økonomi forbruk

Anonymforøyeblikket

Forelsket i forumet
  • bare lurer. hvordan er økonomien til dere andre her? har dere mye/lite og leve for? mannen min mista desverre jobben i januar da det var nedbemanning. jeg har vert lrling frem til nå, og skal ta fagbrøven etter jul. vil har nesten 45 000 inn hver mnd. så er det ca 30 000 i faste utgifter. og det er knappt hver mnd. vi har 4 barn. 2 biler må vi ha. men vi har liksom aldri penger til overs. og vi er økonomiske når det kommer til mat og klær osv. hvor mye bruker dere på mat, klær, osv?

Vi har 25.000kr i faste utgifter og har over 15.000kr til overs

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men syns 30.000 i faste utgifter høres veldig mye ut? Hva regner du med der?
Vi har kanskje 15.000 hvis jeg tar litt i, og det inkluderer huslån, 2 biler (ingen billån, men bensin etc), telefonregninger, internett, tv, strøm og forsikringer.
Mat bruker vi altfor mye på, 6-7000 i mmd. Klær kjøper vi når det trengs, men kan fint kjøpe brukt og spare der.
Vi er 2 voksne og 2 barn.

Vi har ti tusen etter faste regninger er betalt
Går greit men ikke noe å rope hurra for

Mat ca 5000
Klær: alt kjøpes på salg

25000 i faste utgifter ca

Vi har ca 50000 inn pluss 13000 i leieinntekter :)

I faste utgifter har vi 20000ca det inkluderer stort hus, 2biler (1med lån) , strøm, tv,telefon ++++

Mat setter vi over 4000hver til en felles matkonto, de 8000går som regel hver måned ;)

Vi har vel 18.000 i faste utgifter og sitter igjen med ca 30.000 når alt er betalt.
Så vi har helt grei økonomi.
Sparer der vi kan, handler brukt og på salg og setter penger vi får ekstra på sparekonto som går til ferie eller oppgraderinger av huset.

Tror vi har nærmere 40.000 i faste utgifter. Boliglån (hus i by er dyrt), 2 biler, studielån, forsikringer, TV, strøm, barnehage osv. Men har ca 70.000 inn, så det går fint rundt.

Tja.. Blir vel nesten 25000 ut hver måned. Aner ikke hva vi har inn hver måned, jeg har ikke oversikt over det gubben tjener.

Vi har mellom 40.000 og 50.000 i fasteutgifter hver måned og sitter igjen med 15.000-25.000, 15.000 blir litt lite for oss da vi bruker over 10.000 på mat i måneden. Vi får det ikke lavere uansett hvor mye vi prøver. Så har vi drivstoff på 3000-4000. Vi skal betale ned ene bilen til sommeren og det gleder vi oss til mer og rutte med.
Jeg beundrer de som klarer seg på mindre i måneden ;)

Vi har mellom 40.000 og 50.000 i fasteutgifter hver måned og sitter igjen med 15.000-25.000, 15.000 blir litt lite for oss da vi bruker over 10.000 på mat i måneden. Vi får det ikke lavere uansett hvor mye vi prøver. Så har vi drivstoff på 3000-4000. Vi skal betale ned ene bilen til sommeren og det gleder vi oss til mer og rutte med.
Jeg beundrer de som klarer seg på mindre i måneden ;)
Man har ikke noe annet valg enn å klare seg.
Men gleder mg til jeg frår 100% stilling igjen en dag

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men syns 30.000 i faste utgifter høres veldig mye ut? Hva regner du med der?
Vi har kanskje 15.000 hvis jeg tar litt i, og det inkluderer huslån, 2 biler (ingen billån, men bensin etc), telefonregninger, internett, tv, strøm og forsikringer.
Mat bruker vi altfor mye på, 6-7000 i mmd. Klær kjøper vi når det trengs, men kan fint kjøpe brukt og spare der.
Vi er 2 voksne og 2 barn.
30.000kr er ikke mye. Tipper de fleste ligger mellom 20-30.000 i måneden.

Huslån
Kommunale avgifter
Barnehage (kan koste mye om man har flere barn)
Aktivitetsskole
Mobil
Internett
Kabel tv
Strøm
Studielån
Kredittkort
Billån
Bompenger
Drivstoff
Forsikringer
Fagforeningskontigent
Andre aktiviteter barna er med på
Pluss kanskje mer :p

Kan jo være at man har kjøpt seg ny og større bolig, eller at man leier. Uansett er nok utgifter til boligen den største posten.

30.000kr er ikke mye. Tipper de fleste ligger mellom 20-30.000 i måneden.

Huslån
Kommunale avgifter
Barnehage (kan koste mye om man har flere barn)
Aktivitetsskole
Mobil
Internett
Kabel tv
Strøm
Studielån
Kredittkort
Billån
Bompenger
Drivstoff
Forsikringer
Fagforeningskontigent
Andre aktiviteter barna er med på
Pluss kanskje mer :p

Kan jo være at man har kjøpt seg ny og større bolig, eller at man leier. Uansett er nok utgifter til boligen den største posten.

Bare huslånet vårt er på over 20.000 i måneden og billån ved siden av der.
Så enig med deg at 30.000 er ikke særlig mye :)

Bare huslånet vårt er på over 20.000 i måneden og billån ved siden av der.
Så enig med deg at 30.000 er ikke særlig mye :)
Ja, det kan koste mye med huslån. Har dere nettopp kjøpt? Eller har dere stort hus?

Vi har 9000 i huslån pr måned, men vi bor leilighet. Når vi kjøper hus vil lånet øke, og det er jo helt naturlig :)

Vi har enebolig med 5 soverom og to doble garasjer, huslånet vårt er på 9000 i mnd. Bor i en sørlandsby, og er naturlig nok billigere her enn i tjukkeste oslo. Har to biler, men de kjøpte vi med sparepenger og fondavkastning, så ingen lån. Var heller ikke splitter nye biler da vi kjøpte dem. Studielån er nedbetalt, forbrukslån har vi aldri hatt. Annen gjeld enn hus har vi ikke. Kredittkort er ikke på vår liste over faste utgifter, da det kun blir brukt på reiser og netthandling og nedbetalt med en gang.
Men SFO, eiendomsskatt og kommunale utgifter må med i regnestykket mitt. Så ja, si 15.000 da.
Ekstremt store forskjeller. :O

Ja, det kan koste mye med huslån. Har dere nettopp kjøpt? Eller har dere stort hus?

Vi har 9000 i huslån pr måned, men vi bor leilighet. Når vi kjøper hus vil lånet øke, og det er jo helt naturlig :)

Vi bygde for noen få år siden, og det kostet jo litt det :p
Huset er på 220 kvm mener jeg, men tomten er stor på 1,5 mål :)

Ja, det økte veldig når vi gikk fra leilighet til enebolig. Men deilig å ha plassen da :) Så enig at det er helt naturlig at småbarnsfamilier har en del utgifter i forhold til de som har betalt ned på bolig i 20 år :)

Vi har ca 25.000 i faste utgifter.
Dette inkluderer
Huslån
Billån
Samboers eget lån
Mat
Barnehage
Strøm
Tv
Internett
Mobil
Kommunale avgifter
Forsikringer
Og en div post

Og ca 75.000 inn.

Samboer er selvstendig næringsdrivende og betaler mobil, bil og diesel på firmaet, så han har egentlig ca 60.000 inn + moms og skatt hver måned. Men tar ut ca 50.000.

Vi har enebolig med 5 soverom og to doble garasjer, huslånet vårt er på 9000 i mnd. Bor i en sørlandsby, og er naturlig nok billigere her enn i tjukkeste oslo. Har to biler, men de kjøpte vi med sparepenger og fondavkastning, så ingen lån. Var heller ikke splitter nye biler da vi kjøpte dem. Studielån er nedbetalt, forbrukslån har vi aldri hatt. Annen gjeld enn hus har vi ikke. Kredittkort er ikke på vår liste over faste utgifter, da det kun blir brukt på reiser og netthandling og nedbetalt med en gang.
Men SFO, eiendomsskatt og kommunale utgifter må med i regnestykket mitt. Så ja, si 15.000 da.
Ekstremt store forskjeller. :O
Da er det naturlig at dere har lavere utgifter. :) Og heldigvis for dere :) Er jo helt vanlig med høyere utgifter. De fleste har nok både huslån og billån.

Høres deilig ut med 5 soverom :p Vi betaler det samme i lån, men her bor vi i leilighet på 2 soverom i Oslo. Tenker på å selge å kjøpe hus utenfor Oslo, men vi er er storby folk :p

Da er det naturlig at dere har lavere utgifter. :) Og heldigvis for dere :) Er jo helt vanlig med høyere utgifter. De fleste har nok både huslån og billån.

Høres deilig ut med 5 soverom :p Vi betaler det samme i lån, men her bor vi i leilighet på 2 soverom i Oslo. Tenker på å selge å kjøpe hus utenfor Oslo, men vi er er storby folk :p

Skjønner godt det blir vanskelig å flytte ut av storbyen jeg. Jeg er vokst opp i by, men ikke storby. Savner det å bo sentralt og kort vei til alt enn det vi har her på landet ;)
Og vil man bo i by, (alle kan ikke bo på landet) så blir prisen også deretter.
Nå er det ganske høye priser på rekkehus og eneboliger langt utenfor Oslo :o

Back
Topp