Reodor som førstenavn?

binan

Andre møte med forumet
kjære alle sammen! Hva synes dere HELT ærlig om navnet Reodor som førstenavn på en gutt født i 2016? Vi begge synes det er veldig fint, men jeg klarer ikke bli komfortabel med det siden det er mange som har så mange fordommer om navnet. Leter og leter så mye jeg orker for å håpe at jeg kommer over noe jeg synes er finere, men finner aldri noe! Nå trenger jeg virkelig deres mening :anyone
 
Jeg kjenner en som heter det og tenker ikke noe over det selv. Men jeg vet at han blir mye mobbet og kalt reodor felgen...
 
Syns det var kult og orginalt jeg, vet ikke om noen andre som heter det :) Kan plutselig bli et populært navn igjen det med tidene ;)
 
Leste først Teodor. Reodor har jeg aldri hørt om. Virker som et navn man fant på. helt ærlig.
 
Aldri hørt det navnet så for meg høres det helt merkelig ut, men er nok bare tilvenning. Om dere liker det er jo det det viktigste :)
 
Likte det ikke, så feilskrevet ut for Teodor
 
Tenker også på Flåklypa, men ikke negativt :) Reodor er jo bare koselig, og om man vil mobbe finner man alltids noe å mobbe om, uansett navn :)
 
Helt ærlig, så ville jeg ikke kalt ungen min det..
Synes desverre ikke at det passer som menneskenavn.
 
Tusen takk for alle ærlige svar :) det var det jeg var ute etter! Vi får se hva det blir etterhvert, har fortsatt noen uker igjen til termin :)
 
Tenker også på Flåklypa, men ikke negativt :) Reodor er jo bare koselig, og om man vil mobbe finner man alltids noe å mobbe om, uansett navn :)

Signerer denne.
Ville ikke reagert.. Jobben min innebærer å rope opp mye navn, og jeg har ropt opp bra mye særere navn enn det..!
 
Liker litt annerledes navn, så jeg likte det. Tenker også på Flåklypa, men ikke noe negativt med det. Reodor Felgen var jo flott kar! Sånn er det jo ofte med navn at man assosierer det med det/den man kjenner fra før inntil barnet har kommet til verden og man blir kjent med personligheten - da tenker i alle fall ikke jeg lengre på andre linker til samme navn. Lykke til med valget!
 
Jeg syns det er et flott navn. Tenker at folk vil assosiere det med Reodor Felgen i begynnelsen, men så blir det helt naturlig!
 
Forferdelig.
 
Back
Topp