*Endelig skal 3 bli til 4*

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Helt siden lillegutt fylte 2 i feb -15 har jeg gått og ønsket meg enda en baby. Men med en kaill som ikke ville snakke om det en gang var det bare å fortsette drømme. :depressed:
I juni spurt jeg han rett ut hvorfor han i over ett år bare avferda meg når jeg ville snakke om NÅR vi kunne tenke oss å prøve igjen så var hal plutselig ferdig med å tenke. Da kunne forsøke. Med en gang. Mannfolk asså! :p

Sagt å gjort så brukte vi opp all beskyttelse først og startet deretter vår første PP i slutten av juli -15. Men de to blå lot vente på seg. Jeg var helt sikker på at det skulle sitte på første eller andre PP ettersom lillegutt ble til på 3.e PP sist, og det var etter piller-slutt (etter 15 år på p-piller!)

Nå var jeg helt «ren» så jeg så for meg at det skulle bli en leik. Når det ikke fungerte på 3.e pp så startet jeg å lure. Kunne noe ha skjedd? Har jeg blitt infertil?
PP’ene gikk. 4. 5. 6. 7. Jeg var til legen angående noe annet, «kan Levaxin forhindre graviditet?» sa jeg, noe jeg spist siden jeg gikk gravid med lillegutt. «Har dere prøvd lenge?» sa legen bare, men når jeg sa 6 måneder var det nesten så han smilte.
«Levaxin har ingenting å si. Fortsett å prøve dere og kom tilbake om det ikke har skjedd noe på 1 år»

Jeg hadde jo tatt KS, tenkte om det var problemet. Forsket mye på det. Jeg hadde også kjøpt vitaminer til samboer. Selv tempet jeg hver dag, testet for EL, startet med hostesaft en stund før og lå alltid med benene høyt 10-15 min etter samleie :depressed:

2016 kom og jeg var i pp8. Jeg satt å tenkte på hva legen skulle spørre om når jeg vel kom inn etter 1 år. Eller kanskje om jeg skulle lyge å si at vi HADDE prøvd ett år. Da slo det meg at jeg egentlig stresset ganske mye med temping, tester mm.
Hun skulle sikker si «Slutt med alt. Slapp av og ha samleie med din samboer annenhver dag i 2 måneder så får vi ta en ny prat etter det». Så jeg gjorde det på eget initiativ.
Et av mine største stressmoment var faktisk det her forumet. Å se alle andre teste etter EL, graviditet og diskutere streker. Så jeg fjernet appen på mobilen og tvag meg selv å ikke gå inn på babyverden mer :inpain:

Pp8 kom og gikk uten streker, selv om vi sluttet med all stress. Men jeg hadde håp innfor PP9! Et helt annet håp enn tidligere. Problemet her var at jeg visste ikke når jeg hadde EL, så jeg visste ikke når jeg hadde IKM. Jeg visste når jeg hadde siste mens, så jeg visste på et sånn ca når neste mens skulle komme, men mine sykluser var ikke stabile i det siste, de var alt fra 25-30 dager.

Jeg tenkte at tors-søn burde TR kom i hvert fall.
Den uken hadde jeg mye å gjøre på jobb og mye hjemme pga 3-årsbursdag for sønnen både lørdag og søndag så dagene fløy! Tirsdag hadde jeg mensmurringer og startet å deppa igjen, men TR holdt seg borte den dagen. Onsdagen husker jeg ikke, men torsdag morgen hadde jeg skikkelige menssmerter, nesten så jeg vurdert å ta en Paracet når jeg var på vei på jobb. Jaha. PP10, here we come liksom.
Så skjedde noe. Jeg glemte av meg! Helt til lørdagskveld! Da slo det meg at TR fortsatt ikke kommet. Er det mulig? Jeg sa ingenting til samboer, men det var vanskelig å sovne da. :nailbiting:

På morgenen, 14.e februar, Valentines Day, morsdag og vår sønns 3års bursdag (!) lyste det to streker mot meg…! Jeg mistet fatningen helt og ruset ut til samboer som satt ved frokostbordet og bare stirra på meg når jeg sto og hoppet og skrek fremfør han og lillegutt. :smiley-bounce012

Senere på kvelden, etter vi hatt bursdagsfeiring for lillegutt tok vi en ny test sammen og også den viste to streker, så da trudde kaill’n også på det :D Hvilken lykke, endelig skulle lillegutt få bli storebror! :Heartbigred
 
Aaaaw så rørende historie <3

Tror nok det er mange som stresser for mye og som kunne hatt godt av å henge litt mindre på forum :)

Gratulerer så mye :)
 
Så koselig historie :)

Gratulerer med en liten spire i magen, er vell mere et foster nå :p
 
Første innlegget ble kanskje litt vel lang, men det blir vel fort sånn når man har sååå mye å skrive :rolleyes:

11+3

Uke 4 og 5 var det utrolig vanskelig å ikke røpe ut til alle på gata! En vil jo virkelig si det til ALLE! Men jeg klarte meg med å bare fortelle to venninner da :p
Så begynt kvalmen når jeg var 6 uker gravid. huff og huff. Først kom den smygende, bare litt av og på, men etter hvert ble det så ille at jeg måtte si det til sjefen. Jeg klarte ikke å fokusere på jobb og jeg måtte pause for å spise nesten en gang i timen!

Det var heldigvis rett før påske, så jeg gikk ned til 50 % den uken, så ble det 1,5 uker fri. Når jeg etterpå kom tilbake på jobb etter påske var jeg 50% sykemeldt frem til jeg skulle være 12 uker.


Nå er jeg 11+3 og gruer meg til onsdag når jeg er 12+1 for da skal jeg jobbe fullt igjen.:hungover: Men jeg føler at jeg har ingen energi! Jeg jobber i stort sett bare ut til kunde, og mellom kundene blir jeg sittende i bilen, halvkvalm, tom på energi og vil bare hjem. Ting tar liksom dobbelt så lang tid å gjøre når jeg synes alt er slitsomt.
I tillegg har jeg tatt en dupp i løpet av dagen hver dag i det siste, så jeg regner med jeg kommer å være trøtt om kveldene igjen i neste uke. :grumpy:


Men jeg skal til legen igjen på torsdag da jeg er 12+2, så om det er fryktelig slitsomt så får jeg bare be om mer sykemelding. Jeg kunne tenke meg å arbeide 7-12 jeg. Da rekker jeg hjem og kan sove 1-2 timer innen det er tid for bhg og middag. Men hvem vet? Kanskje jeg er piggere i neste uke?


Vi fortalt svigers rett før påske at de skulle få sitt 9e barnebarn. De har en rammeholder fra Black Design (en sånn lang pinne med ringer på) på veggen, og under pinnen henger 8 små rammer med kroker på, og der har de bilder på sine 8 barnebarn, derfor skjønte de rimelig fort når de fikk en lik ramme fra lillegutt :p
De ble kjempeglade da og gleder seg til den lille kommer


I påske var vi til Sverige og besøkte min mor og far, der fikk vi lillegutt til å bare si rakt ut at han skulle bli storebror og de ble virkelig super-glad! Det blir deres andre barnebarn :) Det er synd bare at vi ska bo 50 mil unna, men sånn er det når dattra flyr landet :p
 
11+5
Igår ble det en skikkelig kvalmetopp :(
Jeg trodde det verste av kvalmen var over, men spørs om det var søtsakene som fikk det å starte.
Vi var på barnebursdag og formen var egentlig veldig bra når jeg kom dit, sikkert fordi jeg sov 1,5 timer før vi kjørte dit ;)

På tur hjem kom kvalmen over meg som en stor bølge. Jeg veg visste ikke om jeg skulle klare bilturen tilbake hjem med det gikk bra.
Klarte å spise grillmat og når vi kommet hjem og!
Så etter jeg spist litt ble det bedre :) og da spist jeg mer og mer og...mer! Det var jo sååå godt! :p
Men så sto maten meg opp i halsen.

La meg på sofaen en liten stund, men etterhvert måtte jeg sitte på dogulvet en stund, var sikker på at jeg skulle kaste opp!
Tok bøtta med meg og la meg å sove allerede kl 19. "Æ kjæm etterpå" sa jeg til kjæresten, men neste gang jeg våknet var når han gikk i seng :p
Klart å sove hele natten og sto opp med lillegutt 7.30.
DA var var jeg sulten!! :p
 
Denne skal jeg følge :D
Kjedelig med kvalme.. Min varte til uke 14 første gang ><
Forhåpentligvis blir du helt ferdig med det snart :)
 
11+6, snaaaaart 12 uker!!

Idag var jeg ikke kvalm!!! En hodepine som ikke var utav denne verden dykka opp på vei hjem fra jobb, men det tar vel på å gå fra 0-2 til 6 timers arbeidsdag :eek:
Det gikk bort med Paracet da og under kvelden har jeg ikke vært så veldig kvalm, mer "uvel" i magen. Skylder på fordøyelsessystemet som ikke er på topp nå :p

Krysser fingrene for at kvalmen forsvinner mer og mer da ettersom jeg skal jobbe fulltid igjen på onsdag! :)
 
Denne skal jeg følge :D
Kjedelig med kvalme.. Min varte til uke 14 første gang ><
Forhåpentligvis blir du helt ferdig med det snart :)
Så søt du e snille du ❤️ ja jeg håper kvalmen forsvinner snart, sist merket jeg ikke av noe symptom før jeg fikk halsbrann i 3e trimester :p ble litt sjokkert nå!
 
Så søt du e snille du ❤️ ja jeg håper kvalmen forsvinner snart, sist merket jeg ikke av noe symptom før jeg fikk halsbrann i 3e trimester :p ble litt sjokkert nå!

Noen får ulike symptomer på ulikt kjønn.. :D
Men ellers er det jo normalt med ulike svangerskap.
 
Kvalmen forsvant en tid :)
søndag-onsdag var som en helt annen verden! Trøtt, tom for energi og total mangel på motivasjon da, men jeg var ikke kvalm! ;)
Så slo kvalmen til igjen på onsdag under middagen. Regner jeg rakk å bli for sulten før jeg spist.
Jeg måtte gå fra bordet og legge meg i sofaen, men etter en time var det ikke bedre så jeg la meg i sengen i stedet.
To ganger under kvelden var jeg på badet, klar for å kaste opp, men ingenting skjedde. Klart å få i meg litt suppe etterhvert men 5-6 skjeer etterpå måtte jeg gi opp og legge meg igjen.
Torsdag var jeg fortsatt kvalm når jeg våknet så jeg ble hjemme fra jobb og når jeg var til legen senere den dagen sykemeldte hun meg 70% pga kvalmen.

Nå er jeg fortsatt kvalm om dagene og orker absolutt ingenting. Jeg skulle ha kjørt på jobb nå men jeg orker ikke reise meg fra sofaen :(

Får håpe på bedring snart! :)
 
13+3
Kvalmen fortsetter, men den er liksom av og på hele dagene... Jeg kan på en måte "glemme av den" om jeg teks knapper på mobilen eller ser på TV, men plutselig så kommer den tilbake. Det er viktig å spise hele tiden, men jeg har merkt at tung og fet mat gjør at jeg blir kvalm etter maten igjen... Vi laget laks og ris igår, det var super :) ble aldri så dårlig at jeg måtte legge meg etter middagen som det ofte blir. idag blir det taco, da pleier jeg å ha maten opp i strupen etter middagen selv om jeg bare tar en lefse...
Jaja, vi får se, forhåpningsvis så blir det bedre :) etterhvert :)
Men nå må jeg legge meg å sove en stund innen det er tur på butikken og bhg.
 
Kjedelig å være kvalm.. Får håpe den slipper taket snart ♡
Dumt å ha det slik HELE svangerskapet :eek:
 
Det ble ikke taco da :) ringte samboer og spurte om vi kunna spise noe annet. Så vært det fiskesuppe på oss og risengrøt på lillegutt :p alle fornøyde!
 
14+5
hehe, man glemmer fort å skrive her :)

KVALMEN ER BORTE!!! 13+6 var første dagen uten konstant kvalme fra formiddag (den starta som regel 1,5 time etter frokost og ble vær utover dagen). Det var heeeelt fantastisk å være menneske i den her uken. Spesielt ettersom jeg var 70% sykemeldt og gjorde nesten alle mine timer på mandagen, da kunne jeg være hjemme å bare slappe av og få gjort ting i huset :D
Imorgen går jeg på 80% jobb igjen, men det er jo kort uke nå, å det blir ikke så utrolig mye jobb allikevel. Har dessuten tatt fri på fredag og planen er å far på høtta på torsdag :) gledes!
 
Hurra for ingen kvalme! :)
 
Så godt at kvalmen har gitr seg:) Håper det går fint med oppstart av jobb!
 
Så godt at kvalmen har gitr seg:) Håper det går fint med oppstart av jobb!
Tusen takk :) det gikk ganske ok. Trøtt og sliten om kveldene, men det gikk greit. Nå har vi langfri og lader batteriene til neste uke, og neste helg er jo og en langhelg. Åh, hva jeg elsker mai! :D
 
Back
Topp