Flaske til eller utenom mat

*sushi*

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Vesla ammer nå bare på natt. Derfor har vi begynt med flaske (nan) på dagen slik at hun skal få nok drikke og forhåpentligvis ikke trenge den ammingen på natt etterhvert. I hvert fall ikke 4-5 ganger..

Men gir dere flaske til maten eller innimellom? Og hvor mye drikker de? Hun er 7 mnd og spiser grøt til frokost, brød og frukt til lunsj, middagsglass og så grøt til kvelds. Får flaske før hun legger seg. Tilbyr også vann til alle måltider og litt ellers.

Jeg gir MME til alle måltider. Leste i boka jeg fikk fra helsestasjonen at melk skulle være hovedmaten frem til barnet er ett år.. Ammet frem til hun var 5,5 mnd gammel, da mistet jeg mye melk og nattammet til hun va 6,5 mnd gammel.. Begynte da å gi henne lunket kokt vann på natten istedenfor melk. Tenker det er best for tennene når de kommer :-) Så nå gir jeg melk og grøt til frokost, frukt og melk til lunch, middags glass og vann eller melk (spørs hvor mye middag hun spiser) og grøt og melk til kvelds :-) Så legger hun seg i 7 tiden, får vann i 1 tiden og sover til i 7 tiden igjen :-)

Gir 3 flasker mme per dag med 235 ml, der han i blant drikker alt, men som oftest rundt 200 ml! Får vann til måltidene og spiser frokost, lunsj og middag :) får flaskene kl. 05-06, 13.30 og 18.30!

Frøkena vår ammes ennå, hun blir 7mnder på søndag. Gir henne alltid pupp før jeg gir henne frokost/middag/kvelds. Pluss at hun ammer lenge før hun skal sove lurene sine og før hun skal sove på natta. Og i tillegg så ammer hun en god del om natta.
Melk skal jo ennå være hovednæringa, så stresser ikke :)

Hmm.. vi gir vann til måltidene og så ammes han når han vil. Ikke så ofte lengre, men kanskje 4-5 ganger i løpet av dagen og 3+- ganger om natten

Det er nettopp det, hun vil ikke amme om dagen. Vet også at melk skal være hovednæringa, derfor jeg prøver å innføre flaske om dagen. Lite melk i puppen selv om det ammes 3-4 ganger om natta.

Får bare prøve meg fram. Det virker som hun liker melk til måltidet men det er jo ikke så mye hun drikker. 50-100 ml. Tilbyr jeg utenom måltid, drikker hun ofte enda mindre. Hun spiser like mye mat selv om hun får flaske ved siden av.

Det er nettopp det, hun vil ikke amme om dagen. Vet også at melk skal være hovednæringa, derfor jeg prøver å innføre flaske om dagen. Lite melk i puppen selv om det ammes 3-4 ganger om natta.

Får bare prøve meg fram. Det virker som hun liker melk til måltidet men det er jo ikke så mye hun drikker. 50-100 ml. Tilbyr jeg utenom måltid, drikker hun ofte enda mindre. Hun spiser like mye mat selv om hun får flaske ved siden av.
Det er jo absolutt ikke noe galt i å gi melk til måltid om hun orker det :) jeg kan ikke gi det da han enten ikke orker maten, eller ikke orker melken, derfor har jeg gjort det til en rutine med melk til mellommåltid rett før soving :) så fortsett bare som du gjør med god samvittighet! Melk skal jo utgjøre mye av næringen, og da virker det som om hun får i seg nok av både næringen og væske! Bare prøv å gjør henne vant til vann også, det kommer du til å takke deg for når sommervarmen kommer!

Her spiser hun 2-3 flasker mme om dagen. Ellers er det grøt,fruktsmoothie og middag. Hun drikker vann til alle måltider. Hun har blitt veldig glad i fastføde og melk utgjør ikke den store delen av hennes måltider lengre. Ser ingen grunn til og skulle tvinge i henne mer melk når hun er blitt glad i mat og drikker godt med vann. Eller?

Hun spiser 200-235 ml ca rundt kl 5. Og hun drikker 200-235ml på senga før hun legger seg. Og 140ml ca iløpe av dagen

Det er jo absolutt ikke noe galt i å gi melk til måltid om hun orker det :) jeg kan ikke gi det da han enten ikke orker maten, eller ikke orker melken, derfor har jeg gjort det til en rutine med melk til mellommåltid rett før soving :) så fortsett bare som du gjør med god samvittighet! Melk skal jo utgjøre mye av næringen, og da virker det som om hun får i seg nok av både næringen og væske! Bare prøv å gjør henne vant til vann også, det kommer du til å takke deg for når sommervarmen kommer!

Hun er glad i vann så drikker begge deler.

Her spiser hun 2-3 flasker mme om dagen. Ellers er det grøt,fruktsmoothie og middag. Hun drikker vann til alle måltider. Hun har blitt veldig glad i fastføde og melk utgjør ikke den store delen av hennes måltider lengre. Ser ingen grunn til og skulle tvinge i henne mer melk når hun er blitt glad i mat og drikker godt med vann. Eller?

Nei melk utgjør ikke stor del her heller. Men siden hun er 7 mnd bør visst melkedelen være større enn den er nå. Sa helsesøster. Viktig å tenke sjæl allikevel da. Hun sa at dersom barnet hadde vært 10 mnd, hadde det ikke vært så farlig med den melka men jeg bør prøve å få i henne litt en stund til.

Det hører også med til historien at hun gjerne skulle sovet bedre på natt og melk metter bedre enn vann. Derfor mer melk.

2-3 flasker holder, det sa hs også.

Vi har 3 rene flaskemåltider; 06, 12 og 18.30. Utenom det spiser hun grøt to ganger og middag. Får vann til måltidene med fast føde. Er veldig lite interessert i flaska hvis hun har fått mat først:p

Lillegull får flaske med mme 5-6 ganger i døgnet. Hun spiser et sted mellom 80-150ml. Hun får grøt en gang om dagen og middag eller most frukt på ettermiddagen. Hvis jeg får i henne to skjeer, er jeg fornøyd. Hun får tutekopp med vann til. Jeg gleder meg til hun kan spise en hel porsjon med fast fød

Back
Topp