Sover de hele natten?

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Nå nærmer vi alle oss 6 måneder og alderen for når nattesøvnen begynner å bli viktig å få sammenhengende. Er dere i rute?:) Eller har dere en plan?

Her sover Milian hele natten nå uten å spise. 12 timer.:) Har hatt et måltid ca i 3 tiden lenge, men det ble det slutt på noen uker siden. Ble slutt når han spiste godt med mat og melk på dagtid.:)

Du er heldig da! :)

Nei, her har det bare blitt verre de siste ukene. Tidligere våknet han en til to ganger på natt for mat. Nå våkner han annenhver time føler jeg.
Han blir 6 måneder om to uker. Hadde vært deilig om han kunne sovet fra kl 19/20 - 08 uten mat :p

Nei men har blitt mye bedre, vet ikke hvor mange ganger han er våken siden jeg halvsover mellom ammingene, men merker han begynner og lage sine egne rutiner

Du er heldig da! :)

Nei, her har det bare blitt verre de siste ukene. Tidligere våknet han en til to ganger på natt for mat. Nå våkner han annenhver time føler jeg.
Han blir 6 måneder om to uker. Hadde vært deilig om han kunne sovet fra kl 19/20 - 08 uten mat :p
Ja jeg kjente på det når han sluttet å spise om natta at det faktisk var veldig godt.:)
At din våkner så ofte nå kan være utvikling. Min hadde en periode rundt 3-4 mnd hvor han våknet sinnsykt mye. Holdt på å bli sprø. Hehe.

Nei, sover ikke hele natten enda :)

Tja. Vi har fremdeles et måltid på natt men utover det sover han bra og vi har egentlig hatt litt problemer med nattesøvnen siden starten (ja jeg vet at jeg er veldig heldig).
Han er helt klart klar for å slutte med nattmåltidet siden han nesten ikke spiser noe men våkner mest opp av gammel vane. men jeg har holdt litt igjen fordi vi tidligere har slitt litt med vektoppgang så ville ha en siste bekrefte på at alt var ok før vi begynte avvenning. Vekt på 6 månederskontroll var fin så tenker vi begynner avvenningen en av de nærmeste dagene og håper det går bra
Ho mor gleder seg hvertfall veldig til å kunne oppleve en sammenhengende natts søvn. Lenge siden sist :-)

Tja. Vi har fremdeles et måltid på natt men utover det sover han bra og vi har egentlig hatt litt problemer med nattesøvnen siden starten (ja jeg vet at jeg er veldig heldig).
Han er helt klart klar for å slutte med nattmåltidet siden han nesten ikke spiser noe men våkner mest opp av gammel vane. men jeg har holdt litt igjen fordi vi tidligere har slitt litt med vektoppgang så ville ha en siste bekrefte på at alt var ok før vi begynte avvenning. Vekt på 6 månederskontroll var fin så tenker vi begynner avvenningen en av de nærmeste dagene og håper det går bra
Ho mor gleder seg hvertfall veldig til å kunne oppleve en sammenhengende natts søvn. Lenge siden sist :)
Sånn var min også. Spiste mindre og mindre melk i det måltidet om natta.:) høres ut som dere er veldig nært.:)

Sånn var min også. Spiste mindre og mindre melk i det måltidet om natta.:) høres ut som dere er veldig nært.:)

Ja jeg håper det :-)
Hvordan fikk dere tatt siste fase av avvenningen?
Kuttet dere bare tvert eller vannet dere ut melken eller noe?
Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal angripe det. Håper egentlig det skal gå seg til av seg selv nå som vi er så nære men vaner er jo gjerne vonde å vende så føler jeg bør hjelpe han litt på vei her :-)

Her har småen sover ca 12 timer fra han var rundt 3 mnd til 5,5 mnd. Nå er han 6,5 mnd og tilbake til at han vil ha mat på natta. Tror det har en sammenheng med at vi gir mer fast føde? Legger seg rundt kl 18 og er våken ca 20 og 23. Så oppe igjen rundt 02 og 05. Av og til tar han smokk istedenfor men må være tidlig ute så han ikke kvikner til. Virker som han er stuptrøtt og sulten, men sovnet ofte med flaska i munnen uten å drikke seg ordentlig mett. Håper det snur seg OG at han klarer å holde ut litt lengre om kvelden så han kan sove litt lengre på morgenen:)

Ja jeg håper det :)
Hvordan fikk dere tatt siste fase av avvenningen?
Kuttet dere bare tvert eller vannet dere ut melken eller noe?
Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal angripe det. Håper egentlig det skal gå seg til av seg selv nå som vi er så nære men vaner er jo gjerne vonde å vende så føler jeg bør hjelpe han litt på vei her :)
Det gikk helt av seg selv.:) passer på at han får nok mat og melk iløpet av dagen. Også tar han smokk og godtar den hvis han plutselig skulle "våkne".:) han er også vant til å sovne selv så gjør det fort igjen da.

Her har småen sover ca 12 timer fra han var rundt 3 mnd til 5,5 mnd. Nå er han 6,5 mnd og tilbake til at han vil ha mat på natta. Tror det har en sammenheng med at vi gir mer fast føde? Legger seg rundt kl 18 og er våken ca 20 og 23. Så oppe igjen rundt 02 og 05. Av og til tar han smokk istedenfor men må være tidlig ute så han ikke kvikner til. Virker som han er stuptrøtt og sulten, men sovnet ofte med flaska i munnen uten å drikke seg ordentlig mett. Håper det snur seg OG at han klarer å holde ut litt lengre om kvelden så han kan sove litt lengre på morgenen:)
Kanskje du må få i han mer melk iløpet av dagen.:) kan ta litt tid å finne balansen mellom melk og fast føde. De spiser det de trenger, og min erfaring er at hvis de ikke får nok om dagen så våkner de om natta.:)

Her er natta fra ca 21-0730.

Varierer hvor lenge hun sover av gangen. Noen ganger er det nok med mat en gang, andre ganger går jeg ut av tellingen.

De siste nettene har vært ille, men hun har to ny tenner som holder på å bryte igjennom, i tillegg til utviklingstrinn, så regner med at det kan forklare en del av det hvertfall:)

Her har aldri lille har oppvåkninger på natt, heller ikke for mat.
Så vi har vært veldig heldige at han har sovet natta gjennom etter at kolikken ble borte da han var rundt 1.5 mnd

Hun legger seg rundt kl.21 og våkner mellom 8 og 10 en gang. Er oppe 2-3 ganger i den perioden. Hun er 6 måneder til helgen så da begynner vi vel med fast føde utover bare lit grøt på kvelden, håper hun sover lengre økter da :happy:

Nei! Her har vi slitt med søvnen siden han var 6 uker. Våknet annenhver time og gjerne hatt våkentid fra 2-3! *zombiemamma* han ble flytter på eget rom for han er så lydvar at tilogmed dundyna knitret/bråket for mye om jeg beveget meg. Men eget rom har ikke hjulpet ekstremt.. Bare ekstra å gå :-( håper det snur snart! Han spiser godt hele dagen, og hs mener han kun våkner på vaner og lyder.. Og her vi bor er det trafikkstøy hele døgnet for tiden

Her er hun 6mnd og19 dager:) har sovet natten gjennom en god stund.husker ikke hvor lenge men noen mnd. våkner alt fra 7-9.:) meget fornøyd med det

Vi har jo slitt masse med sovingen til Mia. Hun var kjempeflink fra hun var tre måneder til hun var ca 4,5 måneder, og så begynte hun å skulle ammes i timesvis før jeg kunne legge henne i egen seng og var våken hver andre time ca, og kunne være våken i timesvis om natten om ikke jeg ammet henne i flere timer på nytt... Men for rundt tre uker siden tok pappaen over leggingen, og da sovnet hun av seg selv og sov hele natten. Så den siste uka har hun våknet om natten for pupp igjen, jeg har ammet og lagt henne i egen seng. Likevel har hun våknet senest klokken 6. Da har jeg tatt henne over i vår seng å ammet henne til hun har sovnet igjen og vi har stått opp mellom 7 og 8. I går ga vi "god natt" grøten og i dag sov hun helt til 7 før jeg trengte å ta henne over i vår seng! Så jeg håper det var grøten som gjorde susen!

Back
Topp