Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gutten min nattammet til han var nesten to år fordi han ville. Jeg mener utifra det jeg har lært om TIO og amming, at barn bør på selvregulere så langt det er mulig. Dette er min personlige mening. Noen fasit fins nok ikke. Vet du skriver du ikke vil ha personlige meninger, men det blir vanskelig å svare på det du spørr om uten å være personligmen du mente kanskje at du ikke vil ha personlige meninger om hvorfor man ikke bør nattamme så "store" barn?
Ammer ved behov enda (10 mnd), men ser ut som jeg må prøve mme istedenfor nå. Hun våkner sjelden før 5-6 tiden, og ikke så ofte før 6 heller, men da er hun sulten og det ser ut som melka mi ikke er nok lenger.
Men kommer til å fortsette de få gangene hun våkner på natta.
Hun trenger ikke mer fast føde på dagen, da?
Ammer du fortsatt like ofte på dagen?Syns ikke hun gjør noe annet en å ete nesten jeg
Hun spiser gjerne 4 måltider + frukt og amming nå og da om dagen. Vet liksom ikke hvor jeg skulle fylt på mer. Får ikke spist mer pr måltid heller, for hun spiser seg mett.
Om jeg gir mindre så våkner hun midt på natta brått.
Hun har fått styre selv når hun spiser og hvor mye hun spiser hele veien. Når hun er mett så blir det kastet til hunden...![]()
Kan kanskje melkemengden min han noen sammenheng med ny graviditet å gjøre? Har jo hele tiden hatt mye melk egentlig, men har virket som det har blitt mindre nå den siste tiden.
Ammer du fortsatt like ofte på dagen?
Syns ikke hun gjør noe annet en å ete nesten jeg
Hun spiser gjerne 4 måltider + frukt og amming nå og da om dagen. Vet liksom ikke hvor jeg skulle fylt på mer. Får ikke spist mer pr måltid heller, for hun spiser seg mett.
Om jeg gir mindre så våkner hun midt på natta brått.
Hun har fått styre selv når hun spiser og hvor mye hun spiser hele veien. Når hun er mett så blir det kastet til hunden...![]()
Kan kanskje melkemengden min han noen sammenheng med ny graviditet å gjøre? Har jo hele tiden hatt mye melk egentlig, men har virket som det har blitt mindre nå den siste tiden.

Hehe, slik følte jeg det også på den tiden. Mat, mat, mat, hele tiden.Får hun spise selv? Jeg opplever at de spiser mindre enn det de trenger om de gjør det. Må lure det inn.
![]()
Men såklart, det går jo å prøve litt mme og se om det funker.![]()
Fant dette på ammehjelpen:
Vis vedlegget 178041
Kanskje hun er tørst?Nei, hun vil nesten ikke ha pupp på dagtid, vært slik lenge. Bare innimellom, og det er mest for kosen sin skyld om hun er trøtt