Hvordan slanker dere dere?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Lavkarbo her....
 
Slutt å slank dere, da sprekker dere. Legg om kosthold og livsstil på en slik måte at dere kan leve på den måten resten av livet. Slankekurer går galt etter en stund..
 
Kaloritelling og jevnlig styrketrening. Men det blir bare frem til sommeren, da skal jeg etter planen gradvis gå over til "vanlig" spising.
 
Slutt å slank dere, da sprekker dere. Legg om kosthold og livsstil på en slik måte at dere kan leve på den måten resten av livet. Slankekurer går galt etter en stund..
Å legge om kostholdet er en del av det, men jeg vet at jeg trenger å være veldig streng nå i starten for blant annet å få bukt med søtsug og dårlige vaner.
I en livsstil har man litt åpning for det usunne en gang i blant.
I begynnelsen er det litt som en som har sluttet å røyke, man kan ikke ta en for da er løpet kjørt.
Selvfølgelig, har ingen planer om å bare gå ned masse i vekt for så å gå tilbake til slikt det var.
Vil etterhvert justere slanke-kostholdet til en livsstilsendring...
 
Her blir det bare å la være å spise snop 5 dager i uka. :p
 
Her er det jevnlig trening, snop kun i helga og prøver å velge sunne alternativer:D
 
Med Low carb menes det da under 100 eller ketose?
Det husker jeg jammen ikke, er så lenge siden. Men var VELDIG lite. Gikk ned 6kg de første 14 dagene. Mest vann selvsagt, men fortsatte raskt etter det. Er en diett som er skikkelig streng i starten, så etter en uke blir den snillere og så snillere og snillere frem til man er stabilt der man ønsker og ikke går opp igjen. Hadde jeg ikke amma hadde jeg garantert begynt på den igjen.
 
Kutte ut alt av godis og IS midt i uka, og komme igang med styrketrening igjen! + lange trilleturer :)
 
Her er det jevnlig trening, snop kun i helga og prøver å velge sunne alternativer:D
Det er nok denne jeg også må gå for.

Har gått på lavkarbo 2 eller 3 runder nå, og det går en stund før vi sprekker...

Så nå må jeg prøve en annen variant som er forenlig med småbarnslivet.
 
Har kuttet ut å spise kaker, is og godteri hvis jeg virkelig har lyst på det. Altså minst mulig produkter av "rent" sukker. Fruktsukker bryr jeg meg ikke om og koser meg med det! Lever mest mulig normalt, men har et mer bevisst forhold til hva jeg putter i meg og trening fast tre dager i uka. Går trapper isteden for rulletrapper, heis etc. Spiser til faste tider så slipper småspising.
 
Jeg spiser vanlig mat, men prøver å begrense porsjonene, spesielt middagsporsjonene som blir litt i overkant store her. Jeg begrenser også søtsaker kraftig, har bl.a. ikke drukket sukkerbrus på snart 2 mnd, og prøver å holde meg til snop kun i helger, men har hatt et par sprekk :p Jeg prøver også å velge magre påleggstyper, lett joghurt, kesam i stedet for fløte osv. Er vel litt Grete Roede stil over det :p Bruker appen Lifesum til å registrere hva jeg spiser de fleste dager, for å ha litt kontroll på kaloriene og lære litt mer om hva ulike ting inneholder ;)

I tillegg har jeg blitt mye mer aktiv de siste månedene og har meldt meg på en FB-gruppe som heter "fra sofagris til topptrent april 2016" eller noe sånt, og prøver å følge opplegget der sånn noenlunde. Har bl.a begynt så smått med jogging pga den gruppa der :)
 
Jeg prøver å følge Vektklubben. Har lagt inn vektnedgang på inntil 1 kg i uka og skal da spise ca 1400 kcal.
Sparte masse kalorier på å bytte ut brød med knekkebrød.
Spiser ca hver tredje time og drikker litt mer vann enn jeg har gjort før.
Så får vi se hvordan dette går.
Syns det har gått veldig fint tre dager hvertfall :D
 
Jeg prøver å følge Vektklubben. Har lagt inn vektnedgang på inntil 1 kg i uka og skal da spise ca 1400 kcal.
Sparte masse kalorier på å bytte ut brød med knekkebrød.
Spiser ca hver tredje time og drikker litt mer vann enn jeg har gjort før.
Så får vi se hvordan dette går.
Syns det har gått veldig fint tre dager hvertfall :D
Hva slags lnekkebrød spiser du?
 
Prøver å unngå snop og snacks. Spise grønnsaker og være i bevegelse. Lykkes ikke helt merker jeg.
 
Back
Topp