Hvordan sover dere?

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Samsover dere? Sover mannen i samme seng? Sover bebis i egen seng på deres rom eller på eget rom?

Lillebror sover her ved siden av oss i vugge, og det har stort sett fungert fint :) En natt måtte vi samsove for at jeg skulle få noe som helst søvn (økedøgn) og da heiv mannen seg selv ut på gjesterommet :p Vi har 150 seng, det ble rimelig trangt med oss og babynest!
 
Har heldigvis 180 seng, og det trengs da vi sover med hunden i senga i tillegg ;) har bedside til vesla, hun sover der som regel første halvdel av natta, fra amming til hun slukner mellom 22:30 og 23:30, så våkner hun en gang mellom 3 og 4, amming på nytt men da roer hun seg ikke i bedsiden så for at jeg skal få sovne igjen så fort som mulig sover hun da fra den ammingen til neste (rundt 6-7) inntil meg, eller i babynestet trukket over fra bedsiden og så tett inntil det lar seg gjøre <3
 
Vi (mannen og eg) sover i senga vår, og lillebror starter natta i bedside crib og ender opp på brystet mitt i løpet av natta
 
Vi har bedside crib som målet er å bruke. Frem til nå har han ligget inntil meg for å sove. Lille K er 12 dager, så jeg skal prøve å skyve han litt og litt mot bedsiden etterhvert nå, men føler heller ikke at det haster enda..
 
Vil bare si ifra. Ikke kritikk!
Det blir frarådet om å sove i babynestet om natten.
Jeg sliter litt med å få S til å sovne i sin seng. Så her blir det mye soving hos meg..
 
Her sover babyen i sprinkelsengen sin inne på vårt soverom. I vår seng er det allerede ganske fullt siden storesøster kommer hver eneste natt :) Hun har holdt på slik noen måneder nå, så må vel snart ta kampen med å få henne tilbake i egen seng ;)
 
Lillegutt sover fint i egen sprinkelseng på vårt rom. Han våkner for mat i 3-tiden og i 5-6-tiden. Han strever med litt vondt i magen rett etter amming, så det funker best om jeg lar ham sovne inn liggende inntil meg, før jeg flytter ham tilbake til sengen sin. Hvis ikke ligger han gjerne alene å kaver og strever veldig. Noen ganger ender det i skriking også. Uff, vondt å se han streve sånn. Gleder meg til magevondten går over.
 
Her kommer vi (jeg og babyen) til å sove på eget rom i en annen etasje enn mannen og toåringen. Fordi mannen ikke får sove ordentlig hvis jeg skal amme flere ganger om natta, og for vår del at vi ikke skal bli forstyrret når de står opp og skal på jobb og i bhg.

Skal ha henne ved siden av meg i en bedside :) veldig spent på hvordan det blir! :)
 
Lille J sover i babynestet mellom oss på natten. Han er litt over tre uker gammel nå og jeg begynner å bli ivrig på å få han over i sprinkelsenga som står ved siden av min seng. Han roer seg ikke helt der enda, men vi prøver å bruke den så mye som mulig på dagtid for at han skal venne seg til den. Vi har også 180 seng og mannen sover sammen med oss <3

Angående å sove i nestet på natta: Jeg ville ikke det i starten fordi det ikke var "trygt", men både helsesøster på helsestasjonen og jordmor på sykehuset mente at det var bedre enn at han lå alene i senga og at det ville hjelpe på søvnen hans. De var veldig oppdatert på det med krybbedød og sa at babynestet var blant det tryggeste man kunne bruke når de var så små, men alt er en risiko. Har hørt om babyer som kveles av puppen på natta også, så jeg tar det ganske med ro.
 
Hun sover i en sleepyhead ved siden av senga vår. Av og til kan hun ligge der hele natten, mens andre netter roer hun seg ikke og havner i senga etter amming :)
 
Lillegutt sover fint i egen sprinkelseng på vårt rom. Han våkner for mat i 3-tiden og i 5-6-tiden. Han strever med litt vondt i magen rett etter amming, så det funker best om jeg lar ham sovne inn liggende inntil meg, før jeg flytter ham tilbake til sengen sin. Hvis ikke ligger han gjerne alene å kaver og strever veldig. Noen ganger ender det i skriking også. Uff, vondt å se han streve sånn. Gleder meg til magevondten går over.

Sånn er det her også. Hun trykker og kaver og styrer :/ Har lest at det gir seg rundt 3 mnd
 
Her sovner lille tett inn på meg ved amming. Hittil har det ikke fungert å flytte han over i bedsiden:( Han blir så lei og gråter og fekter. Enda jeg har prøvd å legge meg så tett på som overhode mulig. Med en gang jeg tar han inntil i vår seng sovner han med engang. Skulle veldig gjerne hatt han over i bedsiden, klarer ikke å slappe av med å ha han så tett på meg, det føles utrygt:( Har prøvd både med og uten babynest, han blir fortvilet når jeg legger han i det også...
 
Her sovner lille tett inn på meg ved amming. Hittil har det ikke fungert å flytte han over i bedsiden:( Han blir så lei og gråter og fekter. Enda jeg har prøvd å legge meg så tett på som overhode mulig. Med en gang jeg tar han inntil i vår seng sovner han med engang. Skulle veldig gjerne hatt han over i bedsiden, klarer ikke å slappe av med å ha han så tett på meg, det føles utrygt:( Har prøvd både med og uten babynest, han blir fortvilet når jeg legger han i det også...
Helt likt her :( og jeg sover ikke så godt med henne inntil, føler det som du sier litt utrygt liksom... Håper det skal gå seg til og at hun kan finne roen selv i bedsiden etterhvert ❤️
 
Helt likt her :( og jeg sover ikke så godt med henne inntil, føler det som du sier litt utrygt liksom... Håper det skal gå seg til og at hun kan finne roen selv i bedsiden etterhvert ❤️
Samme her. Nå er F bare tre dager gammel, men hun vil bare sove med meg og med pupp i munn. Jeg klarer ikke å sove - dette blir interessant :eek:
 
Samme her. Nå er F bare tre dager gammel, men hun vil bare sove med meg og med pupp i munn. Jeg klarer ikke å sove - dette blir interessant :eek:
Og vi som hadde så store planer om egen seng på eget rom nesten fra starten av :p #naiv #førstegangsforeldre
 
Back
Topp