Hva spiser dere?

Ett knekkebrød av type med lite karbohydrater med leverpostei til frokost.
Salat, egg, ost, omelett eller lignende til lunsj.
Vanlig middag men tar mer grønnsaker og kutter ut ris, pasta og potet.
 
Frokost: havregrøt eller knekkebrød med magerost og egg, kalkun/kyllingskinke, sukkerfritt syltetøy, lettost, agurk, paprika.
Lunsj: Cottagechese + gresk yoghurt m/f.eks nøtter, frø, havregryn, sukkerfritt syltetøy eller bær.
Middag: Kylling, karbonadedeig, fisk, søtpotet, ris, fullkornpasta, masse grønnsaker.
 
Jeg kan ikke si jeg er direkte på slanker'n, men jeg har begynt et prosjekt som inneholder spise sunnere og trene mer. Ønsket er å stramme opp litt og passe bedre inn i litt trange klær. Så jeg titter litt her uansett for inspirasjon og motivasjon.

Selv spiser jeg 5 måltider om dagen og til faste tider.

7.30; havregrynsgrøt med frø og honning. Gjerne med en banan eller bær i hvis jeg har.

11.00: En eller to skive(r) grovbrød med det jeg har, evt har lyst på av pålegg. Noen snack tomater el. Evt rester fra gårsdagens middag

14.00: ofte en smoothie jeg lager selv med litt havregryn oppi og nøtter/tørket frukt ved siden av. Evt en grovskive eller noen knekkebrød.

De neste måltidene er 17.00 og 20.00. Et av disse er normal middag, det andre kan være div grønnsaker som snacks, granola, enda en skive eller liknende.

Jeg er opptatt av å få i meg nok mat så kroppen ikke går i "sparebluss", det har negativ virkning og senker bare forbrenningen så jeg spiser ofte, men prøver å begrense mengden jeg spiser til hvert måltid. Ellers prøver jeg å kutte ut mest mulig kake, is og godteri. Etter å ha gjort det noen uker nå så har jeg heller ikke noe sukker sug, så det passer fint ;) Kjenner at kroppen er i positiv endring - så det er deilig!!
 
Ett knekkebrød av type med lite karbohydrater med leverpostei til frokost.
Salat, egg, ost, omelett eller lignende til lunsj.
Vanlig middag men tar mer grønnsaker og kutter ut ris, pasta og potet.
Du tenker på det knekkebrødet som står i glutenfri-hylla?

Jeg kikket på det i dag, og jeg kan ikke spise det fant jeg ut :-(
Valnøtter i det :-(
Ellers hadde det vært supert

Men jeg fant noen kornmo-knekkebrød jeg skal prøve ut.

Jeg elsker egentlig ryvita, men er ganske mye karbo der og...
 
To knekkebrød med div pålegg til frokost
En gulrot ca 10
To knekkebrød igjen til lunsj
En mager yoghurt med müsli kl 14
Varierende middag kl 17
En brødskive og ett glass Oboy til kvelds
Og forhåpentligvis ikke noe snop:)
 
Nå må dere forstå jeg har tatt en gastric bypass. Så dere ikke syns jeg spiser unormalt lite :p

0730 har jeg ett glass appelsinjuice med vitaminer.
0830 har jeg ei skive med kalkunpålegg og lettere osteskiver pluss halvt glass ekstra lett melk.
1130 har jeg gjerne middagsrester, feks pastasalat med kylling, da bunnen på en dyp skål.
1430 en frukt
1630 er middagstid ca. Ei lefse taco klarer jeg. Av kyllingfilet 2/3, da 3 ss ris, litt saus og litt salat. Laksefilet klarer jeg hele, da utenom 1 potet og 1/2 gulrot og mager kesam. Tok visst mange eksempler jeg.
Rundt 2000 blir jeg sulten igjen, da ei skive med kalkunpålegg og lettere ost, ett halvt glass ekstra lett melk.

Som i dag er jeg sen i seng og spiste akkurat en skive til :p

I helgene kan jeg kose meg med noen glass pepsi max og gjerne en liten skål med chips/popcorn.
 
Kl 0630-0700
50g havre gryn med 1 scoop protein. Vitaminer og Omega

Kl 0930, 1230, 1530, 1830
100g hvitfisk/kylling/biff eller karbonadedeig
35g ris (veid før kokt)
100g grønnsaker av ulike slag

Kl 2100-2130
2 egg laget til eggerøre
3 skiverlaks eller 1/2 avocado eller 1 ss udos choice
 
Back
Topp