Babymat - alder

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Hvor nøye er det å følge alderen som står på glassene/pakkene? Kan man teste 6 mnd glass før de blir 6 mnd?

Har hørt at det står 6 mnd fordi fullammede barn egentlig skal begynne med fast føde ca da, slik at man kan gi 6mnd fra 4mnd og 8mnd fra 6mnd. Det er jo logisk men om det stemmer vet jeg ikke:P jeg begynte med 6mnd litt før fylte 6mnd iallfall.

Har hørt at det står 6 mnd fordi fullammede barn egentlig skal begynne med fast føde ca da, slik at man kan gi 6mnd fra 4mnd og 8mnd fra 6mnd. Det er jo logisk men om det stemmer vet jeg ikke:p jeg begynte med 6mnd litt før fylte 6mnd iallfall.
Okej. Ho får bare mme, og har fått grøt fra ho var 4 mnd.. Er det mer klumper i 6 mnd-maten i forhold til den som er fra 5?

Har hørt at det står 6 mnd fordi fullammede barn egentlig skal begynne med fast føde ca da, slik at man kan gi 6mnd fra 4mnd og 8mnd fra 6mnd. Det er jo logisk men om det stemmer vet jeg ikke:P jeg begynte med 6mnd litt før fylte 6mnd iallfall.
Neh greide ved en feil å gi en smoothie pose fra 6mnd da han var 4 mnd og det gikk helt fint, ;-) har riktignok ventet til han nesten er 6mnd før han fikk flere 6mnd poser :-P men tror ikke det er noe problem nei at de får slike det står 6mnd på selv om de ikke er helt 6mnd enda ;-)

Startet med 6 mnd 3 uka før hun fyller 6mnd. Siden hun virka ikke mett å spiste ett 4 mnd glass på 1 2 3 . 6mnd er bare bitte litt tykkere og grovere men,ingen klumper i. Gikk helt fint her.

Startet med 6 mnd 3 uka før hun fyller 6mnd. Siden hun virka ikke mett å spiste ett 4 mnd glass på 1 2 3 . 6mnd er bare bitte litt tykkere og grovere men,ingen klumper i. Gikk helt fint her.
Prøvde ett 6mmd-glass tidligere i uka og ungen var i ekstase! Vifta med armer og bein og bare gapa :) blir 6mnd til uka. Takk for svar :)

Prøvde ett 6mmd-glass tidligere i uka og ungen var i ekstase! Vifta med armer og bein og bare gapa :) blir 6mnd til uka. Takk for svar :)
He, he så bra. Akkurat sånn var min frøken å når hun fikk 6mnd. Hun gapa, vifta med armene og så sa mmm. Når det er noe hun liker spesielt godt bruker hun å lage sånne mmm lyder. Artig . tror nåkk hun å var lei av å få gulrot og potet. Andre smaker.

He, he så bra. Akkurat sånn var min frøken å når hun fikk 6mnd. Hun gapa, vifta med armene og så sa mmm. Når det er noe hun liker spesielt godt bruker hun å lage sånne mmm lyder. Artig . tror nåkk hun å var lei av å få gulrot og potet. Andre smaker.
Ja, det er rart de klarer å skille godt og vondt allerede :) her har det vært søtpotet/mais i halvannen mnd. Fikk lasagne i 6mndmat og det var bare mmmm! Har prøvd torsk også i både 5 og 6 mnd. Den blir bare "sittende" fast i gommen, og ho ser helt forskrekka ut :p virker som det er så ekkelt at ho ikke orker å ta tunga på det for å spytte det ut en gang ;)

He, he såpass. Her prøvde vi kalkun og det rynka hun hele fjeset av. Ville ikke svelge noe. Så det var ikke noe suksess

Back
Topp