Slimproppen

Jeg har aldri sett noe til slimproppen i min første graviditet. Så håper å få sett den snarest. :)

Jeg var på fødselsforberedende kurs idag og der sa jordmor at når slimproppen går så er fødselen maks 10 dager unna. Men hun sa også at man fikk mer slimete utglidning på slutten som kunne misoppfattes som slimprop. Slimprop kom ofte sammen med litt frisk blod, selv om det ikke alltid stemte.

Oi, spennende hvis det stemmer! Og hvis det faktisk var slimproppen som gikk på søndag :p var ingen tegn til blod i den, men har aldri opplevd å få en "svær" kule med slim ut derfra før..hehe..

Jeg var på fødselsforberedende kurs idag og der sa jordmor at når slimproppen går så er fødselen maks 10 dager unna. Men hun sa også at man fikk mer slimete utglidning på slutten som kunne misoppfattes som slimprop. Slimprop kom ofte sammen med litt frisk blod, selv om det ikke alltid stemte.

Det stemmer nok ikke helt 100%...
Det var mer enn 10 dager sist, og den "snotteklysa" var ikke til å misforså :p

Oi, så spennende! Var i allefall ingen tvil om at det var slimproppen min som gikk - var helt ekstremt mye på en gang og det var litt friskt blod i den.. Blir spennende å se om det med 10 dager stemmer for min del :D

Store muligheter for plugg ja ;) Er nok bare å henge i ja, men det er vanskelig å konsentrere seg når tankene er en helt annen plass! Har ca 8 sider igjen - kun drøfting.. Men det er jo også den mest krevende biten...
Ja, drøftingen er tung. Da må man liksom tenke selv hele tiden. :P Skjønner godt du sliter med konsentrasjonen, har selv problemer bare med å føre en samtale på jobb mens lille styrer på inni magen.
Nårtid har du leveringsfrist?

Ingen tvil om at slimproppen har gått her de andre gangene har jeg vert litt i tvil. Har ikke så store forhåpninger om at det vil skje de nermeste dagene, men ubevisst klarer jeg ikke tenke på så mye annet enn fødsel.......

Ja, drøftingen er tung. Da må man liksom tenke selv hele tiden. :P Skjønner godt du sliter med konsentrasjonen, har selv problemer bare med å føre en samtale på jobb mens lille styrer på inni magen.
Nårtid har du leveringsfrist?
Ja da skjønner du hva jeg mener :P.... Innleveringsfristen er heldigvis ikke før 27.mai! Men tenkte å få gjort mest mulig får lille kommer, siden jeg har to eksamener til i den perioden!

Ingen tvil om at slimproppen har gått her de andre gangene har jeg vert litt i tvil. Har ikke så store forhåpninger om at det vil skje de nermeste dagene, men ubevisst klarer jeg ikke tenke på så mye annet enn fødsel.......
Bra det er flere som er inni "fødselsbobla" for tida! Det er på både godt og vondt synes jeg... Gruer meg og gleder meg samtidig

Ja da skjønner du hva jeg mener :P.... Innleveringsfristen er heldigvis ikke før 27.mai! Men tenkte å få gjort mest mulig får lille kommer, siden jeg har to eksamener til i den perioden!
Ja det kan jo bli hektisk. Får du levere oppgaven selv om du ikke tar eksamen? Hvis du velger å kun levere og evt konte eksamenene til høsten? :)

Ja det kan jo bli hektisk. Får du levere oppgaven selv om du ikke tar eksamen? Hvis du velger å kun levere og evt konte eksamenene til høsten? :)
Jepp, får det, men det er ikke aktuelt.. Jeg skal bli ferdig med alle eksamener nå i år med bra resultat, slik at jeg kan gå rett på fjerde og siste år til høsten uten å måtte tenke tilbake.. Sta frøken :P

Bra det er flere som er inni "fødselsbobla" for tida! Det er på både godt og vondt synes jeg... Gruer meg og gleder meg samtidig
Det pleier å gå veldig opp og ned med de følelsene for meg og, men nå bare gleder jeg meg til å få rier, komme igang og få se henne!

Sist gang gikk slimproppen ca 12 timer før første rie. Kom mer slim ca 4 timer etter første rie. Men nå skjedde dette 9 dager over termin da så ;)

Lurer på om slimproppen har begynt å gå. Har ikke fått en stor en, men får litt grønne slimklumper (beklager ekkel beskrivelse) med ett par dagers mellomrom. Har ellers ikke mye utflod akkurat nå, så lurte på om det kan være slimproppen. Noen med erfaring?

Lurer på om slimproppen har begynt å gå. Har ikke fått en stor en, men får litt grønne slimklumper (beklager ekkel beskrivelse) med ett par dagers mellomrom. Har ellers ikke mye utflod akkurat nå, så lurte på om det kan være slimproppen. Noen med erfaring?

Samme her - vært mye utflod de to siste dagene, men to ganger har det vært skikkelig gult/grønt og tykt.. er 37+5, så prøver å smøre meg selv inn med tålmodighet i 3 uker til :p

Så ikke noe til den sist, så blir "spennende" å se om jeg ser nor til den denne gangen :-P

Back
Topp