En bhg der kun kvinner skiftet bleier

Jeg klarer fint å forstå at barnehagen tar den letteste løsningen på dette for å trygge barna. For det er barna som er viktigste her, demmes trygghet i barnehagen.
Siden de har tatt med de ansatte på råd og diskusjon og kommer frem til en løsning sammen så vil jeg ikke si at det er diskriminering.
Det jeg ikke forstår er hvordan de løser dette, går aldri menn 1 eller siste vakt? For da er de jo oftest alene? Jeg mener man skal ha menn i barnehagen, jeg mener at det viktig for barna. De beste i barnehagen til knøtten min er menn, de jeg stoler mest på. Likevel så forstår jeg at foreldre og eiere av barnehagene begynner å bli litt bekymret når så mange saker har kommet på kort tid og de ønsker en fort løsning på dette.

Jeg skjønner ikke at det er lov jeg da.... Om det hadde vært snakk om ansatte med utenlandsk opprinnelse som hadde begått overgrep og barnehagem derfor hadde gitt ansatte med utenlandskopprinnelse skiftenekt så tipper jeg det hadde blitt ropt høyt om både rasisme og diskriminering..

Jeg også hadde best forhold til de mannlige i barnehagen når snuppa gikk der... Og håper virkelig ikke dette hindrer menn i å søke på jobb i barnehage.

Synes det blir feil altså. Da kommer jo ingen menn til å bli barnehagelærere for de vet at de vil bli mistenkeliggjort uansett. De fleste menn er jo friske! Samtidig så må noe gjøres. Alle barnehager burde ihvertfall ha fokus på temaet og kanskje kurses..

Herregud! Nå har vi jobba for å få inn flere menn i barnehagene i mange år, og så setter de inn sånne idiotiske tiltak? Er jo det samme som å si at menn ikke er velkomne det! Å dra alle menn under en kam sånn er helt forferdelig synes jeg.. Overgripere kan man finne overalt, så kanskje man bare skal ha kvinnelige fotballtrenere også da? Og generelt kvinner i alle yrker hvor man jobber med barn?

Det helt idiotisk.
Hadde kvinner blitt diskriminert på en arbeidsplass på den måte hadde det blitt ramaskrik.

Jeg tror heller ikke det er færre kvinnelige overgripere enn mannlige.
Den eneste forskjellen er at kvinner ikke har den stangen så det syns ikke så godt, og på generell basis regnes kvinner som mer omsorgspersoner enn menn (jeg sier ikke de er det) så jeg tror det godtas mer beføling fra den før noen begynner å snakke om overgrep

Nei, det tror jeg heller ikke er løsningen. Skal kvinner få mer av arbeidsoppgavene fordi menn potensielt kan være overgripere? Det tror jeg diskriminerer alle veier, for ikke å snakke om at det sikkert finnes mange kvinnelige overgripere/pedofile også, forskjellen ligger nok bare i at det oftere kanskje er vanskeligere å avsløre.

http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/svolver/nordland/innenriks/overgrep/43955990/

Jeg ville hatt full forståelse for at menn kan føle dette diskriminering. Men samtidig så er det så vidt meg bekjent ingen kvinnelige bhgansatte som et dømt for overgrep. Vanskelig dette her... Jeg skulle gjerne hatt mannfolk i bhg det knerten går, så han hadde fått flere mannlige rollemodeller. Men i disse tider hadde jeg også hatt noen tanker om hva som i verste fall kunne ha skjedd...

Beklager å måtte skuffe de som tror det er bedre med kvinner , men det er MANGE pedofile kvinner der ute...
Seneste stygge saken var jo spedbarnssaken i Drammen der mor til barnet var sterkt involvert i overgrep.

Skal ikke menn få være lærere heller da? Jobbe i SFO? Det er ikke kun i barnehager overgrep skjer.

Ja til menn i barnehage. :) Som også skifter bleie. Så får barnehagene ha bedre forebygging.

Det finnes kvinnelige pedofile og overgripere selv om media ikke gidder å skrive om dem.

Det helt idiotisk.
Hadde kvinner blitt diskriminert på en arbeidsplass på den måte hadde det blitt ramaskrik.

Jeg tror heller ikke det er færre kvinnelige overgripere enn mannlige.
Den eneste forskjellen er at kvinner ikke har den stangen så det syns ikke så godt, og på generell basis regnes kvinner som mer omsorgspersoner enn menn (jeg sier ikke de er det) så jeg tror det godtas mer beføling fra den før noen begynner å snakke om overgrep
Tenkte akkurat det samme!

Synes det er feil å dra alle menn under samme kammen her jeg! Selv om at det finnes pedofile menn, betyr ikke det at alle menn er pedofile. På samme måte som at ikke alle muslimer er terrorister, selv om at det finnes en og annen av dem.
Synes det er greit at det finnes både menn og kvinner i barnehagene jeg, det gir balanse. Menn har en viktig rolle i barnas oppvekst de også.
Vis mannlige barnehageansatte litt tillit da, det er tross alt veldig liten sannsynlighet for at han er overgriper.

Synes det var en grei løsning.

Ønsker ikke å ha mitt barn i en barnehage hvor det jobber menn.
Seriøst?

Jobber 2 (tidligere 3) fantastiske menn i barna bhg. De rulerer på de ulike avdelingene. Ungene liker de kjempe godt!
Tenker at man ikke kan tenke at alle menn er overgripere, for at noen er det.

Synes det er feil å dra alle menn under samme kammen her jeg! Selv om at det finnes pedofile menn, betyr ikke det at alle menn er pedofile. På samme måte som at ikke alle muslimer er terrorister, selv om at det finnes en og annen av dem.
Synes det er greit at det finnes både menn og kvinner i barnehagene jeg, det gir balanse. Menn har en viktig rolle i barnas oppvekst de også.
Vis mannlige barnehageansatte litt tillit da, det er tross alt veldig liten sannsynlighet for at han er overgriper.
Så absolutt enig med deg!syntes det blir diskriminerende!

Jeg kommer aldri til å bli enige i alternativ som går på at menn enten ikke får jobbe i bhg eller blir fratatt oppgaver som er en del av barnehagejobben.

Alle er så opptatt av at man ikke kan dra alle under samme kam hele tiden. Alle muslimer støtter ikke IS, alle kristne/norske er ikke som breivik, så hvorfor skal en da tro at alle menn i barnehagen er pedofile?! Noen foreldre er farlig for barna sine, er vi alle det da?

Skjønner ikke at det kan være et alternativ å frata men oppgaver fordi det finnes syke syke menn som dessverre jobbet i barnehage :/

Enig.

Som om alle menn også er kvinnemishandlere, voldtektsmenn (for eldre damer altså), osv.

Man kan ikke dra alle over en kam.

Da kan ikke kvinner jobbe i mannsdominerte yrker heller. Bilmekaniker feks kan de ikke være fordi de ikke kan nok bil, ikke snekker osv.
Dette hadde ikke kvinner funnet seg i rett og slett. Og menn kan ikke finne seg i denne diskrimineringen heller
Ja til menn i bhg!

Jeg har og har hatt fantastiske menn på min arbeidsplass, og de fortjener virkelig ikke å få dette stempelet.
Mange av dem har bedre omsorgsevne enn mange av damene, som burde vært pensjonert...

Hvis ikke menn kan jobbe i bhg kan de heller ikke drive innen idrett, Sfo, skole heller. Da blir alle disse yrkene fryktelig ensidige, og hvor skal da barn identifisere seg med motsatt kjønn??

Da kan ikke menn være alene med egne barn heller da, i frykt for at de skal forgripe seg.

Nei fy, denne heksejakten på menn er forkastelig!

I barnehagen til mine så er ihvertfall halvparten menn. Med en slik regel så ville det blitt problematisk å få bleieskift og dogåing hvis ikke mannfolkene skulle fått delta. Skal man være misstenksom til alle mannfolk, hva med fedre da? For å sette det på spissen..

Veldig vanskelig! Jeg skjønner tankegangen, men forferdelig at alle mannlige ansatte blir sett på som potensielle overgripere! Jeg ville følt meg diskriminert som mann.
Ganske enig med deg. Jeg mener at alle som skal jobbe med barn eldre og nedsatt funksjonsevne skal gå igjennom en ild prøve før de kan jobbe. Også ha 5 års kontroller uansett kvinne eller mann

Ganske enig med deg. Jeg mener at alle som skal jobbe med barn eldre og nedsatt funksjonsevne skal gå igjennom en ild prøve før de kan jobbe. Også ha 5 års kontroller uansett kvinne eller mann
Kan jeg spørre hva du mener denne "ildprøven" skal gå ut på?

Seriøst?

Jobber 2 (tidligere 3) fantastiske menn i barna bhg. De rulerer på de ulike avdelingene. Ungene liker de kjempe godt!
Tenker at man ikke kan tenke at alle menn er overgripere, for at noen er det.

Ja, nei, jeg vet ikke. Synes det er helt forferdelig med disse sakene som har kommet frem i det siste :-(
Og er redd for å sende sønnen min i barnehage... Men selvsagt er ikke alle menn overgripere, men jeg vet jo ikke hvem som er det og hvem jeg kan stole på.

Foreldrene til barna i barnehagen i Bergen stolte jo på denne mannen, og de andre ansatte sa han var flink med barna, etc.
Så jeg synes det er vanskelig.

Da kan du like godt holde barnet ditt hjemme fra bhg, for du har ingen garanti uansett kjønn.
Du vet ikke hvordan damene er heller

Nei, det er sant. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å sende sønnen min i barnehage, og disse sakene gjør det ikke akkurat lettere. Man kan ikke stole på noen, verken menn eller kvinner, dessverre :-(

Back
Topp