Sliter veldig med formen

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Jeg har vært kvalm siden uke 4 og nå er jeg 7+6! Jeg er helt på gråten nå. Har fått Afipran og det hjelper mye, men er fortsatt litt kvalm og har ikke noe matlyst. Problemet her er at jeg har ny jobb og ikke har mulighet til å bli sykemeldt. Kun jobbet en uke :( Jeg kommer meg såvidt opp om morgenen og er veldig ukonsentrert på jobb. Er så fortvilet og aner ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men er helt kjørt..

Sender en klem <3 og vet hvordan du har det. Sist svangerskap var helt grusomt, men gikk over rundt uke 10.

Hei! Det hørtes virkelig ikke godt ut. Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke har rett til å bli sykemeldt? Når jeg var ny i jobben hadde jeg ikke rett på egenmeldingsdager, men jeg kunne være borte med sykemelding...
Husk at det kommer til å bli bedre, men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig når det står på. Jeg ville kanskje vurdert å snakke med lederen om at du er gravid. Jeg synes hvertfall selv det er bedre å være åpen, og si noe om at man ikke klarer å prestere sånn som man pleier...
Klem til deg<3

Hei! Det hørtes virkelig ikke godt ut. Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke har rett til å bli sykemeldt? Når jeg var ny i jobben hadde jeg ikke rett på egenmeldingsdager, men jeg kunne være borte med sykemelding...
Husk at det kommer til å bli bedre, men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig når det står på. Jeg ville kanskje vurdert å snakke med lederen om at du er gravid. Jeg synes hvertfall selv det er bedre å være åpen, og si noe om at man ikke klarer å prestere sånn som man pleier...
Klem til deg<3
Hvor lenge hadde du jobbet der da? Jeg har jo bare vært der i en uke. Jeg vet ikke sikkert, men når jeg søker på nettet finner jeg det at man må ha jobbet minst 4 uker for å ha rett til sykepenger. Derfor har jeg gått ut fra det. Og det nytter jo ikke å gå uten lønn :( Jeg tror jeg blir nødt til å si noe, men gruer meg veldig!

Det er sant at man må ha jobbet der i minst fire uker for å ha rett på sykepenger dessverre=/ Men snakk med lederen din, du har jo rett på tiltrettelegging uansett:)

Det er sant at man må ha jobbet der i minst fire uker for å ha rett på sykepenger dessverre=/ Men snakk med lederen din, du har jo rett på tiltrettelegging uansett:)
Huff.. Det blir tøft dette her :( Jeg takker såå dårlig å være kvalm og :(

Huff.. Det blir tøft dette her :( Jeg takker såå dårlig å være kvalm og :(

Jeg skjønner deg kjempegodt.. Sliter på jobb selv om dagen, men føler jeg må være der fordi graviditeten ikke er noen sykdom..Hvis du skjønner..

Jeg jobber jo på NAV, som skal være så flinke til å tilrettelegge, så får vel bare satse på det egentlig=/

Jeg skjønner deg kjempegodt.. Sliter på jobb selv om dagen, men føler jeg må være der fordi graviditeten ikke er noen sykdom..Hvis du skjønner..

Jeg jobber jo på NAV, som skal være så flinke til å tilrettelegge, så får vel bare satse på det egentlig=/
Er du mye kvalm og? Det er ikke så lett dette. Nei, det er jo ikke noen sykdom :) Men nå om dagen føler jeg meg syk. Da har du litt greie på dette med sykepenger osv da? Det er likt at jeg må ha jobbet i fire uker selv om jeg jobber i en IA-bedrift?

En god klem til deg :) håper det blir bedre i ukene som kommer.

• Liker
Reactions: WCE
Er du mye kvalm og? Det er ikke så lett dette. Nei, det er jo ikke noen sykdom :) Men nå om dagen føler jeg meg syk. Da har du litt greie på dette med sykepenger osv da? Det er likt at jeg må ha jobbet i fire uker selv om jeg jobber i en IA-bedrift?

Jeg er kvalm og dårlig i bølger. Men er så trøtt og utslitt..

Jeg er usikker på det med sykepenger og ia bedrift faktisk. Da jeg ikke jobber med det området, men med flyktninger :/

Stor klem! Ikke det spor hyggelig å være på jobb og ikke føle man klarer å jobbe. Var du i en annen jobb rett før du startet i denne eller har du vært hjemme?

Så tungt, sender deg en stor klem WCE❤ har du sagt ifra om at du er gravid?

For en lei situasjon, det er virkelig bakdelen ved å bytte jobb. Men fungerer du ikke må du jo bare få sykmelding selv om du ikke har krav på sykepenger. Du skal ikke presse deg for hardt nå. Håper du snart føler deg bedre! ❤️

• Liker
Gikk på dagpenger. Det teller vel ikke med?

Det kan faktisk være det gjør. Om jeg var deg ville jeg ringt NAV (55553333), spurt etter noen som jobber med sykepenger og forhørt meg. Så vet du i det minste hva du har å forholde deg til. Og skikkelig utgjort at starten på svangerskapet kommer akkurat samtidig med ny jobb da.

Hvor lenge hadde du jobbet der da? Jeg har jo bare vært der i en uke. Jeg vet ikke sikkert, men når jeg søker på nettet finner jeg det at man må ha jobbet minst 4 uker for å ha rett til sykepenger. Derfor har jeg gått ut fra det. Og det nytter jo ikke å gå uten lønn :( Jeg tror jeg blir nødt til å si noe, men gruer meg veldig!

Det kan godt hende jeg hadde vært lengre enn 4 uker. Det husker jeg ikke. Men sjekk ut dette med dagpenger da, kan hende du har rettigheter der.:)

Hadde ekstrem svangerskapskvalme sist og skjønner veldig godt at du blir frustrert! Men for min del hjalp det med marie-kjeks og små supper med vann hele tiden.. Lykke til fremover, og håper det gir seg snart :)

• Liker
Litt i samme situasjon som deg. Begynte å styrtblø mens jeg var på jobb (i andre uka mi der) og fikk ringe sjefen som trilla meg til akutten. Hadde ikke sagt jeg var gravid men hun forstod jo. Er sykepleiere så de hjalp meg med alt. Var ikke så kult kan du si, ny jobb og greier. Babyens hjerte tikka og alt så bra ut men ble sykemeldt i 2 uker. Legen og jordmora vil sykemelde meg en uke til nå, men jeg gruer meg skikkelig å fortelle sjefen med tanke på at jeg er ny og alt. Prøver å tenke at denne graviditeter er viktigst i verden (ivf ) og at jeg alltid får meg jobb om de ikke aksepterer.
Sender deg en klem

Back
Topp