April :-)

Hallo!

Her omstiller vi oss sakte men sikkert til livet som tobarnsforeldre. Det ble jo en litt tøffere start enn forventet, så ting tar tid. Heldigvis er mannen helt fantastisk, han ordner med begge ungene, lager mat, vasker opp, vasker klær og rydder i huset. Lillebror er for det meste veldig rolig, spiser og sover, hjelper godt på når mammaen er i dårlig form. Permisjonen hans går ut denne uken, men tror jeg skal få en uke sykemelding så han kan være hjemme en uke til. Jeg orker ikke å skifte bleier engang enda, så kan ikke være så mye alene med han.

Hermine er så omsorgsfull og kjærlig storesøster. Hun susser og koser på lillebroren sin og vil gjerne holde han. Men hun liker ikke når han gråter og gjør alt for at han skal roe seg. Kommer med kosedyr eller vugger på kurven. ;) :p
Det høres ut som dere tilpasser dere og har kommet dere litt - men jeg forstår godt at det hadde vært godt å ha mannen hjemme litt til :)
 
Hei jenter.
Rekker ofte å lese her, men ikke mye tid til å skrive. Hyggelig med snapper fra dere alle da :D
Her går det i apotek,lesing,barn og mann og litt serie på kveldene. Tidlige kvelder :)

Hvordan går det med dere?
God helg :)
Håper alt er bra med dere :)
Dagene går unna her også, gitt!
 
Hallo!

Her omstiller vi oss sakte men sikkert til livet som tobarnsforeldre. Det ble jo en litt tøffere start enn forventet, så ting tar tid. Heldigvis er mannen helt fantastisk, han ordner med begge ungene, lager mat, vasker opp, vasker klær og rydder i huset. Lillebror er for det meste veldig rolig, spiser og sover, hjelper godt på når mammaen er i dårlig form. Permisjonen hans går ut denne uken, men tror jeg skal få en uke sykemelding så han kan være hjemme en uke til. Jeg orker ikke å skifte bleier engang enda, så kan ikke være så mye alene med han.

Hermine er så omsorgsfull og kjærlig storesøster. Hun susser og koser på lillebroren sin og vil gjerne holde han. Men hun liker ikke når han gråter og gjør alt for at han skal roe seg. Kommer med kosedyr eller vugger på kurven. ;) :p

Det er nok en omstilling for dete ja :) spesielt etter den starten dere fikk. Så får håpe det går seg raskt til :) han er jo så skjønn den lille gutten din :D og deilig at han sover og er rolig. Hvordan er han om nettene da?

Gode Hermine da :) hun er vel ikke så liten lenger? :D
 
Jeg trives kjempegodt - det er en utrolig spennende og givende jobb. Men samtidig er jeg glad for at jeg ikke har hatt en slik jobb når ungene har vært enda mindre, for det krever ganske mye av en å jobbe slik. Både arbeidstidene og arbeidshverdagen kan være ganske slitsom.
VI har superlyst til å bygge selv - og kan få lån til det nå som jeg også har fast jobb, og leiligheten vår har steget en del i verdi. Så vi får se ;)

Hva innebærer jobben egentlig? Du har sikkert sagt det men :p

Spennede tider da :D hehe.. moro med mulighet for forandringer :)
 
Det er nok en omstilling for dete ja :) spesielt etter den starten dere fikk. Så får håpe det går seg raskt til :) han er jo så skjønn den lille gutten din :D og deilig at han sover og er rolig. Hvordan er han om nettene da?

Gode Hermine da :) hun er vel ikke så liten lenger? :D
Det er skikkelig deilig med en sånn nyfødt liten koseklump ja. :rolleyes:

Det varierer litt på natta, men han gråter ikke på nettene. Sover hele natten men kan spise alt fra 3-8 ganger :eek: :p

Synes enda Hermine er lita jeg, spesielt når hun så snusfornuftig skal passe og hjelpe til med lillebror. ;)
 
Hva innebærer jobben egentlig? Du har sikkert sagt det men :p

Spennede tider da :D hehe.. moro med mulighet for forandringer :)
Jeg jobber som miljøterapeut i et bofellesskap for enslige mindreårige flyktninger. I huset bor det fem gutter på 14-15 år, som vi (barneverntjenesten) har den daglige omsorgen for. Vi bistår og veileder dem i hverdagen, samtidig som vi forbereder dem på at de en dag skal ut på hybel med trinnvis mindre oppfølging fra oss voksne. Det er en utrolig givende jobb! Men det er klart at de har sine utfordringer, både fortiden deres og tilpasning her i Norge. Men det er noe av det som gjør det så spennende :)
 
Jeg er innom av og til:) Dagene går fort her om dagen. Herlig finvær, bading i bassenget, hopping på trampolinen og vannmelon som går ned på høykant hos alle tre:) Mannen jobber kveld denne uken. Så blir en del å se til da. Koser meg mye i hagen og sånn går nå dagan:D enn med dere da?
 
Jeg er innom av og til:) Dagene går fort her om dagen. Herlig finvær, bading i bassenget, hopping på trampolinen og vannmelon som går ned på høykant hos alle tre:) Mannen jobber kveld denne uken. Så blir en del å se til da. Koser meg mye i hagen og sånn går nå dagan:D enn med dere da?
Så heldige dere er som har sommervær! 6 grader og sur vind her :p
 
Her går dagene til amming og bleieskift. Tar seriøst mesteparten av døgnet. :p

Er aktiv i april 16 gruppa da, litt mer liv der enn her. ;)

Idag har jeg vært på første shoppingtur med lillebror. Fått kjøpt masse nye klær til Hermine. Plutselig var alt for kort. ;) Så nå har vi iallfall sommerklær i tilfelle det skulle komme noe varme. Og 17.maiklærne er i boks. :)
 
Så heldige dere er som har sommervær! 6 grader og sur vind her :p

Hørtes kaldt ut:oops::eek: Her har det vært mellom 20-25 grader i skyggen denne uken-deilig med sommervær:p meeen, er visst slutt på det nå litt framover. Skal bli rundt 11-14 grader igjen.
 
Her går dagene til amming og bleieskift. Tar seriøst mesteparten av døgnet. :p

Er aktiv i april 16 gruppa da, litt mer liv der enn her. ;)

Idag har jeg vært på første shoppingtur med lillebror. Fått kjøpt masse nye klær til Hermine. Plutselig var alt for kort. ;) Så nå har vi iallfall sommerklær i tilfelle det skulle komme noe varme. Og 17.maiklærne er i boks. :)

Ja, er blitt veldig stille innpå her, nå er ikke jeg den mest aktive heller lenger da,men:) Er jo det den første tiden går med til. Soving, amming og bleiebytting:) Så moro med den første handleturen med lillebror:) Hvor stor er Hermine blitt nå? Her kjøper vi str 110 i klær. Han er nå blitt 103 cm lang og 15 kg, så begynner å komme seg nå:) 17.mai klærne er i boks her også. Måtte kjøpe nye festdrakter og sko til alle mann i år, blir fort noen kroner:eek::confused:
 
Ja, er blitt veldig stille innpå her, nå er ikke jeg den mest aktive heller lenger da,men:) Er jo det den første tiden går med til. Soving, amming og bleiebytting:) Så moro med den første handleturen med lillebror:) Hvor stor er Hermine blitt nå? Her kjøper vi str 110 i klær. Han er nå blitt 103 cm lang og 15 kg, så begynner å komme seg nå:) 17.mai klærne er i boks her også. Måtte kjøpe nye festdrakter og sko til alle mann i år, blir fort noen kroner:eek::confused:
Da er ungene våre ganske like store, Hermine er ca 100cm og 15kg :)

Kjøper 110/116 fra Lindex og H&M, og 104 på Polarn o Pyret for de er så store på str. ;)
 
Da er ungene våre ganske like store, Hermine er ca 100cm og 15kg :)

Kjøper 110/116 fra Lindex og H&M, og 104 på Polarn o Pyret for de er så store på str. ;)

Da kjøper vi det helt samme str også:D Ganske så jevnstore de, ja;) Han var en plugg når han fikk morsmelk, men etter endt amming så stagnerte vekten. Hvordan går det med lillebror? Legger han godt på seg?:) Og synes Herminemor fortsatt det er like stas å være storesøster?
 
Da kjøper vi det helt samme str også:D Ganske så jevnstore de, ja;) Han var en plugg når han fikk morsmelk, men etter endt amming så stagnerte vekten. Hvordan går det med lillebror? Legger han godt på seg?:) Og synes Herminemor fortsatt det er like stas å være storesøster?
Hermine har jo aldri vært noen tungvekter, men det siste året har hun hatt enorm appetitt. :)

Lillebror er et matvrak uten like. Han er 3 uker og veier 5.5kg :rolleyes:
Ligger til puppen mesteparten av dagen, og blir sint når det er tomt. :p

Hermine er superflink storesøster. Henter leker og prøver stadig å stappe smokken i munnen hans (selv om han sover og ikke vil ha den) :p "gap opp!" sa hun til han. :p
 
Ja, er blitt veldig stille innpå her, nå er ikke jeg den mest aktive heller lenger da,men:) Er jo det den første tiden går med til. Soving, amming og bleiebytting:) Så moro med den første handleturen med lillebror:) Hvor stor er Hermine blitt nå? Her kjøper vi str 110 i klær. Han er nå blitt 103 cm lang og 15 kg, så begynner å komme seg nå:) 17.mai klærne er i boks her også. Måtte kjøpe nye festdrakter og sko til alle mann i år, blir fort noen kroner:eek::confused:

Emmeth har jammen tatt igjen Liana med 2-3 cm :D haha.. Hvordan går det med dere? Har fått lest litt på de andre trådene da, men ser de har blitt skrevet for en stund siden :p
 
Back
Topp