Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenker du på lettvint i forhold til dem som gjerne bruker det som prevensjonsmiddel på en måte?Syntes det er altfor lettvint....
Og syntes det burde vært strengere krav for å få det innvilget.
Mange gode poengMin mening er at alle kvinner har rett til å bestemme over egen kropp.
Syns det er fint at vi har det tilbudet i Norge, men jeg syns også at det kanskje bør gis mer informasjon og veiledning i forhold til tiden etter abort. Mange går jo inn i depresjoner og angrer i lang tid etterpå.
Jeg syns også at leger må bli strengere med unge kvinner som tar abort ofte. F eks ei venninne av meg hadde innen hun var 21 hatt 5 aborter. Nå er hun 23 og har hatt flere. Slikt provoserer meg.
Ja, det jeg mener. Annerledes hvis det er et engangstilfelle. Men ikke når du gjør det for 3 og 4 gangen.Tenker du på lettvint i forhold til dem som gjerne bruker det som prevensjonsmiddel på en måte?
Veldig enig med deg!Min mening er at alle kvinner har rett til å bestemme over egen kropp.
Syns det er fint at vi har det tilbudet i Norge, men jeg syns også at det kanskje bør gis mer informasjon og veiledning i forhold til tiden etter abort. Mange går jo inn i depresjoner og angrer i lang tid etterpå.
Jeg syns også at leger må bli strengere med unge kvinner som tar abort ofte. F eks ei venninne av meg hadde innen hun var 21 hatt 5 aborter. Nå er hun 23 og har hatt flere. Slikt provoserer meg.
Er veldig enig i at det blir for dumt når det er snakk om så mange aborter. Men grensen burde ikke flyttes i min mening. Mange som går opp til åtte uker før de i det heletatt vet at de er gravid.Ja, det jeg mener. Annerledes hvis det er et engangstilfelle. Men ikke når du gjør det for 3 og 4 gangen.
En venninne av meg tok 7-8 aborter før hun var 19 år. Det er sykt de ikke nektet hun syntes jeg.
Også syntes jeg grensen skulle gått ned til f.eks 8 uker.
Syntes det er altfor lettvint....
Og syntes det burde vært strengere krav for å få det innvilget.
I alle dager... Så man skal tvinges til å bære fram et barn?Damer må få bestemme over egen kropp men ingen burde få lov å ta etter uke 12 mener eg.
Er ikke det regelen da? Etter uke 12 må man vel søke om å få det innvilget og må ha en "god grunn"?Damer må få bestemme over egen kropp men ingen burde få lov å ta etter uke 12 mener eg.
Ja etter uke 12 så skal man søke om det men mangen får lov å ta det lenge etter uke 25 tror eg. Kjenne ei som tok i uke 22 og grunne var så enkel som hun hadde ombestemte seg :-(Er ikke det regelen da? Etter uke 12 må man vel søke om å få det innvilget og må ha en "god grunn"?
Ja er barnet frisk så mener eg at man har hatt så lang tenke tid at man etter uke 12 ikke burde få lov men det mener eg.I alle dager... Så man skal tvinges til å bære fram et barn?
Oi. Det visste jeg faktisk ikke. Trodde det måtte være noe spesielt som vanskelig livssituasjon, svangerskap på grunn av overgrep eller slike typer ting, samt hvis det er noe galt med fosteret.Ja etter uke 12 så skal man søke om det men mangen får lov å ta det lenge etter uke 25 tror eg. Kjenne ei som tok i uke 22 og grunne var så enkel som hun hadde ombestemte seg :-(
Nei, det stemmer ikke. Etter uke 12 må det søkes. En nemd avgjør hvorvidt man kan få utført senabort eller ikke.Oi. Det visste jeg faktisk ikke. Trodde det måtte være noe spesielt som vanskelig livssituasjon, svangerskap på grunn av overgrep eller slike typer ting, samt hvis det er noe galt med fosteret.
Nei eg vet det mange tror det må virkelig være en god grunn men det trenge det ikke å være.Oi. Det visste jeg faktisk ikke. Trodde det måtte være noe spesielt som vanskelig livssituasjon, svangerskap på grunn av overgrep eller slike typer ting, samt hvis det er noe galt med fosteret.
Men er nemda streng på senabort tror du?Nei, det stemmer ikke. Etter uke 12 må det søkes. En nemd avgjør hvorvidt man kan få utført senabort eller ikke.
Ja etter uke 12 så skal man søke om det men mangen får lov å ta det lenge etter uke 25 tror eg. Kjenne ei som tok i uke 22 og grunne var så enkel som hun hadde ombestemte seg :-(