men kommer litt opp til oss etter barna har lagt seg.
Vil dette gå seg til? Hvor lang tid må vi påregne? Noen tips ellers?

Vi hentet kattene på søndag. De er fortsatt redde. Jeg er usikker på om vi skal la dem komme til oss, eller om vi skal plukke de opp mot dems vilje? Vi voksne har fått klappet de litt under tvil. Har ikke holdt de ennå. De holder seg mest i nede i gangen, men kommer litt opp til oss etter barna har lagt seg.
Vil dette gå seg til? Hvor lang tid må vi påregne? Noen tips ellers?
Siden de søker litt til dere etter at barna har lagt seg er det nok lettest å la de fortsette med det enn å tvangskose.
Det vil bli bedre! Men vanskelig å si hvor lang tid osv det kan ta, forhåpentligvis blir de snart husvarme :)
Har dere leker? Prøvd å leke litt etter at barna er lagt?

Ja gutten leker litt med oss. Jenta er mer skeptisk så hun har ikke villet ennå.
Vi ser fremgang på hvor nærme vi får være og hvor mye de er her oppe, så håper det går seg til etterhvert ja [emoji4]

Ja gutten leker litt med oss. Jenta er mer skeptisk så hun har ikke villet ennå.
Vi ser fremgang på hvor nærme vi får være og hvor mye de er her oppe, så håper det går seg til etterhvert ja [emoji4]
Da går det i riktig retning ihvertfall :) satser på de føler seg tryggere ganske snart :) er jo en stor omveltning å reise fra mamma og lukter og lyder de er vant til for å komme til et helt nytt sted så blir bedre :)

To dager er ikke lang tid da :) Vi har rasekatter, ganske ulike sådan, og samtlige har brukt en del tid på å bli husvarme når vi fikk dem. De to første perserene vi hadde var redde og skeptiske hvertfall en ukes tid, han siste vi fikk var heller mer skeptisk til pusejenta som var her fra før. :P Det går seg nok til skal du se ;) Viktigste er at dem ikke blir tvunget til noe; tvangsholding hjelper jo ikke akkurat på redsel. Beste er vel da å sette seg i nærheten og la katten komme bort til deg, uten at man er for frempå. :) Men, katter er veldig ulike, så finnes vel ingen fasit. :)

Vår katt ble tvangskost og båret første dagen slik at hun skulle bli fortere kjent og vant med oss, det tok ca 1 dag før hun var dronning i huset. :joyful: Det er uansett forskjell på katter, så jeg ville følt meg litt fram og gjort det som føltes mest naturlig for meg. Ellers kan de nok være litt redd barn om de ikke er vant til det der de kommer fra. Vi fikk katten først og den var livredd babyen sånn helt i starten. :)

Takk for svar jenter, gull verdt når man ikke har erfaring selv [emoji4]

Back
Topp