Merkelige striper, hjelp!!???

stjernerihjerte

Andre møte med forumet
Jeg håper noen kan svare meg på dette spørsmålet. Idag våknet jeg med en rød stripe på låret, og senere idag hadde jeg fått enda en stripe, men da på det andre låret. Det er røde striper som er ca 0,5 cm i bredde og i lengden går de fra underlivet og helt ned til kneet! På innsiden av lårene. :( jeg er 20 uker gravid, om dette hjelper. Har gått opp 10 kilo siden jeg ble gravid, men har ikke gått opp i vekt siden jeg var 10 uker...

Jeg tenkte først dette var strekkmerker, men siden jeg ikke har gått opp i vekt på så lang tid så kommer dette veldig sent? I tillegg har jeg allerede strekkmerker på lårene, men de oppsto ikke på denne måten, mer som røde streker på langs. Disse går også fra underlivet og helt ned til kneet i EN stripe...

Strekkmerker kommer vel av hormoner, så du trenger vel ikke gå opp i vekt for å få det. Eller husker jeg helt feil nå?

Vis vedlegget 173372
Som dette, men i virkeligheten ser du at den er helt ned til kneet, men litt svakere. Samme på andre låret. Om det skulle være strekkmerker gjør det meg ingenting, jeg har allerede hatt disse strekkmerkene(på bildet) i fleeeere år ;) ...
Kan det være du har kloret deg i søvne (klødd feks)? Om man har litt ubalanse i blodplater kan man få sånne merker. Har hatt det selv, og en venninne hadde masse. Gikk bort etter noen dager. :)

Kan det være du har kloret deg i søvne (klødd feks)? Om man har litt ubalanse i blodplater kan man få sånne merker. Har hatt det selv, og en venninne hadde masse. Gikk bort etter noen dager. :)
Det hadde vært typisk meg, men siden det er så og si identisk på begge lårene vil jeg ikke tro det og de har vært her i hele dag :( men kanskje jeg har det du sier? Jeg blir litt usikker på om jeg burde gå til lege med det... Om det kan være mangel på vitaminer eller lignende ...

Det hadde vært typisk meg, men siden det er så og si identisk på begge lårene vil jeg ikke tro det og de har vært her i hele dag :( men kanskje jeg har det du sier? Jeg blir litt usikker på om jeg burde gå til lege med det... Om det kan være mangel på vitaminer eller lignende ...

Det kan feks komme fra en sømm fra buksa, siden det er likt på begge sider tenker jeg.

Det kan feks komme fra en sømm fra buksa, siden det er likt på begge sider tenker jeg.
Hadde jeg hatt på meg bukse så hadde jeg tenkt det var det, men jeg sover i undertøy og våknet med en stripe og hadde heller ikke på meg bukse når jeg fikk stripe på det andre låret, sett bortfra en løs pysjbukse i noen timer :/ forøvrig er de der enda...

Ser ut som gnagsår... Jeg får mer sentrert rundt et lite område, men ser likt ut i farge og mønster :/

Synes ikke det ligner noe strekkmerke, heller et "skrubbsår" eller annen irritasjon..

Ser ut som en reaksjon eller irritasjon som nevnt over her.

Klør det?
Er det ruglete liksom? Som en hevelse i huden?

Ser ut som en irritasjon (nesten som et kloremerke), men om du ikke har hatt noe klær, klort eller gjort noe som er årsaken er det merkelig.

Se om den forandrer lengden/bredden, rødhet eller varme..Blir det verre, ring og snakk med legen. Se det an.

Veldig merkelig. Hvordan er det nå? Ser ut som en irritasjon ja, men rart når du ikke har gjort noe for å irritere det. ???

Back
Topp