Jern intravenøst gravid?

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen med erfaringer eller som kan fortelle meg litt om det? Må ha det nå, og er snart fødeklar. Forsto det var mer omfattende enn B12 injeksjoner som eg får på legekontoret?
Håper noen vet litt om det, har skjønt det ikke er så ofte det gis?

Får du det? De ville ikke gi meg det selv om mine verdier var null og blodprosenten var lav. Jeg skulle få det etter fødsel, for det var en risiko å gi det da jeg var gravid.
Fikk det ikke etter fødsel heller, men måtte gå på store doser jern etterpå.
Håper du får det og du vil føle deg litt bedre, når det er tomt for jern så føler man seg ikke helt topp :(

Får du det? De ville ikke gi meg det selv om mine verdier var null og blodprosenten var lav. Jeg skulle få det etter fødsel, for det var en risiko å gi det da jeg var gravid.
Fikk det ikke etter fødsel heller, men måtte gå på store doser jern etterpå.
Håper du får det og du vil føle deg litt bedre, når det er tomt for jern så føler man seg ikke helt topp :(
Ja er jo det jeg også leser på NHI bl.a, at gravide helst ikke skal ha.. Men legen ringte sykehuset i dag og fikk bare beskjed om å komme rett opp på mandag for intravenøst. Har gått på B12 injeksjoner og jerntabletter en stund, men har hatt fallende HB allikevel og litt stigning nå, men ikke nok. Vil ikke rekke å stige nok til fødsel så vet legen da var redd jeg skal bli veldig dårlig etter fødsel (mistet en del blod sist) og trenge blodoverføring.
Er kjempedårlig form og blir bare verre, men samtidig holder jeg heller ut det enn å gjøre noe som er risikabelt for barnet :o
Men må jo stole på at legene vet best? Eller? Har 8 i blodprosent nå.

Jeg fikk det forrige fredagskveld.
Kom inn, fikk kanyle en pose jern så litt idol og dro hjem. Følte meg gradvis bedre, utover de neste dagene, er ikke helt der jeg pleier og har ikke fått tatt oppfølgingsprøver før mandag.

Jeg måtte få blodoverføring rett etter fødsel sist. Mye.

Jeg fikk det forrige fredagskveld.
Kom inn, fikk kanyle en pose jern så litt idol og dro hjem. Følte meg gradvis bedre, utover de neste dagene, er ikke helt der jeg pleier og har ikke fått tatt oppfølgingsprøver før mandag.

Jeg måtte få blodoverføring rett etter fødsel sist. Mye.
Var det vondt, og tok det lang tid? Veldig fint å lese at det hjelper såpass fort da :) Er det vanlig å måtte ha flere runder kanskje? Og er du gravid? (Beklager mange spm :p)

Var det vondt, og tok det lang tid? Veldig fint å lese at det hjelper såpass fort da :) Er det vanlig å måtte ha flere runder kanskje? Og er du gravid? (Beklager mange spm :p)
De sa at de slapp å se meg igjen igjen før fødsel. Håper de har rett.

Ja altså, det er ingen mirakel kur, men jeg skjønner det tar tid å bygge opp blod igjen :)
Ja, jeg er gravid i uke 33. Jeg fikk beskjed om å komme inn på sykehuset med engang da de fikk svar på prøvene mine.
Det skal nevnes at jeg er bløder,og mister blod hver dag.

Jeg hadde lav blodprosent med begge mine. Fikk kun beskjed om å ta jerntilskudd og skulle hvile. Fikk ikke intravenøst etter fødsel heller.

jeg hadde lav hb i hele svangerskapet mitt. begynte med 10, gikk ned til 8 (da begynte jeg med jerntab.), også gikk jeg opp til 10 igjen på slutten av sv.skapet. etter fødselen mistet jeg 500 ml blod. jeg var mye svimmel og fikk ikke lov til å reise meg fra sengen etter fødselen (skulle jeg på do måtte jeg ha to følgere, men kom ikke så langt før det svartnet og jeg måtte legge meg ned på gulvet for deretter å finne sengen igjen). Jeg fødte en tirsdag, fikk komme til barselhotellet onsdag. den torsdagen tok de ny hb-prøve som viste 8,8, og jeg ble anbefalt å få ferinjekt intravenøst. det hjalp meg masse iallefall. skal bestille legetime snart for å sjekke hvordan ståa er og om jeg evt må bruke jern litt til.

Jeg har slitt i alle 3 svangerskap men denne gangen var det skikkelig ille. Flere ganger på sykehus og tåler ikke jerntabletter. Fikk når jeg bare kom inn i 3. Trimester og formen steg umiddelbart. Ikke spesielt vondt og unnagjort på en time :-)

Jeg har anemi, altså ikke bare svangerskapsrelatert, og har fått, tar ca en time og er ikke vondt, bare litt merkelig. Føler meg litt kald i hånda/arma når jeg får det og i en times tid etterpå pga temperaturforskjell.
Har fått intravenøst i alle mine tre svangerskap.

Back
Topp