Sykehuset i Telemark, Skien

jeg har født to ganger i Skien. Vært veldig fornøyd begge gangene. Jeg hadde tomannsrom for meg selv sist, så da kunne pappaen vært der. Men det var ikke aktuelt for oss. Første gangen var det fullt overalt. Helt supre de jordmødrene jeg møtte på, og under første fødsel rakk jeg mange vaktskifter
 
Jeg ser at Skien bare har ett familierom. Betyr det at pappaen ikke har/får mulighet til å overnatte de dagene man er der? Sjansen er vel relativt stor for at det ene rommet er opptatt :p
Selv om det bare er ett familierom kan det hende et av de vanlige tomannsrommene står ledig, og da kan han være der med deg:) Men han må ut så fort det kommer noen fra føden som trenger sengen så klart. Vi var heldige sist gang - han sov der to netter før jeg måtte dele den siste med ei annen. Dette kommer jo an på hvor mange som føder omtrent samtidig med deg.
 
jeg har født to ganger i Skien. Vært veldig fornøyd begge gangene. Jeg hadde tomannsrom for meg selv sist, så da kunne pappaen vært der. Men det var ikke aktuelt for oss. Første gangen var det fullt overalt. Helt supre de jordmødrene jeg møtte på, og under første fødsel rakk jeg mange vaktskifter

Det høres jo kjempebra ut. :)
Husker du/dere om man får bekreftelse i posten på søknad om fødeplass? Evt. hvor lang tid tok det fra dere søkte?
 
Det høres jo kjempebra ut. :)
Husker du/dere om man får bekreftelse i posten på søknad om fødeplass? Evt. hvor lang tid tok det fra dere søkte?
Nei, fikk ikke noen bekreftelse på det. Var forresten lagt inn to døgn tidligere i svangerskapet med begge to, og var veldig fornøyd med legene jeg hadde da også
 
Det høres jo kjempebra ut. :)
Husker du/dere om man får bekreftelse i posten på søknad om fødeplass? Evt. hvor lang tid tok det fra dere søkte?
Bor du i telemark å skal føde i skien trenger du ikke søke :happy: jeg har ikke søkt og skal bare komme når fødselen starter :)
 
Er førstegangsfødende og skal føde i Skien i mai 2017(Termin er 22 mai).
Har hørt mye fint om føden der, og håper det stemmer for jeg må ærlig innrømme at jeg er over gjennomsnittet stresset for å føde. Ja, jeg vet at jeg ikke kommer unna en fødsel nå, men jeg gruer meg veldig fordet.
 
Jeg fødte i Skien for en drøy uke siden. Veldig fornøyd med både føde og barsel!

Noe av informasjonen som ligger i første innlegg her er feil. Bl.a. fungerer ikke linkene da sykehuset har fått ny hjemmeside. Det er betaling for parkering hele døgnet, men døgnprisen er 50 kr. Besøkstid er 18-19, men det er kun for besteforeldre. Far og evt. barnets søsken kan være fra 9 til 21, med unntak av hviletiden mellom 15.30 og 16.30. Andre besøkende tillates ikke. Hvis det er plass kan far overnatte på barsel for 300 kr pr døgn.

Vi opplevde utrolig dyktige, hjelpsomme og hyggelige jordmødre og barnepleiere under hele oppholdet, og ble veldig godt tatt vare på. Vi hadde et barselopphold noe lenger enn vanlig (4 netter) pga litt gulsott hos mini og stort blodtap hos meg, og var så heldige at pappaen fikk være med oss hele tiden. Dette hadde ikke gått hvis det hadde vært flere fødende enn det var i disse dagene, så vi hadde kjempeflaks der.

Vil absolutt anbefale å føde i Skien, og gi masse skryt til personalet der!
 
Jeg fødte i Skien for en drøy uke siden. Veldig fornøyd med både føde og barsel!

Noe av informasjonen som ligger i første innlegg her er feil. Bl.a. fungerer ikke linkene da sykehuset har fått ny hjemmeside. Det er betaling for parkering hele døgnet, men døgnprisen er 50 kr. Besøkstid er 18-19, men det er kun for besteforeldre. Far og evt. barnets søsken kan være fra 9 til 21, med unntak av hviletiden mellom 15.30 og 16.30. Andre besøkende tillates ikke. Hvis det er plass kan far overnatte på barsel for 300 kr pr døgn.

Vi opplevde utrolig dyktige, hjelpsomme og hyggelige jordmødre og barnepleiere under hele oppholdet, og ble veldig godt tatt vare på. Vi hadde et barselopphold noe lenger enn vanlig (4 netter) pga litt gulsott hos mini og stort blodtap hos meg, og var så heldige at pappaen fikk være med oss hele tiden. Dette hadde ikke gått hvis det hadde vært flere fødende enn det var i disse dagene, så vi hadde kjempeflaks der.

Vil absolutt anbefale å føde i Skien, og gi masse skryt til personalet der!

Jeg ble tante i sommer, og vi fikk komme i besøkstiden. Men kun 4 besøkende av gangen. Mulig unntak fordi tantebarn måtte bli 1 uke på sykehuset?
 
Jeg ble tante i sommer, og vi fikk komme i besøkstiden. Men kun 4 besøkende av gangen. Mulig unntak fordi tantebarn måtte bli 1 uke på sykehuset?

Kan godt hende. Vi fikk bare beskjed om at reglene var sånn, både da vi var på omvisning og da vi lå der. Så imidlertid at mange hadde mye mer besøk, men vi så også at noen ble "jaget". Det var utenom besøkstid da. Tror kanskje det er forskjell på hvor strenge de ansatte er også, og om man har rom alene eller ikke.
 
Kan godt hende. Vi fikk bare beskjed om at reglene var sånn, både da vi var på omvisning og da vi lå der. Så imidlertid at mange hadde mye mer besøk, men vi så også at noen ble "jaget". Det var utenom besøkstid da. Tror kanskje det er forskjell på hvor strenge de ansatte er også, og om man har rom alene eller ikke.

Det er mulig ja, de hadde rom alene.
 
Hvor lenge er det vanlig å bli værende for førstegangsfødende? MÅ man bli igjen eller er det valgfritt? Jeg tenker nå på at jeg helst vil hjem ganske fort så lenge alt er normalt selvfølgelig. :p:) Stemmer det fortsatt at de tilbyr:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Det høres jo veldig bra ut, utrolig bra at det er "litt å velge i". Hva er steriltvannspapler? Kan alle tilbys dette "i situasjonen" eller må det avtales på forhånd?:)
 
Back
Topp