Hjelp i heimen?

Nei sliter med bekkenløysning å har veldig vondt i i bekkene og når eg komt heim frå jobb Må eg forsatt gjer alt

Jeg er sykemeldt likt som deg, jobber 4 timer hver dag og har en dag fri.

Her er mannen en helt! Henter og leverer i barnehagen hver dag, og gjør alt han kan for å avlaste meg. Det eneste jeg gjør hver dag er å lage frokost, matpakker og middag :)

Ja, men vi deler alltid på arbeidet. Vi er da to voksne som bor her.
Signerer denne! Jeg gjør en god del hjemme fordi jeg er 100% sm, men når mannen kommer fra jobb så hjelper han masse og jeg får beskjed om å sitte i ro :D

Heldig? Ser på det som naturlig å dele på husarbeidet og hjelpe hverandre.
Er dessverre svært mange menn som fortsatt "henger igjen" og har et mer gammeldags syn. Selv om det noen ganger virker som om alle dagens menn er så utrolig likestilte med hus, hjem og barn, og at det er det naturligste i verden for alle.

Jeg får svært lite hjelp. Greit nok at jeg er 100 % sm, men det er jo en grunn til det også, så det er særdeles tungt å stå for det meste av arbeidet hjemme, og ansvaret med sønnen vår.

Hmm ser ut som jeg har vært uheldig med valg av mann Såvidt han klarer å sette inn i oppvaskmaskinen etter seg

Her er det mannen som har hatt hovedansvaret for husholdningen i store deler av svangerskapet. Jeg fikk tidlig bekkenløsning med gangsperre, noe som begrenser mine bidrag betraktelig..

Er veldig takknemlig forven snill og handlekraftig mann som tar i der det trengs i denne tiden :-)

Er dessverre svært mange menn som fortsatt "henger igjen" og har et mer gammeldags syn. Selv om det noen ganger virker som om alle dagens menn er så utrolig likestilte med hus, hjem og barn, og at det er det naturligste i verden for alle.

Jeg får svært lite hjelp. Greit nok at jeg er 100 % sm, men det er jo en grunn til det også, så det er særdeles tungt å stå for det meste av arbeidet hjemme, og ansvaret med sønnen vår.
Min hadde sikkert fint overlatt alt til meg om jeg lot han. Jeg er ikke noe mer glad i husarbeid enn det han er, så her deler vi på det. Anser meg ikke som heldig. Er vel hva man velger å godta eller ikke.

Min hadde sikkert fint overlatt alt til meg om jeg lot han. Jeg er ikke noe mer glad i husarbeid enn det han er, så her deler vi på det. Anser meg ikke som heldig. Er vel hva man velger å godta eller ikke.
Signerer!

Jeg vil si du er heldig, så vi får være enige om å være uenige.

Må nok si meg enig med bmc, er kanskje noe i hva man velger å godta eller ikke..

For min del er jeg jo superheldig i tillegg! Det er for meg en selvfølge at alt er likestilt i huset (jeg holder også på med oppussing, og han med husarbeid). Men pga formen min siden typ sept-okt har han tatt seg av mer eller mindre nesten alt med husarbeid og oppussing, samt mye mer matlaging. Jeg fokuserer på studier og oppfølging av sønnen..
Skal sies at han gleder seg til lillemor kommer og jeg kan bidra mer i huset :p

Må nok si meg enig med bmc, er kanskje noe i hva man velger å godta eller ikke..

For min del er jeg jo superheldig i tillegg! Det er for meg en selvfølge at alt er likestilt i huset (jeg holder også på med oppussing, og han med husarbeid). Men pga formen min siden typ sept-okt har han tatt seg av mer eller mindre nesten alt med husarbeid og oppussing, samt mye mer matlaging. Jeg fokuserer på studier og oppfølging av sønnen..
Skal sies at han gleder seg til lillemor kommer og jeg kan bidra mer i huset :p

blir ikke mannfolka deres i sabla dårlig humør når de må ta så ''mye'' ansvar? handler vell litt om hva de er vant til fra før av og da så klart :-) ;-)

blir ikke mannfolka deres i sabla dårlig humør når de må ta så ''mye'' ansvar? handler vell litt om hva de er vant til fra før av og da så klart :-) ;-)
I grunnen ikke :)
Jeg prøver å være så flink jeg kan på å sette pris på det han gjør ekstra, fra før av er han vant til at det deles 50/50 :) og han vet at dette er en midlertidig periode i livet.. Tross alt gifta han seg med meg for både de gode og dårlige dagene :D (dette er blant de dårlige ;p

Nei.. for han vet at jeg blir i sabla dårlig humør visst han ikke tar ansvar og hjelper til..hehe :p

Back
Topp