Planlegging av dåp

Bkno1922872

Betatt av forumet
Har dere begynt å planlegge dåp? Her har vi bestemt dato og booket kirken, blir i midten av april. Fortsatt litt diskutering om hvem som skal være faddere da :p
Etterpå skal vi ha mat/kaker osv hjemme hos oss, noe som kan bli litt stress men jeg får nok god hjelp :-)
Hva tenker dere å ha til mat? Tror ikke vi vil ha sodd.
Jeg er ingen kakebaker, tips til enkle ting jeg kan bake/lage?
Og hvor mange gjester skal dere ha?

Ikke tenkt så nøye på det. Men tenker det må bli i mai, men kommer jo an på konfirmasjoner da... Må vente til tanta har ferie fra skolen i England.

Har booket tid til navnefest 12.juni ☺ Lokale har vi ikke bestemt enda.. heller ikke mat, men vi lurer litt på om vj skal gå for tapas av noe slag. ☺
Ostekake er både godt, enkelt å lage i tillegg til dekorativt på kakebordet! ☺ Gulrotkake er også enkelt og godt, samme med sjokoladekake.. ☺

Her har mamma og svigermor fått fritt spillerom til mat, så lenge de ikke legger seg opp i pyntinga ;) faddere har vært klart lenge, og kirke og lokale er booket til 15. Mai :) her blir vi ca (invitert allefall, får se hvem som kan komme) 28 til middag og tilsammen 74 til kaffen :p

Vi skal ha i slutten av mai men har ikke booket noe enda. Usikker på om vi skal ha det ute i Hagen her etterpå eller gjøre det lettere (og dyrere) med å leie lokale.
Jeg skal bake cupcakes og iskake og bestille en fin kake og ha posjonsformer med gelé og små bokser med popcorn. Maten får jeg hjelp til fra mamma, svigermor, tante og besteforeldre, som skal lage litt forskjellig hver slik at vi får et koltbord, også kjøper jo vi inn loff, spekemat, smør, brus osv:) blir likt som med storesøster men med annen pynt :)

Dato er bestemt, samt faddere :) Får vel begynne planlegging etterhvert, men skal ikke ha dåpen før 29.mai :)

Kirke er booket, lokale er booket. Invitasjoner er laget og sendt,

Mat og drikke er planlagt og delegert. Servitører er avtalt. Pynt er fikset.
Holder på med bordkortene i disse dager :)

Skal ha dåp 10.April :)

Kirke er bestilt og lokalet fikset. Tenker å bestille tapas og mamma og bestemor har meldt seg til å bake kaker :)

Vært å hentet bildene fra nyfødtfotograferingen i dag så nå kan jeg begynne på invitasjonene også :D

Dåpen skal være 8 mai :)

Hvor mye penger tenker dere å bruke på leie av lokalet? ☺ Og mat? ☺

Er kommet omtrent like langt.
+Lange lister er skrevet for hva og hvem som skal gjøre hva i dagene før:p
Navnefest 16 april!

Blir 12.juni i kirken storebror og jeg er døpt i:-)

Festen holder vi i et lokalet via jobben. Til mat blir det salat, brytebrød og kyllinggryte. Alle 40+ baker kaker og pynt kjøpte jeg på eBay. Vet ikke hvor mange (hvem) vi skal be enda men...

Blir i juni en gang! Vanskelig å få det til å passe for alle.
Tenker å bestille snitter eller koldtbord. Og få familien til å hjelpe med kaker. Skal bare ha det hjemme etter kirken :-)

15. Mai :-) Vi skal ha fiskesuppe :-) Pappa stiller med fisk, storesøstra mi lager selve suppa og lillesøstra mi baker focaccia :-) Og flere av gjestene baker kaker for oss :-)

Har booket lokale i juli, og kirken forsovet, men forstod det som at det var en forespørsel jeg sendte? har ikke fått no svar på at vi har fått plass, men regner med og håper det. Tenker at mamma og svigermor skal få lage lapskaus, bestiller en kake, så står folk nesten i kø for å kunne få lage kake, så regner med jeg slipper å tenke så mye på det. Klør i fingrene etter å begynne å handle inn stæsj.

Oooooo sneak peak på kortene?:-)

Back
Topp