En bhg der kun kvinner skiftet bleier

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/svolver/nordland/innenriks/overgrep/43955990/

Jeg ville hatt full forståelse for at menn kan føle dette diskriminering. Men samtidig så er det så vidt meg bekjent ingen kvinnelige bhgansatte som et dømt for overgrep. Vanskelig dette her... Jeg skulle gjerne hatt mannfolk i bhg det knerten går, så han hadde fått flere mannlige rollemodeller. Men i disse tider hadde jeg også hatt noen tanker om hva som i verste fall kunne ha skjedd...

Veldig vanskelig! Jeg skjønner tankegangen, men forferdelig at alle mannlige ansatte blir sett på som potensielle overgripere! Jeg ville følt meg diskriminert som mann.

Syns det er minst like skummelt med kvinner. Sjeldent de blir beskyldt på samme måte som menn så for alt vi vet er det mange kvinnelige overgripere i barnehager rundt om....

Jeg har mannlige barnehageansatte i familien, begge utdannede og ped.ledere så vidt jeg husker. Begge to er flotte menn som er kjempegodt likt blant barna. Det er klart jeg også har mine tanker, men når mannlige overgripere er de eneste jeg har hørt om (så godt som) så bblir det lett sånn. Jeg tenker at det viktigste er hvordan vi møter mannlige barnehageansatte. For vi skal ha en liten skepsis uansett, det gjør at vi tenker oss om før vi lar andre få ta vare på det viktigste i livet vårt. Så får vi gjøre vårt beste for å være åpne og imøtekommende.

Synes det var en grei løsning.

Ønsker ikke å ha mitt barn i en barnehage hvor det jobber menn.

Ingen kvinnelige barnehageansatte kanskje, men det finnes da virkelig kvinnelige overgripere.
Anbefaler denne, samt artikkelen som nevnes i denne (ingen penis - ingen skade?)
http://www.dagbladet.no/2011/06/07/magasinet/overgrep/forskning/vitenskap/helse/16674601/

Jeg synes vi er naive om vi bare skal se på kjønn.

Er så enig... Uteolig hvor naive folk er... Jeg sier JA til flere menn i barnehagene :) de jeg kjenner i både barnehage og skoleyrker er flotte og flinke folk... Og jeg er (desverre) 100%sikker på at det finnes kvinnelige overgripere i landets barnehager...

Det er greit at flere kvinner er overgripere, mange av de sakene er også helt grusomme.
Men det er slik at flest menn blir tatt og klart da vil jo også tankene spinne omkring akkurat dette.
Vi trenger menn i barnehagen, men det må også være lov å være bekymret for barna våre. Jeg bekymrer meg for dette med overgrep i barnehager, det har vært for mange saker i det siste:(

Er så enig... Uteolig hvor naive folk er... Jeg sier JA til flere menn i barnehagene :) de jeg kjenner i både barnehage og skoleyrker er flotte og flinke folk... Og jeg er (desverre) 100%sikker på at det finnes kvinnelige overgripere i landets barnehager...
Mhm de som jobbet i kb sin bhg var fantastiske. Jeg ville aldri hatt han i bhg med bare kvinner rwtt og slett.
Så ja til flere menn i bhg, barna har så godt av at det jobber begge kjønn dwr

Ja til flere menn i barnehager mener nå jeg da! Har selv opplevd at mine barn har fått bedre kontakt med de mannlige i b.hagen og hatt større tiltro til de:)
Ekstremt naivt å mene at det bare skal være kvinner i barnehager!(mener jeg) Men at noe må gjøres i barnehager kan vi vel alle være enige om...

For det første tenker jeg at det er diskriminering. De aller fleste menn er ikke overgripere.

For det andre lurer jeg på hvordan barnehagen løser det den dagen det kommer fram en kvinnelig overgriper i en barnehage. Det kan skje. Hvem skal skifte bleier da?

Jeg har forståelse for at barnehagene jobber intensivt nå for å trygge barn og foreldre, spesielt når det dukker opp saker med mannlige overgripere. Men jeg tror ikke dette er veien å gå.

Heldigvis jobber jeg sammen med flere menn i barnehagen, de gjør en like fantastisk jobb som mine kvinnelige kollegaer. I min datters barnehage har de ca 50/50, og det er supert!

Det er greit at flere kvinner er overgripere, mange av de sakene er også helt grusomme.
Men det er slik at flest menn blir tatt og klart da vil jo også tankene spinne omkring akkurat dette.
Vi trenger menn i barnehagen, men det må også være lov å være bekymret for barna våre. Jeg bekymrer meg for dette med overgrep i barnehager, det har vært for mange saker i det siste:(

Men hjelper det å "skvise" ut menn i barnehagene? Å frata de arbeidsoppgaver som er helt normale i deres jobb?

Men hjelper det å "skvise" ut menn i barnehagene? Å frata de arbeidsoppgaver som er helt normale i deres jobb?

Det har jeg da ikke sagt, jeg skrev at vi trenger menn i barnehage.
Men at det bør være rom for å tenke tanken, og være bekymret for hvor mye overgrep det er i barnehager.
Jeg forstår at noen velger denne veien, den er den enkleste.
Det betyr ikke at den er riktig, men forståelig at noen tar skrittet den veien.

Det har jeg da ikke sagt, jeg skrev at vi trenger menn i barnehage.
Men at det bør være rom for å tenke tanken, og være bekymret for hvor mye overgrep det er i barnehager.
Jeg forstår at noen velger denne veien, den er den enkleste.
Det betyr ikke at den er riktig, men forståelig at noen tar skrittet den veien.

Jeg klarer ikke å forstå at menn kan bli diskriminert i jobben sin på dem måten.... Det må da være andre måter å gjøre barnehagene tryggere på... Innføring av regler og rutiner som gjelder både kvinner og menn.

Jeg klarer ikke å forstå at menn kan bli diskriminert i jobben sin på dem måten.... Det må da være andre måter å gjøre barnehagene tryggere på... Innføring av regler og rutiner som gjelder både kvinner og menn.

Jeg klarer fint å forstå at barnehagen tar den letteste løsningen på dette for å trygge barna. For det er barna som er viktigste her, demmes trygghet i barnehagen.
Siden de har tatt med de ansatte på råd og diskusjon og kommer frem til en løsning sammen så vil jeg ikke si at det er diskriminering.
Det jeg ikke forstår er hvordan de løser dette, går aldri menn 1 eller siste vakt? For da er de jo oftest alene? Jeg mener man skal ha menn i barnehagen, jeg mener at det viktig for barna. De beste i barnehagen til knøtten min er menn, de jeg stoler mest på. Likevel så forstår jeg at foreldre og eiere av barnehagene begynner å bli litt bekymret når så mange saker har kommet på kort tid og de ønsker en fort løsning på dette.

Enig med deg. Norske barnehager trenger langt mer menn enn det vi har i dag. Rutiner og tiltak for å forebygge overgrep må skjerpes og følges bedre opp uavhengig av kjønn som jobber i bhg.

Back
Topp