Noen som har hatt nyrestein her?

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg lurer litt på hvor lang tid det tar fra man får vondt til den er ute? Vet det er individuelt, men om noen har erfaring vil jeg gjerne høre.

Ja dessverre:/ Hatt 7 anfall siden begynnelsen av Desember. Veldig individuelt hvor lenge anfallene varer. Det første varte kun i 45 min. Da kom steinen ut og jeg kjente ingen smerte etterpå. Med anfall nr.2 varte de akutte smertene i mange timer og var mye kraftigere. Smertene blusset opp når jeg bevegde meg og drakk for mye væske. Dette var på motsatt nyre. Steinen har ikke kommet ut enda, men forflytter seg litt og litt nedover for hvert anfall. De fire siste anfallene har heldigvis ikke vært så langvarige og smertefulle at jeg har hatt behov for legehjelp(tar Paralgin Forte).

Jeg fikk det helt akutt, sterke smerter som bare ble værre og værre. Endte på sykehus og fikk mye smertestillende. Skulle egentli operere de ut, men med stahet, mye vann (som gjorde ting vondere) og alt av kjærringråd og helsekost jeg kom over så var det over på ei uke. Hadde da ikke merket at de kom ut, så var livredd for å få anfall i ettertid, for legen sa at de kunne ligge på en plass akkurat nå som gjorde at de ikke kjentes men kunne plutselig flytte på seg som forårsaket nye anfall. Lettelsen var stor når jeg fikk bekreftet at de var borte.:) nyrestein er vooondt! God bedring!

8-åringen i heimen har fått det... Hadde flere anfall lørdag kveld og et søndag kveld. Ble innlagt på sykehuset med morfin. Utfordringen nå er at vi ikke vet om steinen er ute og at gutten er så redd og utrygg alle steder unntatt hjemme. Hadde forferdelig vondt, kasta opp mye, tok lang tid før de var sikre på hva det var slik at han fikk smertestillende. I tillegg bomma de en del når de skulle sette veneflon og ta blodprøver så det bekymrer han seg for... Det har nok rett og slett blitt litt mye for den lille kroppen og følelsen av å ikke ha kontroll tapper han. Og resten av oss også, for å se sitt eget barn så sykt er virkelig ikke noe jeg unner noen.... Tusen takk for svar!

8-åringen i heimen har fått det... Hadde flere anfall lørdag kveld og et søndag kveld. Ble innlagt på sykehuset med morfin. Utfordringen nå er at vi ikke vet om steinen er ute og at gutten er så redd og utrygg alle steder unntatt hjemme. Hadde forferdelig vondt, kasta opp mye, tok lang tid før de var sikre på hva det var slik at han fikk smertestillende. I tillegg bomma de en del når de skulle sette veneflon og ta blodprøver så det bekymrer han seg for... Det har nok rett og slett blitt litt mye for den lille kroppen og følelsen av å ikke ha kontroll tapper han. Og resten av oss også, for å se sitt eget barn så sykt er virkelig ikke noe jeg unner noen.... Tusen takk for svar!
Huff så forferdelig å få det i så ung alder. Skjønner godt han er engstelig, det har jeg og vært. Kan de ikke ta ultralyd av nyrene for å se om steinen er ute?

Huff så forferdelig å få det i så ung alder. Skjønner godt han er engstelig, det har jeg og vært. Kan de ikke ta ultralyd av nyrene for å se om steinen er ute?

Han skal inn igjen om 2-3 uker på ultralyd for å se om den er ute. Synes det var rart han ikke fikk den muligheten før vi dro fra sykehuset. Men samtidig så de den ikke på ultralyd da vi ble innlagt, da måtte de bruke CT. Kan kanskje være derfor. Han har fått diaré og vondt i området rundt navlen i dag. River liksom, sier han. Kan det være steinen som har havnet i området rundt blæra eller kan det være hard medisinering sist helg eller omgangssyke som gjør det?

Han skal inn igjen om 2-3 uker på ultralyd for å se om den er ute. Synes det var rart han ikke fikk den muligheten før vi dro fra sykehuset. Men samtidig så de den ikke på ultralyd da vi ble innlagt, da måtte de bruke CT. Kan kanskje være derfor. Han har fått diaré og vondt i området rundt navlen i dag. River liksom, sier han. Kan det være steinen som har havnet i området rundt blæra eller kan det være hard medisinering sist helg eller omgangssyke som gjør det?
Så bra han skal inn igjen:) Rart de ikke prøvde skikkelig for å finne steinen når dere var der ja. Mest sannsynlig er den ute da, siden de ikke kunne se noe. Har ikke opplevd smerter i navleområdet ifm anfallene. De begynner som oftest ganske brått på. Smerten sitter på ene siden over hoften bak på ryggen, så stråler det gjerne derfra over hoftekammen og ned mot lysken. Høres kanskje mer ut som at det kan være annet magebesvær ja. Håper virkelig det.

Back
Topp