Hvor er det ikke greit å snakke i mobil?

I kassa nåt du skal betale, evt når du spør en ansatt på butikken om hjelp. Opplevde flere ganger da jeg jobbet i jernvarehandel at kunder kom bort til meg for å spørre om hjelp, også tar de opp telefonen og svarer når jeg prøver å hjelpe de... Da går jeg fra kunden ihvertfall :p
Også er det sykt irriterende med de som snakker høylytt i telefonen på bussen.

På venterommet hos legen her om dagen opplevde jeg følgende:
Det sitter en ung jente og snakker i telefonen, type venninneprat. Det er ganske mange folk der og rett ovenfor henne sitter det en mann som ser ganske pjusk ut. Når hun legger på, sier denne mannen at kanskje hun burde ta mobilpraten et annet sted enn venterommet?
Den unge jenta skjønner ikke helt hva han mener, og han forklarer at han er så sliten og det er slitsomt med maset fra folk som prater i telefonen rett ved siden av. Jenta blir sur og svarer bare at hun vel bestemmer selv hvor hun snakker i telefonen!
Kanskje ikke så relevant, men like etterpå besvimer denne mannen, så sliten var han så absolutt!

Så hva tenker dere? Hvor er det IKKE greit å snakke i mobilen? :)
Stakkars mann. Jeg syntes at på ett venterom os legen så holder man kjeft...

Begravelse, bryllup, dåp, konfirmasjon, bhg, kino og generelt venterom.

Syns den er fin da i bhg på porten
"Du skal nå ha dagens viktigste møte, vennligst legg vekk mobiltlf"

Helt sant!
Helt enig! :)

I kassa nåt du skal betale, evt når du spør en ansatt på butikken om hjelp. Opplevde flere ganger da jeg jobbet i jernvarehandel at kunder kom bort til meg for å spørre om hjelp, også tar de opp telefonen og svarer når jeg prøver å hjelpe de... Da går jeg fra kunden ihvertfall :p
Også er det sykt irriterende med de som snakker høylytt i telefonen på bussen.
Ja de går jeg også ifra, men at de står med mobilen når de skal betale går greit syns jeg da. Men da ringer de jo ikke når de blir betjent, og mange legger mobilen ned i de få sekundene også.
Men selvsagt kan hende jeg hadde blitt irritert om de overså meg fullstendig så jeg ikke fikk tatt betalt for eksempel :p

Ja de går jeg også ifra, men at de står med mobilen når de skal betale går greit syns jeg da. Men da ringer de jo ikke når de blir betjent, og mange legger mobilen ned i de få sekundene også.
Men selvsagt kan hende jeg hadde blitt irritert om de overså meg fullstendig så jeg ikke fikk tatt betalt for eksempel :p
Ja så lenge de multitasker når de betaler går det bra ;)

Mange plassa, men SPESIELT når du skal inn i barnehagen og hente barnet ditt. Fysj! Gjer deg ferdig FØR du møter den lille som har venta på deg heile dagen.

Kino og andre typer dorestillinger og legekontorer...

Værste jeg veit er gamle folk som snakker i telefonen på legesenter, deler info om alt og ingenting, ikke hører de noe heller så de skriker som regel :(

På venterommet hos legen her om dagen opplevde jeg følgende:
Det sitter en ung jente og snakker i telefonen, type venninneprat. Det er ganske mange folk der og rett ovenfor henne sitter det en mann som ser ganske pjusk ut. Når hun legger på, sier denne mannen at kanskje hun burde ta mobilpraten et annet sted enn venterommet?
Den unge jenta skjønner ikke helt hva han mener, og han forklarer at han er så sliten og det er slitsomt med maset fra folk som prater i telefonen rett ved siden av. Jenta blir sur og svarer bare at hun vel bestemmer selv hvor hun snakker i telefonen!
Kanskje ikke så relevant, men like etterpå besvimer denne mannen, så sliten var han så absolutt!

Så hva tenker dere? Hvor er det IKKE greit å snakke i mobilen? :)

Uff.. Stakkar mannen :(
Det er ikke greit å snakke i telefon på venteværelse på legekontor, legevakt eller sykehus. Ikke på kino, teater eller forestillinger. Ikke greit når man henter barna i barnehagen. Og heller ikke greit når man handler og står i kassa eller spør etter hjelp av de ansatte. Til sist vil jeg si det ikke er greit å snakke i telefon når du sitter i bussen og det er folksomt.

Back
Topp