Toastmaster bryllup

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ja jeg maser videre om bryllup :P

Er det skikkelig teit å velge noen som vi ikke har direkte tilknytning til? Vi kjenner ingen nære som vi tenker kunne ha egnet seg til det i grunn. Og når vi begynte å snakke om det tenkte vi begge, helt uavhengig av hverandre, på samme person. Dette er han som var forlover til pappaen min, og altså en veldig god kompis av han. Jeg har møtt han jevnt gjennom oppveksten, mens samboeren min har møtt han noen ganger i løpet av årene han også. Men det er jo ikke noen som kjenner oss veldig personlig. Men det er en som jeg VET hadde gjort en knall jobb for oss (dersom han ønsker da - DET vet vi jo faktisk ikke noe om... er redd han sier nei uansett.. men)..

Sååå.. er det skikkelig teit?

Vi hadde en som kjente oss og de fleste gjestene. En som pleier å være toastmaster og som er veldig morsom. Vi betalte vennepris på 500kr. Man må ikke ha noen man kjenner, men vi syns det var hyggelig. Han slo av mange morsomme vitser som vi ler av den dag i dag.

Synes dere skal spørre, vi hadde en "æresgjest" som var en voksen person men ikke familie fordi han hadde vært viktig for min mann;)

God idé! Her er det ikke vanlig å ha venner eller familie som toastmaster. Her er det mest vanlig å leie inn en, men det kan jo fort bli dyrt da. Våres toastmaster leide vi pluss at han var dj etter middagen :) men mener det kostet 10000 kr. Men han var jo også tilstede fra kl 15.30- 02.30 så. Han var veldig flink og vel verdt pengene :D

Jeg er så på bærtur når det kommer til bryllupsplanleggingen at jeg har overlatt det meste til en venninne som er sinnsykt effektiv og streng :P veldig deilig for da kan jeg fokusere på svangerskap og barseltid og vite at det meste likevel kommer til å være på plass :P

Nei man kan faktisk leie en proffesjonell som er helt ukjent om man vil. For å være helt ærlig er det mange som ikke takler den jobben, så bedre å velge noen som klarer det :)

Godt at folk ikke synes jeg er heeelt på bærtur ;) spent på om han synes det er aktuelt å ta på seg da.. ;)

Må man ha det da? Jeg har ikke tenkt tanken på å ha dette i mitt bryllup jeg, det blir jo så "formelt" er jeg helt på jorde nå? :p hihi.

Men som svar til Ts, det er jo bare å spørre og må jo være en ære å bli spurt? :)

Må man ha det da? Jeg har ikke tenkt tanken på å ha dette i mitt bryllup jeg, det blir jo så "formelt" er jeg helt på jorde nå? :p hihi.

Men som svar til Ts, det er jo bare å spørre og må jo være en ære å bli spurt? :)

Greit å ha noen som styrer opplegget tenker jeg. Som tar imot gjestene når vi er på fotografering, går igjennom praktiske opplysninger, introduserer og har full kontroll på taler, legger inn pauser +++ noen som legger en god kjøreplan for dagen liksom...

Greit å ha noen som styrer opplegget tenker jeg. Som tar imot gjestene når vi er på fotografering, går igjennom praktiske opplysninger, introduserer og har full kontroll på taler, legger inn pauser +++ noen som legger en god kjøreplan for dagen liksom...

Jeg håper de fleste legger sine taler hjemme jeg da:o:p Det er det verste jeg vet og synes det er så kleint. Og opplysninger kan jeg jo gi i invitasjon også? Hadde det bare vært opp til meg så ville jeg helst giftet meg i skjul.. Ikke glad i den type oppmerksomhet :p
Derfor jeg har tenkt at en sånn toastmaster er ikke nødvendig når vi bare skal spise en middag med familie og venner. Vi får se, mulig min bedre halvdel er uenig:) hihi

Last edited:
Jeg håper de fleste legger sine taler hjemme jeg da:o:p Det er det verste jeg vet og synes det er så kleint. Og opplysninger kan jeg jo gi i invitasjon også? Hadde det bare vært opp til meg så ville jeg helst giftet meg i skjul.. Ikke glad i den type oppmerksomhet :p
Derfor jeg har tenkt at en sånn toastmaster er ikke nødvendig når vi bare skal spise en middag med familie og venner. Vi får se, mulig min bedre halv del er uenig:) hihi

Hvordan type bryllup skal dere ha da? Og hvor mange gjester?

Hvordan type bryllup skal dere ha da? Og hvor mange gjester?

Vi skal ha vanlig med 60-70 gjester, men ingen taler, eller brudevals ;) Det vil jeg ikke :)
Vil bare være med venner og familie og være meg selv. En skikkelig fest og kos. Ikke så formelt, men fint om vi pynter oss litt og ikke kommer i joggedressen :D

Vi skal ha vanlig med 60-70 gjester, men ingen taler, eller brudevals ;) Det vil jeg ikke :)
Vil bare være med venner og familie og være meg selv. En skikkelig fest og kos. Ikke så formelt, men fint om vi pynter oss litt og ikke kommer i joggedressen :D

Hvis du IKKE ønsker taler så ville jeg ihvertfall hatt en toastmaster. Alle taler skal gå igjennom denne personen, som legger opp kjøreplan for dagen. Mindre mulighet til å kun reise seg å si noen ord da!! ;)

Hvis du IKKE ønsker taler så ville jeg ihvertfall hatt en toastmaster. Alle taler skal gå igjennom denne personen, som legger opp kjøreplan for dagen. Mindre mulighet til å kun reise seg å si noen ord da!! ;)

Men med en toastmaster så blir det bare flaut og ubehagelig at noen skal prøve å være morsomme, presentere folk, middager osv.
Jeg vil ikke gå hele dagen å føle det litt kleint pga denne oppmerksomheten. Popper det opp en tale så er jeg i det minste ikke forberedt og rekker ikke å tenke over at noen skal tale til meg. Haha:p
Litt angst for slike sosiale settinger kan man si :D hihi

Men med en toastmaster så blir det bare flaut og ubehagelig at noen skal prøve å være morsomme, presentere folk, middager osv.
Jeg vil ikke gå hele dagen å føle det litt kleint pga denne oppmerksomheten. Popper det opp en tale så er jeg i det minste ikke forberedt og rekker ikke å tenke over at noen skal tale til meg. Haha:p
Litt angst for slike sosiale settinger kan man si :D hihi

Haha.. Er vel derfor man må velge ned omhu :) man må velge noen man vet det ikke blir ubehagelig å bruke

God ide, viktigste er at personen passer til det. Er i grunn ikke alle samme passer til det

Vi skal også ha uformelt bryllup, talefritt, allsangfritt (grøss og gru), ingen vals, ingen selskapsleker, bare fest, god mat og kos. Men skal ha toastmaster for det, bare for å ønske velkommen, for å minne om de viktigste tingene som folk gjerne har glemt eller oversett fra invitasjonen, og for å holde styr på kjøkken og servitører. :)

Nei, vi hadde en eldre mann som er venn av mannens familie i vært bryllup vi har ikke noe direkte kontakt med han idag,annet enn ved familie sammenkomst så det syns jeg ikke er teit :)

Back
Topp