Hvilke vitamintilskudd tar dere?

Jeg synes også det!
Men jeg får de ned da.
Jeg får de også ned etterhvert men føler de sitter fast i halsen :o

Går rundt og småraper - og får den medisinsmaken konstant :p

Må gi de en ny sjanse, det er jo en innholdsrik pakke ;)

Dette meg magnesium, gjelder det generelt, eller for deg? Er det lurt å ta magnesium tilskudd?

Dette er noe min far har fortalt meg i alle de år at magnesium er grunnlaget for all opptak. Men kanskje han har pøst på litt også for å få meg til å ta det. Her har jeg ihvertfall funnet funksjonen på apotek 1:

En voksen har cirka 20 gram magnesium i kroppen, omtrent halvparten er i skjelettet og litt under halvparten i muskler. Mer enn 100 enzym trenger magnesium til ulike metabolske reaksjoner i kroppen. Magnesium er nødvendig for at nerve- og muskelimpulser skal overføres og er særs viktig for muskelfunksjonen i hjertet. Magnesium er viktig for elektrolyttbalansen i kroppen. Magnesium er viktig for forbrenningen av karbohydrat, og viktig for å danne den energiformen som kroppen kan benytte seg av. Magnesium er viktig for proteindannelse, produksjon og lagring av celleenergien, celleveksten og reproduksjonen, DNA/RNA dannelse.

Men du får jo gode mengder av dette i noen matvarer så om du skal ta tilskudd eller ikke det vet jeg ikke.

Tar folat, spiser vanligvis godt variert, men siden jeg ble uggen har jeg blitt mer sær i matveien og vurderer derfor å ta noe mer, bare litt usikker på hva jeg burde ta :/

Prøver meg på lifeline care gravidpakka, men uff a meg så store de er!

Back
Topp