Sliter veldig med formen

Litt i samme situasjon som deg. Begynte å styrtblø mens jeg var på jobb (i andre uka mi der) og fikk ringe sjefen som trilla meg til akutten. Hadde ikke sagt jeg var gravid men hun forstod jo. Er sykepleiere så de hjalp meg med alt. Var ikke så kult kan du si, ny jobb og greier. Babyens hjerte tikka og alt så bra ut men ble sykemeldt i 2 uker. Legen og jordmora vil sykemelde meg en uke til nå, men jeg gruer meg skikkelig å fortelle sjefen med tanke på at jeg er ny og alt. Prøver å tenke at denne graviditeter er viktigst i verden (ivf ) og at jeg alltid får meg jobb om de ikke aksepterer.
Sender deg en klem
Å kjære deg :( Så fælt! Begynner på andre uka mi nå og føler jeg bare må stå på. Håper tiden går fort. Det er absolutt ingen ålreit situasjon dette her. Og kjenner at jeg ikke helt klarer å glede meg over at jeg er gravid fordi det med ny jobb tar alt av energi.

Å kjære deg :( Så fælt! Begynner på andre uka mi nå og føler jeg bare må stå på. Håper tiden går fort. Det er absolutt ingen ålreit situasjon dette her. Og kjenner at jeg ikke helt klarer å glede meg over at jeg er gravid fordi det med ny jobb tar alt av energi.
Vi får bare håpe vi blir bedre fort. Du får vile så mye du kan når du har fri. Håper du kan glede deg etterhvert også, det her er virkelig det störste i verden selv om det ikke virker sånn nå <3

Dere må bare huske på at sjefen ikke kan si dere opp eller "bli sint" pga graviditeten. Våre kropper jobber dobbelt fordi vi driver og lager baby. Gjør det som er beste for babyen deres og dere :) er forresten også kjempedårlig og sykemeldte meg..fortalte sjefen at jeg er gravid merker det ble mottatt bedre enn "bare" en sykemelding.

• Liker
Reactions: WCE
Jeg går for å være åpen, og merker jobben jobber godt med å tilrettelegge for meg. Håper jeg kan gå lenge uten noen sykemelding :-)

Huff så leit å høre at du sliter sånn ❤️ Håper du finner en god løsning for deg og jobben :)

Jeg har vært kvalm siden uke 4 og nå er jeg 7+6! Jeg er helt på gråten nå. Har fått Afipran og det hjelper mye, men er fortsatt litt kvalm og har ikke noe matlyst. Problemet her er at jeg har ny jobb og ikke har mulighet til å bli sykemeldt. Kun jobbet en uke :( Jeg kommer meg såvidt opp om morgenen og er veldig ukonsentrert på jobb. Er så fortvilet og aner ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men er helt kjørt..
Uff håper det går over!! Kasta også opp en del, til slutt så fant jeg ut at jeg ble kvalm og brakk meg kun da jeg var sulten. Jeg var mer beskymra hvis en dag jg ikke kasta opp. Var redd noe hadde gått galt

Føler litt for å si det til sjefen og hun som har ansvar for avdelingen her, men kvier meg sånn. Tør ikke engang å se ansiktene deres :( Men jeg var ikke gravid da jeg var på intervju så..

Føler litt for å si det til sjefen og hun som har ansvar for avdelingen her, men kvier meg sånn. Tør ikke engang å se ansiktene deres :( Men jeg var ikke gravid da jeg var på intervju så..

Jeg sendte en mail til sjefen :) funket bra

Jeg fortalte det og informerte om sykemeld samtidig da. Noe sånt som: "Hei *sjefens navn*, jeg har nettopp kommet hjem fra legen og fått sykemelding. Beklager sen beskjed men jeg ble plutselig i veldig dårlig form som følge av at jeg er gravid." også et par linjer om at jeg regner med å være tilbake da og da osv. Hvis du ikke tar sykemelding kan du jo bare skrive "Hei navn, jeg trives veldig godt i min nye stilling og opplever dette som en god arbeidsplass. Jeg ønsker derfor å gjøre en best mulig jobb for dere. Dessverre kan min arbeidsinnsats mulig oppleves som noe lavere i det siste, på grunn av at jeg er gravid. Jeg fant selv ut av dette nå nylig, men ønsker likevel å gi deg beskjed. Jeg har vært i dårlig form, særlig på morgenen men jeg ønsker å jobbe så lenge jeg kan. Jeg lurer derfor på om vi kunne ta en prat om jeg eventuelt kunne komme inn en time senere enn vanlig (eller noe annet du ønsker av tilrettelegging)"

I morgen skal vi ha planleggingsmøte med sjefen og teamleder og jeg vurderer å si det rett og slett fordi jeg vil føle meg mange kilo lettere.. Hvordan i alle dager si noe sånt? Når jeg er på andre uka i jobb. Syns jeg ser blikkene. Får helt vondt i magen :(

I morgen skal vi ha planleggingsmøte med sjefen og teamleder og jeg vurderer å si det rett og slett fordi jeg vil føle meg mange kilo lettere.. Hvordan i alle dager si noe sånt? Når jeg er på andre uka i jobb. Syns jeg ser blikkene. Får helt vondt i magen :(

Ville bare vært ærlig på det. Håper at de er forståelsesfulle. Du var ikke gravid når du søkte, og de har ikke lov til å ta fra deg jobben. Jeg skjønner deg veldig godt selv, startet i en prosjektstilling via jobben min i januar, et engasjement på 1-2 år. Gruer meg til å si det til de, selv om det bare gjør at jeg må tas ut av prosjektet fra november og de må få inn noen andre. Håper at det går bra, lykke til ❤

Ville bare vært ærlig på det. Håper at de er forståelsesfulle. Du var ikke gravid når du søkte, og de har ikke lov til å ta fra deg jobben. Jeg skjønner deg veldig godt selv, startet i en prosjektstilling via jobben min i januar, et engasjement på 1-2 år. Gruer meg til å si det til de, selv om det bare gjør at jeg må tas ut av prosjektet fra november og de må få inn noen andre. Håper at det går bra, lykke til ❤
Nei, jeg visste ikke jeg var gravid da jeg var på intervju engang. Men føler sånn på det. Tror det er like greit å bare hive meg ut i det. Kommer bare til å ha det hengende over meg om jeg ikke sier noe.

Nei, jeg visste ikke jeg var gravid da jeg var på intervju engang. Men føler sånn på det. Tror det er like greit å bare hive meg ut i det. Kommer bare til å ha det hengende over meg om jeg ikke sier noe.

Det er nok bedre å bare hive seg ut i det siden formen er sånn som den er. Husk at den lille spira er mye viktigere enn jobben din noen gang kan bli ❤

Det er nok bedre å bare hive seg ut i det siden formen er sånn som den er. Husk at den lille spira er mye viktigere enn jobben din noen gang kan bli ❤
Det er helt sant❤️ Du skulle bare sett det sure trynet :( Unnskyld, men hun smiler aldri! Det er nettopp pga dette jeg bare vil få det overstått.

Det er helt sant❤️ Du skulle bare sett det sure trynet :( Unnskyld, men hun smiler aldri! Det er nettopp pga dette jeg bare vil få det overstått.

Såpass ja, at folk orker å være så sure :( får så lyst til å si det rett til folk når de aldri smiler, men tør ikke :P

Da skjønner jeg virkelig at du har det tungt med tanke på å ta det opp. Masse masse lykke til i morgen,dette skal du komme deg gjennom ❤

Må oppdatere litt her! Idag fortalte jeg det og føler meg sååå lettet! Er veldig glad jeg valgte å fortelle det idag ellers hadde jeg hatt det hengende over meg. Det gikk jo super fint. Hun tok det mye bedre enn forventet :D

Må oppdatere litt her! Idag fortalte jeg det og føler meg sååå lettet! Er veldig glad jeg valgte å fortelle det idag ellers hadde jeg hatt det hengende over meg. Det gikk jo super fint. Hun tok det mye bedre enn forventet :D
Åh, det var godt å høre! Tøft av deg å gjøre det, kan tro lettelsen ble stor. :-)

Back
Topp