Kontroll

Varsler ikke nei.
Mulig jeg nevner for mannen at det har vært kontroll, men ringer aldri for å varsle. Sjelden jeg er i samme retning som han skal kjøre og, så da det har ikke noen betydning.

Ikke så lenge siden han fikk bot for å snakke i tlf! Vel fortjent :D

Men det er vel ikke ulovlig å varsle? Jeg varsler mannen og muligens min mor, ingen råkjørere eller fyllekjørere med andre ord og føler ikke det er hyklerisk av meg av den grunn...

Nei, men politiet sier selv at en ikke skal varsle. Spiller ingen rolle om de er sånn eller sånn. Mye som kan være lovlig, men ikke er greit likevel.

Nei, jeg vil heller at mine nære og kjære skal lære seg å følge reglene og kjøre slik at de ikke utsetter seg eller andre for fare.

Trenger ikke være en god nok grunn for deg, jeg svarer som sagt bare for meg selv. Målet er ikke å overbevise deg om at det er en god grunn. Svarer ærlig på et spørsmål, og står for det. Hvorfor skulle han tatt en omvei fordi det er kontroll? Som sagt snakker jeg om MIN bror. Han kjører greit, men vet at han kan ligge litt over til tider akkurat som mange andre. Jeg har sendt en melding og det var i fjor. Skrev "Fartskontroll på veien, kjør pent og god tur".

Skjønner ikke helt når du sier "...kan ligge litt over som mange andre". Er det greit å kjøre fortere enn grensa tillater fordi andre gjør det? Eller? Jeg ser ikke helt hva det har med broren og hans kjøring å gjøre.
Jaja, jeg holder meg til det politiet sier og ikke varsler noen. At man kjører forsvarlig skal man uansett om det er kontroll eller ei.

Skjønner ikke helt når du sier "...kan ligge litt over som mange andre". Er det greit å kjøre fortere enn grensa tillater fordi andre gjør det? Eller? Jeg ser ikke helt hva det har med broren og hans kjøring å gjøre.
Jaja, jeg holder meg til det politiet sier og ikke varsler noen. At man kjører forsvarlig skal man uansett om det er kontroll eller ei.
Nei, jeg har aldri sagt det er greit. Det stod vel ikke det heller. Bryr meg virkelig ikke om hva du syns, jeg svarte bare ærlig på et spørsmål. Det betyr likevel ikke at det er riktig at jeg har varslet et familiemedlem, men nå var det vel ikke spørsmål om man syns det er riktig eller ei. Svarte på at jeg har gjort det og det står jeg for.

Nei, jeg har aldri sagt det er greit. Det stod vel ikke det heller. Bryr meg virkelig ikke om hva du syns, jeg svarte bare ærlig på et spørsmål. Det betyr likevel ikke at det er riktig at jeg har varslet et familiemedlem, men nå var det vel ikke spørsmål om man syns det er riktig eller ei. Svarte på at jeg har gjort det og det står jeg for.

Nei, det var derfor jeg spurte.
Ok.

Hvorfor skal man gjøre det?? Kontrollan er jo der for å ta de som er uoppmerksom, kjørt for fort eller er påvirket, bruker mobil osv. Å varsle om kontroll er noe av det teiteste jeg vet, det blir jo å tilrettelegge for de som ikke eier respekt for trafikkregler eller andres sikkerhet. Blir du tatt i kontroll har du brutt trafikkreglene, så enkelt som det.
Sign! :)

Back
Topp