Hvor er det ikke greit å snakke i mobil?

Minimeg

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Januarlykke 2019
På venterommet hos legen her om dagen opplevde jeg følgende:
Det sitter en ung jente og snakker i telefonen, type venninneprat. Det er ganske mange folk der og rett ovenfor henne sitter det en mann som ser ganske pjusk ut. Når hun legger på, sier denne mannen at kanskje hun burde ta mobilpraten et annet sted enn venterommet?
Den unge jenta skjønner ikke helt hva han mener, og han forklarer at han er så sliten og det er slitsomt med maset fra folk som prater i telefonen rett ved siden av. Jenta blir sur og svarer bare at hun vel bestemmer selv hvor hun snakker i telefonen!
Kanskje ikke så relevant, men like etterpå besvimer denne mannen, så sliten var han så absolutt!

Så hva tenker dere? Hvor er det IKKE greit å snakke i mobilen? :)

På kollektiv transport på natterstid/sen kveld. Folk må få lov til å sove -.-

Ellers så synes jeg det handler litt om hvor høyt man snakker og.. når man er på et sted folk ikke kan gå unna, trenger man ikke rope i telefonen...

Det er ikke greit så lenge det forstyrrer andre. Jeg synes det handler mer om hvor høyt du snakker enn hvor du er.
Unntaket er selvsagt kino og teater. Da er det ikke greit :-)

Kino, teater, trange/små venterom og når man skal betale varer i butikken...

Jeg står bak kassa i en detaljhandel, og synes det er svært irriterende når kunder skal snakke i telefonen samtidig som de betjenes. Hos oss må vi stille masse spørsmål så kunden blir fornøyd, så da er det veldig greit om kunden er "tilstede" og kan svare! Dessuten burde folk bli flinkere til å holde sine private samtaler privat. Trenger ikke rope ut så alle rundt får med seg detaljer om kjønnsvorter og samliv..

Jeg står bak kassa i en detaljhandel, og synes det er svært irriterende når kunder skal snakke i telefonen samtidig som de betjenes. Hos oss må vi stille masse spørsmål så kunden blir fornøyd, så da er det veldig greit om kunden er "tilstede" og kan svare! Dessuten burde folk bli flinkere til å holde sine private samtaler privat. Trenger ikke rope ut så alle rundt får med seg detaljer om kjønnsvorter og samliv..
Samma her. Og ofte er det busniss folk som snakker negativt om jobben mens de står i kassa og blir betjent. Blir så irritert!

Restaurant
Teater
Kino

Enig med begge her.

Jobber selv i dagligvarebutikk og det er vanskelig å betjene en kunde rett når det prates intenst i telefonen.

Tenker på veldig folksomt plasser..

Jeg ser det et veldig mange som reagerer på mobilbruk i situasjoner der man ikke hadde reagert dersom vedkommende i andre enden av samtalen faktisk var tilstede.
Irriterer det dere at dere ikke hører den andre halvparten av samtalen? :p

Begravelse, bryllup, dåp, konfirmasjon, bhg, kino og generelt venterom.

Syns den er fin da i bhg på porten
"Du skal nå ha dagens viktigste møte, vennligst legg vekk mobiltlf"

Helt sant!

I begravelse. Håper denne jenta fikk dårlig samvittighet.

Ja, jeg må si at jeg godtet meg litt (når det først ble så ille..) og håper hun fikk veldig dårlig samvittighet!

Kino / teater
Restauranter
I kassa på butikken, servicedtasjob etc
I bhg / skole

Ellers går det på hvor høyt volum du har på deg selv :p har selv måtte ta en tlf på lille venterommet på sykehuset da bhg ringte engang.

Bryr meg egentlig ikke, men slår på lydløs når jeg er hos tannlege/lege.
Stort sett ikke så viktige samtaler som ventes da.
Er det bhg som ringer, så ringer de til faren hvis de ikke får tak i meg.

jeg liker best å snakke i tlf når jeg er alene,så jeg går ofte til et annet rom om d er flere til stede eller jeg lar være å ta den om jeg er i selskaper og slike ting. Synes også d er ekkelt når folk snakker i tlf rundt meg. Jeg har tlf på lydløs hele døgnet,gidder rett og slett ikke å være tilgjengelig døgnet rundt, når d er sagt så blir den jo sjekket og er d noe viktig så ringer jeg selvsagt opp,men de aller fleste klarer å vente,er d akutt ringer de samboeren tenker jeg:)

På kollektiv transport på natterstid/sen kveld. Folk må få lov til å sove -.-

Ellers så synes jeg det handler litt om hvor høyt man snakker og.. når man er på et sted folk ikke kan gå unna, trenger man ikke rope i telefonen...
Hehe da er jeg en av dem. Men snakker med lav stemme :)

Back
Topp