Reodor som førstenavn?

En tråd i 'Navn' startet av binan, 2 Mai 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. binan Andre møte med forumet

kjære alle sammen! Hva synes dere HELT ærlig om navnet Reodor som førstenavn på en gutt født i 2016? Vi begge synes det er veldig fint, men jeg klarer ikke bli komfortabel med det siden det er mange som har så mange fordommer om navnet. Leter og leter så mye jeg orker for å håpe at jeg kommer over noe jeg synes er finere, men finner aldri noe! Nå trenger jeg virkelig deres mening :anyone

2. IsThisReal Glad i forumet

Jeg kjenner en som heter det og tenker ikke noe over det selv. Men jeg vet at han blir mye mobbet og kalt reodor felgen...

3. binan Andre møte med forumet

Ja, det er det jeg er redd for :(

4. Monique33 Flørter med forumet

Syns det var kult og orginalt jeg, vet ikke om noen andre som heter det :) Kan plutselig bli et populært navn igjen det med tidene ;)

5. Symaskin Gift med forumet Maiblomstene 2017

Leste først Teodor. Reodor har jeg aldri hørt om. Virker som et navn man fant på. helt ærlig.

• Liker Liker x 1
  6. Kengu Forumet er livet VIP

Virker som et tullenavn synes jeg

• Liker Liker x 1
  7. Venessiela Forumet er livet Maiblomstene 2017 VIP Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Assistert-jentene

Aldri hørt det navnet så for meg høres det helt merkelig ut, men er nok bare tilvenning. Om dere liker det er jo det det viktigste :)

8. Rubia Forelsket i forumet

Jeg tenker Fåklypa med en gang dessverre...

9. Jordnærlykke Glad i forumet

Signerer.

10. Chribo85 Andre møte med forumet

Tenker Flåklypa jeg også. Men Teodor/Theodor derimot syns jeg er veldig fint. :)

11. Rubia Forelsket i forumet

Hvis du vil ha et uvanlig navn som likner, så er Leodor et alternativ.

12. Tullingen Gift med forumet Desemberskatter 2016

Likte det ikke, så feilskrevet ut for Teodor

• Liker Liker x 1
  13. Januarmamma87 Flørter med forumet Januarlykke 2016

Tenker også på Flåklypa, men ikke negativt :) Reodor er jo bare koselig, og om man vil mobbe finner man alltids noe å mobbe om, uansett navn :)

14. Angelic Gift med forumet Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016

Helt ærlig, så ville jeg ikke kalt ungen min det..
    Synes desverre ikke at det passer som menneskenavn.

• Liker Liker x 1
  15. binan Andre møte med forumet

Tusen takk for alle ærlige svar :) det var det jeg var ute etter! Vi får se hva det blir etterhvert, har fortsatt noen uker igjen til termin :)

16. Lillafrosk Forumet er livet Sensommerlykke 2017

Signerer denne.
    Ville ikke reagert.. Jobben min innebærer å rope opp mye navn, og jeg har ropt opp bra mye særere navn enn det..!

17. lennypenny Forumet er livet VIP September 2012

Tenker også på Reodor Felgen :)

18. Monti Flørter med forumet

Liker litt annerledes navn, så jeg likte det. Tenker også på Flåklypa, men ikke noe negativt med det. Reodor Felgen var jo flott kar! Sånn er det jo ofte med navn at man assosierer det med det/den man kjenner fra før inntil barnet har kommet til verden og man blir kjent med personligheten - da tenker i alle fall ikke jeg lengre på andre linker til samme navn. Lykke til med valget!

• Liker Liker x 1
  19. Mrs. Lynch Heldig mamma! Juli13-jentene

Jeg syns det er et flott navn. Tenker at folk vil assosiere det med Reodor Felgen i begynnelsen, men så blir det helt naturlig!

20. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

Forferdelig.

Del denne siden