Skravletråd April

... NÅ leste jeg "hvorfor". Haha. Svarte på "hvor lang tid", jeg...

Har vel noe med at.. Tennene blir løse fordi sånne.. Eh. Nå husker jeg ikke hva det heter.. Disse ettellerannet-blastene fra de permanente tennene "spiser opp" røttene til melketennene. Og dette skjer i ulikt tempo fra person til person. Noen ganger så ligger det permanente tannsettet litt rart i forhold til melketennene også, slik at f.eks bare deler av roten blir "spist opp". Det er ofte i slike tilfeller at man må trekke melketennene hos tannlegen da..
Var det jeg mente ja, at noe spiste opp røttene til melketennene. Så da var jeg ikke helt på jordet ;-)

Den ene nye tanna nede kom opp langt bak melketanna, men tanna datt ut likevel. Og den nye tanna jobbet seg frem til rett plass. Nå står den på riktig plass.
Men oppe kan vi verken se eller kjenne noen ny tann komme bak.

Han skal til tannlegen 1.juni, så håper den er ute til da :-P

Noen som vet når det anses som sent å miste melketennene? Største har ikke mistet noen og han er 7. Og veldig utålmodig.. :p om man legger godviljen til er en tann nede marginalt løs men vært slik lenge sp den er vel ikke løs, bare er slik? :p

Han skal til tannlegen snart igjen.. Ble fortalt for et år siden de nye fortennene vokser skjevt og at det mulig var nødvendig med trekking av tenner :o var inne for 6 mnd siden for å ta nye bilder men da fikk de det ikke til.. Håper ikke det blir behov å gripe inn.. Og en annenting.. 6 års jeksler.. Er de melketennene eller permanente? :p
Jeg var 7.5 år før jeg mistet min første :-)

Noen som vet når det anses som sent å miste melketennene? Største har ikke mistet noen og han er 7. Og veldig utålmodig.. :p om man legger godviljen til er en tann nede marginalt løs men vært slik lenge sp den er vel ikke løs, bare er slik? :p

Han skal til tannlegen snart igjen.. Ble fortalt for et år siden de nye fortennene vokser skjevt og at det mulig var nødvendig med trekking av tenner :o var inne for 6 mnd siden for å ta nye bilder men da fikk de det ikke til.. Håper ikke det blir behov å gripe inn.. Og en annenting.. 6 års jeksler.. Er de melketennene eller permanente? :p

7 år er vel relativt sent, men.. innen de er 8 bør de i alle fall ha mistet. Men regner med de ser det an på din, med nye bilder etterhvert..? Har jo litt å si om de nye tennene kommer opp uten at tennene har løsnet.
6årsjekslene er permanente :) De får siste melketannen i ca 2-3 årsalderen. Alt etter det er permanente ;)

Huff.. Glad jeg ikke har naboer "rundt" meg hele tiden... Nabohusene er nære nok de.. Men det eneste vi merker fra de er stein fra parkeringsplassen deres.. Og røyklukt
De drar det med seg? Røyklukt + grønt/brunt (hasj eller granbar) aner ikke hvem da dette er STOR blokk. Jævlig ekkelt :/

Må lufte litt. Hetetokter. Må bare passe på så jeg ikke blir enda mer syk

Var det jeg mente ja, at noe spiste opp røttene til melketennene. Så da var jeg ikke helt på jordet ;-)

Den ene nye tanna nede kom opp langt bak melketanna, men tanna datt ut likevel. Og den nye tanna jobbet seg frem til rett plass. Nå står den på riktig plass.
Men oppe kan vi verken se eller kjenne noen ny tann komme bak.

Han skal til tannlegen 1.juni, så håper den er ute til da :-P

Oppe blir de ofte komme foran melketennene :) kjenner det godt på mi jente - den permanente tannen kommer snart. Er nå ca litt under en cm fra tannkjøttkanten, over melketannen ! :D
Men det er ikke alltid man kjenner det så godt heller der da..

Oppe blir de ofte komme foran melketennene :) kjenner det godt på mi jente - den permanente tannen kommer snart. Er nå ca litt under en cm fra tannkjøttkanten, over melketannen ! :D
Men det er ikke alltid man kjenner det så godt heller der da..
Aha,.så oppe kommer den ikke bak nei.

Kan ikke se eller kjenne noen permanent tann der enda. Men han er litt rød i rannkjøttet der. Kommer sikkert av slaget i går.

Jaja, den detter vel ut omsider ;-)

Aha,.så oppe kommer den ikke bak nei.

Kan ikke se eller kjenne noen permanent tann der enda. Men han er litt rød i rannkjøttet der. Kommer sikkert av slaget i går.

Jaja, den detter vel ut omsider ;-)

Bare å fortsette å rikle så blir det nok bra :)

Bare å fortsette å rikle så blir det nok bra :)
Jepp ;-)

Han er iallefall ikke redd for å gjøre det.
Jeg var helt hysterisk på det der, og turte ikke rikke. Tenna måtte ramle ut av seg selv :-P

Så den gangen (var vel 10 år) jeg skulle til reguleringstannlegen (den eneste i området på den tiden) og hadde en løs tann, fikk jeg tannlegen til å love å ikke røre tanna mi som var løs. Men tror du ikke slampen bare nappet ut tanna mi du!!!??? Jeg var så sint at pappa hadde tatt tak i armen min fordi jeg holdt på å slå til tannlegen :-o :-P

Jeg gikk aldri tilbake for å si det sånn, og nekta å få regulering.
Så den dag i dag har jeg en veldig skjev fortann :-P

Men jeg har ikke tannlegeskrekk da ;-)

Back
Topp