Dagsoving

Tessa90

Snart mamma til 2
Novemberlykke 2015
Her har lille sovet fra 9-10 og fra 12-13 og 16-17 siden 7-8 ukers alder. Merker på han at nå begynte behovet for færre og lengre dupper. Så nå sover han fra 9-10.30 og fra 13-15.30 tar kvelden kl 19! Jeg syns dette virker så lite, er det bare meg?

På natten som han fra 19-23 så mat, ogdå er han oppe for mat 01, våkner igjen 03 og vil skravle til 04!! (håper den trenden forsvinner snart) også våkner han 05 for mat, og står opp mellom 06 og 07! Han sover aldri lengre perioder sammenhengende, men er blid og fornøyd! Nattmaten går mye på vanen fra ammetiden, til vi desverre måtte kaste inn håndkle og gi mme fra 4 mnd alder..

Uff ikke så lett med slike netter :(

Min sover korte dupper på dagen . Har en lengre da fra 1-2 til 4-5 ca

Uff ikke så lett med slike netter :(

Min sover korte dupper på dagen . Har en lengre da fra 1-2 til 4-5 ca

Og våkner på dagen med en gang vogna ikke er i bevegelse. Føler jeg har prøvd alt! Vugge, inne, ute, vogn, sprinkelseng, min seng.. Æsj

Nei, mannen avlaster i helgene, men vi er slitne begge to nå ja :(

Her sover hun maks en halvtime i strekk, og MAKS tre timer til sammen. De siste dagene har hun sovet 1,5-2 timer til sammen...

Min sover ca 3-4 timer på dagtid så det blir jo samme som din ca. Han har korte blunder, sjeldent over 1 time. Men av og til lengre så håper det er noe som blir mer av jo større han blir. Men sover alltid bare 3-4 timer.
Natten har han fra kl 18 til ca 06-07. Han får melk i 5-6 tiden og sover litt til etter det. Satser på at det forsvinner når han får mer fast føde. At det blir frokost når han står opp heller. Men han sover altså 11-12 timer i strekk om natta nå.

Du har ikke noen som kan gå en tur med han slik at dere kan sove litt? :)

Har ikke det :( eneste er svigermor og hun vil ikke passe fordi han er utrolig vrang på soving :p han har en sprek oldemor som har trillet ved siden av meg på ridetur, det hjelper veldig! Hest er balsam for min sjel :p

Her sover hun maks en halvtime i strekk, og MAKS tre timer til sammen. De siste dagene har hun sovet 1,5-2 timer til sammen...

Huff :( er virkelig ikke lett! Føler hele døgnet går på å prøve å få han til å sove så jeg forhåpentligvis kan begynne å få sove selv :p for deg som gravid må det jo være ekstremt slitsomt med ei lita sånn ei, man er jo ekstremt sliten og trøtt i starten

Min sover ca 3-4 timer på dagtid så det blir jo samme som din ca. Han har korte blunder, sjeldent over 1 time. Men av og til lengre så håper det er noe som blir mer av jo større han blir. Men sover alltid bare 3-4 timer.
Natten har han fra kl 18 til ca 06-07. Han får melk i 5-6 tiden og sover litt til etter det. Satser på at det forsvinner når han får mer fast føde. At det blir frokost når han står opp heller. Men han sover altså 11-12 timer i strekk om natta nå.

Min våkner jo hver halvannen time på natta :p spiser tre måltider fast føde og drikker "dagsdosen" på mme på dagen, allikevel bøtter han innpå med vann og mme hver halvannen time på natta

Her har lille sovet fra 9-10 og fra 12-13 og 16-17 siden 7-8 ukers alder. Merker på han at nå begynte behovet for færre og lengre dupper. Så nå sover han fra 9-10.30 og fra 13-15.30 tar kvelden kl 19! Jeg syns dette virker så lite, er det bare meg?

På natten som han fra 19-23 så mat, ogdå er han oppe for mat 01, våkner igjen 03 og vil skravle til 04!! (håper den trenden forsvinner snart) også våkner han 05 for mat, og står opp mellom 06 og 07! Han sover aldri lengre perioder sammenhengende, men er blid og fornøyd! Nattmaten går mye på vanen fra ammetiden, til vi desverre måtte kaste inn håndkle og gi mme fra 4 mnd alder..
Vi har det kliss likt, bare at akkurat i natt våknet hun 23.30 og 01.30 :p fordi hun sovnet 19.30... Søvnmangel blir liksom ikke så dekkende lenger!!!

Min våkner jo hver halvannen time på natta :p spiser tre måltider fast føde og drikker "dagsdosen" på mme på dagen, allikevel bøtter han innpå med vann og mme hver halvannen time på natta
Er han virkelig sulten da eller våkner han bare? Min har hart en periode fra 3 mnd til 4,5 mnd hvor han våknet altfor mye. Jeg sov aldri over 2 timer i strekk. Det var pga utvikling. Men han var ikke sulten, måtte bare legge til rette slik at han kunne sove videre. Smokk og koseklut funker godt her.

Våkner på vanen tror jeg. Holdt på siden før jul. Drikker litt, bare smokk og koseklut går ikke :p

Våkner på vanen tror jeg. Holdt på siden før jul. Drikker litt, bare smokk og koseklut går ikke :p
Da bør dere prøve å endre den vanen. Hvis han ikke er sulten og tørst så trenger han jo heller å sove godt om natten.:)

Da bør dere prøve å endre den vanen. Hvis han ikke er sulten og tørst så trenger han jo heller å sove godt om natten.:)

Akkurat det. Går utover hele døgnet for alle, men aner ikke hvordan jeg skal få oss ut derfra. Holdt på i 4,5 mnd slik

Dette høres ut som en drøm for meg! Vesla sover sjelden mer en 30 min av gangen på dagtid, max 3 ganger. Er til gjengjeld veldig trøtt og legger seg rundt 17.30, noen ganger sovner hun raskt og andre ganger kan vi bruke 1-2 timer, men hun er altså stup trøtt, bare derfor jeg legger henne så tidlig. Våkner minst en gang i timen for mat eller smokk til 20-21, og absolutt max 3 timer mellom hvert måltid hele natta. Må skifte bleie 2-3 ganger også, så da kan hun bruke en time før hun sovner igjen. Vi står opp stort sett mellom 7 og 8, men da kan jeg ha prøvd lenge på å få henne til å sove igjen først. Føler jeg bruker hele døgnet på å få henne til å sove, ikke får mannen hjulpet noe særlig heller :(

Back
Topp