April :-)

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Da var det blitt april. :)

Er våren kommet til dere? Her har det smelta noe helt vanvittig de siste dagene og snøhøyden har gått fra over 1 meter til bare 48cm. Bar asfalt, sol og plussgrader på dagtid. Herlig. :cool:
Meeeen det kommer garantert til å snø mer, vi er ikke trygge før i midten av mai. :p

Hermine fikk ut sykkelen sin denne uken, og nå ønsker hun seg sykkel med to hjul. Tror hun skal få bursdagsgaven sin i mai, kjedelig å få sykkel i august liksom. ;) Men vi er litt usikre på om vi skal kjøpe 12" eller 14". 14" er 3-4 år, og hun er jo snart 4. Så er redd for at 12" (den minste tohjulingen som finnes) kun passer i år og må byttes ut til neste år. Hvilken sykkel har ungene deres?
 
Da var det blitt april. :)

Er våren kommet til dere? Her har det smelta noe helt vanvittig de siste dagene og snøhøyden har gått fra over 1 meter til bare 48cm. Bar asfalt, sol og plussgrader på dagtid. Herlig. :cool:
Meeeen det kommer garantert til å snø mer, vi er ikke trygge før i midten av mai. :p

Hermine fikk ut sykkelen sin denne uken, og nå ønsker hun seg sykkel med to hjul. Tror hun skal få bursdagsgaven sin i mai, kjedelig å få sykkel i august liksom. ;) Men vi er litt usikre på om vi skal kjøpe 12" eller 14". 14" er 3-4 år, og hun er jo snart 4. Så er redd for at 12" (den minste tohjulingen som finnes) kun passer i år og må byttes ut til neste år. Hvilken sykkel har ungene deres?
Vi kjøpte tohjulingen (Diamant) til Jenny brukt, men både jeg og Jona mener den må være 12". Den er ikke stor, men derimot stor nok, og da har vi ei jente som er lang i både ryggen og beina. Setet kan jo justeres etter beinlengden, så det viktigste er at de ikke sitter for langt frem på setet/ikke når tak i styret skikkelig. Heller litt for liten enn for stort.:)
 
Da var det blitt april. :)

Er våren kommet til dere? Her har det smelta noe helt vanvittig de siste dagene og snøhøyden har gått fra over 1 meter til bare 48cm. Bar asfalt, sol og plussgrader på dagtid. Herlig. :cool:
Meeeen det kommer garantert til å snø mer, vi er ikke trygge før i midten av mai. :p

Hermine fikk ut sykkelen sin denne uken, og nå ønsker hun seg sykkel med to hjul. Tror hun skal få bursdagsgaven sin i mai, kjedelig å få sykkel i august liksom. ;) Men vi er litt usikre på om vi skal kjøpe 12" eller 14". 14" er 3-4 år, og hun er jo snart 4. Så er redd for at 12" (den minste tohjulingen som finnes) kun passer i år og må byttes ut til neste år. Hvilken sykkel har ungene deres?

Her også er det vår. Herlig! Ikke lenge til småen kommer nå!

Aner ikke om S har 12" eller 14". Kjøpte den til påske i fjor. Den kan justeres litt. S er veldig lang og den passer fint i år og sikkert neste år også. Vi tok hun med på butikken og prøvde syklene der. Anbefales. S er forresten 103,5cm høy.
 
Vi kjøpte tohjulingen (Diamant) til Jenny brukt, men både jeg og Jona mener den må være 12". Den er ikke stor, men derimot stor nok, og da har vi ei jente som er lang i både ryggen og beina. Setet kan jo justeres etter beinlengden, så det viktigste er at de ikke sitter for langt frem på setet/ikke når tak i styret skikkelig. Heller litt for liten enn for stort.:)
Ja, har lest litt på det der og de sier at syklene ikke må være for store for dem. Dessverre finnes ikke 14" i butikk her, så om man skal ha det må man bestille på nett. Men vi skal ut å prøve 12" tenker jeg. Ifølge målene må de være 43cm i skrittlengde for å ha 14", og Hermine er bare 40. Så kan jo hende at den vil bli stor. Litt kjipt å kjøpe en sykkel som kanskje passer bare i år, men er kanskje slik det er med sånt utstyr når de er så små. :)
 
Her også er det vår. Herlig! Ikke lenge til småen kommer nå!

Aner ikke om S har 12" eller 14". Kjøpte den til påske i fjor. Den kan justeres litt. S er veldig lang og den passer fint i år og sikkert neste år også. Vi tok hun med på butikken og prøvde syklene der. Anbefales. S er forresten 103,5cm høy.
Her finnes kun 12" og 16" i butikk, så vi får dessverre ikke prøvd mellomstørrelsen. Men vi skal ut å prøve 12" så får vi se. Det er den minste tohjulingen man kan få. ;)
 
Lite aktivitet her inne om dagen. Bare jeg som er i permisjon og kjeder meg som er innom flere ganger for dag. :p

Hermine har vært hjemme i går og idag med forkjølelse. Idag har hun vært ille, hostet kontinuerlig hele dagen. Brekt seg flere ganger, og under middagen hosta hun så hun fikk fiskeboller i halsen og kasta opp. :( Stakkars var helt fra seg. Hun ble ikke redd, men skikkelig tufs. Hjalp da hun fikk en saftis istedenfor mer middag.

Måtte to doser hostesaft (på resept) til før det ga seg litt, så nå sover hun. I morgen skal hun til svigermor på formiddagen, det blir godt kjenner jeg.
 
Hei!
Her er det svært heltisk. Apoteket 4 dager i uken frem til slutten av mai(alle eksamene) og jobber litt som assistent den ene ledige dagen.

Her regner det, men er spådd fint i helgen.
Har dere planer?
Lykke til med fødsel Marianne :)
 
Vel solen titter fem. Har begynnt å plante plantene mine ut (skal prøve ut en ny ting) så finner vi ut om de lever så lenge.

Mest regn for tiden. Men solen skal vist komme i morgen hørtes digg ut:)
 
Hvordan går det?
Mina er bedre.. Og jeg uggen i magen. Vært i 1 døgn.

Du har ikke født ennå Marianne? :D
 
Hvordan går det?
Mina er bedre.. Og jeg uggen i magen. Vært i 1 døgn.

Du har ikke født ennå Marianne? :D
Så bra at hun er bedre, håper du slipper unna. Jeg er alltid uggen når Hermine er syk, men det er bare psykisk :p

Neida, ikke født, venter og venter!
 
Så bra at hun er bedre, håper du slipper unna. Jeg er alltid uggen når Hermine er syk, men det er bare psykisk :p

Neida, ikke født, venter og venter!
Tror det var psysisk her og:( men ekstremt luftsmerter og vært mye på do :(

Når er termin? Sorry for gullfisk-hjerne :(
 
Hei hei dere :)
Får ikke tatt med så mye tid til skriving her for tiden..
Ang. sykkel, så er jeg ikke sikker på størrelsen Liana har (etter Emira), men den ble for stor i fjor, for da klarte hun ikke å sykle på den. Men i år går det :) hun kommer til å ha den neste år også. Da helst uten støttehjul ;) mulig vi prøver uten iløpet av sommeren, om hun er trygg nok og klarer å få stor nok fart. Løpesykkelen er visst bare kjedelig :p


Marianne, nå må du poppe ut den gutten snart! Terminen nærmer seg med stormskritt:eek::D er formen til Hermine bra nå? :)

Lennypenny, hvordan går det med Mina? Noen fler som har blitt dårlig?
 
Her ruller dagene av gårde!..
Noe fri og noe jobb :) og her var det solfest på lørdagen. Da kler mange voksne og barn seg ut, og en del går i tog gjennom sentrum. Ungene syns det var veldig gøy både å kle seg ut og å se på toget :D fredagen før, var det solfest på skolen og i bhgen. Emira var også å så på klovneshow med klassen. Men selvfølgelig kasta Liana opp lørdags morgen:eek: var flere på avdelingen hennes! Gikk heldigvis over med den ene gangen. Samme med Leoh, kasta opp én gang mandags morgen. Og frisk etter det :p

Jeg er trøtt og sliten, og vurderer å legge meg snart :)
Håper alle har det bra! :)
 
Hei hei dere :)
Får ikke tatt med så mye tid til skriving her for tiden..
Ang. sykkel, så er jeg ikke sikker på størrelsen Liana har (etter Emira), men den ble for stor i fjor, for da klarte hun ikke å sykle på den. Men i år går det :) hun kommer til å ha den neste år også. Da helst uten støttehjul ;) mulig vi prøver uten iløpet av sommeren, om hun er trygg nok og klarer å få stor nok fart. Løpesykkelen er visst bare kjedelig :p


Marianne, nå må du poppe ut den gutten snart! Terminen nærmer seg med stormskritt:eek::D er formen til Hermine bra nå? :)

Lennypenny, hvordan går det med Mina? Noen fler som har blitt dårlig?
Haha, jeg skal si det til han. :p Termin i morgen :eek:

Hermine er heldigvis frisk, så nå kan han bare komme!

Vi skal ut å prøve sykkel i neste uke tenker jeg. Hun skal få sykkel i tidlig bursdagsgave av besteforeldrene. :) ...men nå har det snødd så mye igjen at det uansett ikke går an å sykle. :eek: :p

Så bra at ungene bare kasta opp en gang hver, så er dere kvitt skjiten på kort tid!
 
Haha, jeg skal si det til han. :p Termin i morgen :eek:

Hermine er heldigvis frisk, så nå kan han bare komme!

Vi skal ut å prøve sykkel i neste uke tenker jeg. Hun skal få sykkel i tidlig bursdagsgave av besteforeldrene. :) ...men nå har det snødd så mye igjen at det uansett ikke går an å sykle. :eek: :p

Så bra at ungene bare kasta opp en gang hver, så er dere kvitt skjiten på kort tid!

Ja tenk på det:eek: ikke mange som kommer på termin, så kansje han er et unntak:D;)

Høres bra ut med en tidlig gave :) kansje greit å la hun få prøve sykkel ja. Mamma kjøpte den vi har, og jeg syns den er veldig tung! Skulle gjerne hatt en som er lettere i både vekt og å trå. Men den får gå :)

Ja glad det gikk fort over! Syns sykdom sprer seg sykt raskt i den bhgen der:oops:
 
Ja tenk på det:eek: ikke mange som kommer på termin, så kansje han er et unntak:D;)

Høres bra ut med en tidlig gave :) kansje greit å la hun få prøve sykkel ja. Mamma kjøpte den vi har, og jeg syns den er veldig tung! Skulle gjerne hatt en som er lettere i både vekt og å trå. Men den får gå :)

Ja glad det gikk fort over! Syns sykdom sprer seg sykt raskt i den bhgen der:oops:
Ja, et av kriteriene er at den er lett i vekt og lett å tråkke på. Den letteste av de små syklene er 6kg, så tror vi går for en sånn. Men er usikker på størrelsen, om vi skal ta den aller minste eller den som er hakket større. Så da må det prøves!
 
Back
Topp