Neida. Går over detteUhell skjer. Håper du ikke får varige mén.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Neida. Går over detteUhell skjer. Håper du ikke får varige mén.
Oi, nei da er det ikke gratis lenger....Vel om man ødelegger tann må man ofte vente til man er 18-20 år før de setter unn stift/bro og tann..
Da er det ikke gratis lenger
Huff.. Da er jeg enda mer fornøyd ;-)
Men er ikke tannskader gratis for barn å rette opp?
Oppdaget i kveld ved tannpuss at tanna ved siden av også var løsna, men den var litt løs for en tid tilbake men satte seg fast igjen. Fikk seg nok en liten trøkk den og. Men den skal jo også ut etterhvert, så ingen krise.
Vel om man ødelegger tann må man ofte vente til man er 18-20 år før de setter unn stift/bro og tann..
Da er det ikke gratis lenger
Regninger betalt. Kjedelig
Oi, nei da er det ikke gratis lenger....
Men hvordan er det å gå ungdomstiden å mangle en tann da???
Hm. Da skal jeg sjekker forsikringene til ungene.Derfor er det lurt å slå tennene på skolen/bhg/sfo om man først skal slå tennene.. Da dekkes det av skolen og går som yrkesskade, for resten av livet.
Ellers så vil enkelte barneforsikringer også dekke tannskader.
Hm. Da skal jeg sjekker forsikringene til ungene.
Enda flaks dette var en melketann som var løs fra før. Den har vært løs et par mnd minst, så på tide den detter ut.
Skjønner egentlig ikke hva det er den sitter fast i nå, for han kan vippe den helt frem og helt bak uten at det ser ut som den sitter i tannkjøttet. Men den sitter for hardt likevel til å bare trekke den ut. Vi har prøvd.
Sov godt!Nei må sove jeg før jeg blir hissigpropp. Sliten, trøtt og syk... Er nok bedre sånn i morgen håper jeg! Mannen får ta frøkna om hun vil noe. I stad var hun tørst
Natta herlige <3
Aha. Så da får han bare fortsette å rugge på den. Han gjør ikke annet, sittet sånn i flere mnd føler jegEr fibrer i tannkjøttet som holder fast i tannen. Som små tråder eller strikk. Derfor, om du skal trekke en "voksentann" senere, spesielt i overkjeven, vil du høre lyder som ligner små strikk som "sprekker"
Men ja. Godt det var en melketann!!![]()
Aha. Så da får han bare fortsette å rugge på den. Han gjør ikke annet, sittet sånn i flere mnd føler jeg![]()
Håper de "strikkene" sprekker snart da ;-)
Var nok rundt tannkjøttet det løsnet i går, for han har ikke klart å vippe den så mye frem og tilbake før. Sikkert derfor det blødde såpass og tenker jeg.
Men hvorfor tar det så lang tid å løsne tenner egentlig? Jeg synes hans tenner er løse så innmari lenge før de ramler ut. Kan ikke huske mine var løse så lenge![]()
Takk <3 naboen over krangler. N la seg pent igjen å sov så ligger å har litt Theo kos før jeg legger megSov godt!
Hehe, det er en gravid ting![]()
Da får vi bare smøre oss med tålmodighet ;-)Veldig individuelt
Første tanna til mi ble løs og "datt ut" på ca 24 timer. Andre tanna tok noen uker.. Tredje tannen derimot, litt løs.. Så fast igjen.. Litt løs.. så fastere igjen (hun rikket ikke da..).. Og nå er den ordentlig løs, sånn at man kjenner det ordentlig. Begynte kjenne den var litt løs for sikkert over 2 mnd siden.![]()
Aha. Så da får han bare fortsette å rugge på den. Han gjør ikke annet, sittet sånn i flere mnd føler jeg![]()
Håper de "strikkene" sprekker snart da ;-)
Var nok rundt tannkjøttet det løsnet i går, for han har ikke klart å vippe den så mye frem og tilbake før. Sikkert derfor det blødde såpass og tenker jeg.
Men hvorfor tar det så lang tid å løsne tenner egentlig? Jeg synes hans tenner er løse så innmari lenge før de ramler ut. Kan ikke huske mine var løse så lenge![]()
Takk <3 naboen over krangler. N la seg pent igjen å sov så ligger å har litt Theo kos før jeg legger meg![]()
Du får en midlertidig..Oi, nei da er det ikke gratis lenger....
Men hvordan er det å gå ungdomstiden å mangle en tann da???
Er en av grunnene til at vi har barneforsikringDerfor er det lurt å slå tennene på skolen/bhg/sfo om man først skal slå tennene.. Da dekkes det av skolen og går som yrkesskade, for resten av livet.
Ellers så vil enkelte barneforsikringer også dekke tannskader.
God nattNei må sove jeg før jeg blir hissigpropp. Sliten, trøtt og syk... Er nok bedre sånn i morgen håper jeg! Mannen får ta frøkna om hun vil noe. I stad var hun tørst
Natta herlige <3