Slimproppen

MammaApril16<3

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
... Og der gikk slimproppen gitt! Er 36+2 i dag. Fikk et lite håp om at han kanskje kommer litt før termin nå! Noe som hadde vært supert, siden han er en del større enn gjennomsnittet. Skal faktisk på sykehuset på ny vekstkontroll i dag, så tenkte å høre hva de har å si om saken. Men er det noen her inne som har mistet slimproppen? Eller har erfaringer rundt dette? Blir takknemlig for svar :)

Husker jeg mistet den sist svangerskap to dager før gutta kom til verden :)

Min gikk en god stund før fødsel de to andre gangene. Gikk med åpning en stund. Fikk 2cm åpning etter at den gikk. Nå er jeg 37+1 og har ikke sett noe til den.. Håper den går snart, tilfelle jeg må settes i gang hadde det vært greit om det hadde vært litt klart oppi der.

Min gikk en god stund før fødsel de to andre gangene. Gikk med åpning en stund. Fikk 2cm åpning etter at den gikk. Nå er jeg 37+1 og har ikke sett noe til den.. Håper den går snart, tilfelle jeg må settes i gang hadde det vært greit om det hadde vært litt klart oppi der.
Ser den!

... Og der gikk slimproppen gitt! Er 36+2 i dag. Fikk et lite håp om at han kanskje kommer litt før termin nå! Noe som hadde vært supert, siden han er en del større enn gjennomsnittet. Skal faktisk på sykehuset på ny vekstkontroll i dag, så tenkte å høre hva de har å si om saken. Men er det noen her inne som har mistet slimproppen? Eller har erfaringer rundt dette? Blir takknemlig for svar :)

Slimproppen min gikk på søndag, men fortsatt ingen tegn til fødsel her :p Har forstått det slik at slimproppen kan gå flere uker før fødsel, så jeg prøver å ikke ha for store forhåpninger..

Min har heller ikke gått enda, har hatt noen perioder der utfloden er tykk(kremete) eller så er det bare vannete :/ Men kan jo hend at jeg ikke merker den heller eller at den går noen dager før fødsel :-) Uke 38 + 3 idag :D spennende hver gang jeg må tisse, nesten så jeg håper den har gått :-)

Oi så spennende! Blir morsomt å se hva som skjer fremover nå da! :)

Spennende å se fremover da, og ikke minst hva sykehuset sier! :)
Aldri lagt merke til slimproppen jeg, så vet veldig lite om hvordan det er eller hvor snart fødsel potensielt kan starte;) :p

Min har gått to ganger .. Sist for 4 uker siden :p

Slimproppen min gikk på søndag, men fortsatt ingen tegn til fødsel her :p Har forstått det slik at slimproppen kan gå flere uker før fødsel, så jeg prøver å ikke ha for store forhåpninger..
Ja har hørt det jeg også, så forventningene er ikke så store :) Meeen lever litt i trua kjenner jeg :)

Så spennende! :)

Hva fant de ut på sykehuset?

Har aldri sett noe til den beryktede slimproppen så det har jeg ingen erfaring med. :p

Da har jeg kommet meg hjem fra sykehuset! Bor på landet, 2timer unna -.- Jordmor var optimistisk til at han kunne komme snart, egentlig hvilken dag som helst! Dette fordi at i tillegg til at slimproppen har gått så har jeg mye kynnere og han "presser" seg ned i bekkenet hele tiden. Mye aktivitet. Men hun presiserte også at han godt kunne "lure" oss, å vente til nærmere termin :)
Vekstmålingene viste at han alt er 3350g, så han hadde nok klart seg like fint på utsiden nå :P 20% større enn "normalen". Blir spennende framover nå! :D Meeen så var det den bacheloroppgaven som skulle vært ferdig før han kom da.... :P

Da har jeg kommet meg hjem fra sykehuset! Bor på landet, 2timer unna -.- Jordmor var optimistisk til at han kunne komme snart, egentlig hvilken dag som helst! Dette fordi at i tillegg til at slimproppen har gått så har jeg mye kynnere og han "presser" seg ned i bekkenet hele tiden. Mye aktivitet. Men hun presiserte også at han godt kunne "lure" oss, å vente til nærmere termin :)
Vekstmålingene viste at han alt er 3350g, så han hadde nok klart seg like fint på utsiden nå :P 20% større enn "normalen". Blir spennende framover nå! :D Meeen så var det den bacheloroppgaven som skulle vært ferdig før han kom da.... :P
Godt å vite at han er såpass stor allerede dersom det skulle bli fødsel. :) ...og går du til termin så kanskje du får en liten plugg? ;)

Bare å henge over tastaturet nå da, så kanskje du blir ferdig. :p Har du mye igjen?

Store muligheter for plugg ja ;) Er nok bare å henge i ja, men det er vanskelig å konsentrere seg når tankene er en helt annen plass! Har ca 8 sider igjen - kun drøfting.. Men det er jo også den mest krevende biten...

Jeg var på fødselsforberedende kurs idag og der sa jordmor at når slimproppen går så er fødselen maks 10 dager unna. Men hun sa også at man fikk mer slimete utglidning på slutten som kunne misoppfattes som slimprop. Slimprop kom ofte sammen med litt frisk blod, selv om det ikke alltid stemte.

Back
Topp