~* MARS *~

God søndagsmorgen!
Hva er planene for dagen?
Vi sløver i senga mens ungene leker. Ny regel i hus; ingen tv før kl 9 i helgene ;)
det har vært så mye mas om den tv-en i det siste at vi har sett oss helt lei og kuttet ned veldig på tv-tiden. Eldste leser i senga eller leker med Lillebror istedet!
I dag skal gutta og jeg til mamma og pappa. Mamma skal hjelpe meg med å legge opp noen gardiner.
Ellers har vi lite planer :)
I går koste vi oss med all snøen i byen, og på biblioteket
Vis vedlegget 165061

Kan fort bli litt mye tv på denne tiden av året! Merket det her å, så har trappet ned en del. Men har ikke noen visste tider vi forholder oss til da.. bare ser an :)

Artig bilde :D hehe
Hatt en fin dag idag?
 
Greit med snø hos dere også ja! :)

Her er iPad i senga om morran gull, men kun i helgene. Det betyr at vi begge kan sove til 08-08.30, før vi haler ungen med oss opp av senga. Men etter det er det ikke mer TV og da leker hun fint. :)

Idag har vi vært i akebakken ved skolen, Hermine og mannen har gått på ski og aka. Så hadde vi med pølser på termos, kakao og kjeks. Jeg parkerte meg fint i en fluktstol med saueskinn og pledd. :cool: Nå gleder jeg meg til påske!!! :D

Høres veldig påskeaktig ut :D:D så deilig! Sambo har så store innleveringer hver eneste uke, at vi ikke har fått gjort mye sånt den siste tiden :( men får ta det igjen :)
 
God dag!
I dag stod vi opp 07.15, ordna oss frokost, satt brøddeig og bolledeig, inviterte bestevenninna til Jenny og foreldrene hennes på besøk, også dro hele gjengen for å mate lamaen og geitene. Deretter tente vi bål, grilla pølser og rente på akebrett, før vi gikk inn og baka ut deigene: to brød, grovt brytebrød og åtte "Elsafletter".

Har ikke hatt tid til tv-titting i dag, men skal kose oss litt foran kassa etter middag.♡

Vis vedlegget 165138

Mmmm så mye godt!! Sånne elsafletter tenkte jeg på å lage å (etter å ha sett i aktivitetsheftet fra butikken) :p men gikk for horn med ost og skinke istedet haha
 
Hei. Høres ut som at dere har hatt en fin søndag alle sammen :) Mye snø i Lillehammer!
Lilla87: så gøy med Elsafletter. Flink du er :)

Vi har hatt besøk siden onsdag og de dro hjem i dag. Koselig med besøk, men godt å være alene igjen. Helt slått ut etter 5-6 dager med dårlig søvn pga Mina's hoste. Vært skikkelig urolig og våknet mye, og W har begynt å hoste også.. Såååå, jeg skal visst ikke få sove på en stund tror jeg?

I morgen er det apoteket fra kl 9, så jeg skal legge meg tidlig i dag. Gleder meg :D
3 uker til Milano, så det blir veldig spennende altså :)

Planene deres for uken? :)

Usj såpass plaget ja:confused::oops: håper ikke W blir like ille!
Så deilig med ferie:D hadde trengt det selv :p
 
God søndagskveld!

Jeg har landa i sofan med pledd, latte og serie! :D har jo blitt helt hekta på The Vampire Diaries! Jeg av alle lissom.. haha.. og fant nylig ut at The Originals hører til den andre serien :p tok litt tid men :p

ikke gjort all verdens av ting i helgen siden sambo må bruke mye av fridagene på studier! Men ungene har lekt både ute og inne. Så de er nok fornøyde :p

Jobb imårra og hele uka :D Men bare fra 07:30 - 13:00 :) imårra er jeg alene på morgen der:eek: men regner med at sjefen hjelper meg litt når han kommer med brødvarene sine :p dem blir bakt i et annet bakeri han driver. Ellers er tiden grei å slutte på..så blir det ikke så lange dager på sfo og i bhg!

Ikke så mye annet nytt enn at Leoh har blitt ordentlig rampete og jeg har begynt å vende meg til vanlig kaffe haha :p eller, kaffe med en del melk/fløte og suketter da. Men det er i det minste fra krakter da :D
 
Annerledes med to som krangler om hva de skal se på i en annen etasje enn soverommene kanskje? :-D vi har brukt iPad eller tv mye, men nå får vi mer ro om de leser eller leker isteden, faktisk :)
Så fin dag dere har hatt!
Eh ja, ikke helt det samme kan man si. :p Men det kommer vel til det her også om 3 års tid. ;)
 
God dag!
I dag stod vi opp 07.15, ordna oss frokost, satt brøddeig og bolledeig, inviterte bestevenninna til Jenny og foreldrene hennes på besøk, også dro hele gjengen for å mate lamaen og geitene. Deretter tente vi bål, grilla pølser og rente på akebrett, før vi gikk inn og baka ut deigene: to brød, grovt brytebrød og åtte "Elsafletter".

Har ikke hatt tid til tv-titting i dag, men skal kose oss litt foran kassa etter middag.♡

Vis vedlegget 165138
For en koselig søndag!

De flettene så skikkelig gode ut! :D Er det hvetedeig?
 
Har landa i sofaen jeg også nå etter å ha brukt ettermiddagen på å gå gjennom 14 (!!!) kasser med klær fra str 50-98.

Alt vi har arvet eller jeg ikke orker å ta vare på gir vi bort. Søstra mi venter ei jente til sommeren så de får mye. Tar bare vare på de aller fineste klærne etter Hermine, i tiiiillfelle vi noen gang får ei jente til men det er jo absolutt ikke sikkert. Ble 2 kasser nøytralt som lillebror kan arve, og jeg som trodde jeg hadde så mye nøytralt til Hermine. :p Heldigvis arver vi etter gutten til den andre søstra mi, så det går i en fin sirkel. :)

Men nå er jeg helt utkjørt så nå blir det sofa, TV og snop resten av kvelden. :) Mannen jobber ekstremt mye for tiden, så det meste jeg ser av han er til middag og om kvelden når vi legger oss. :p
 
God søndagskveld!

Jeg har landa i sofan med pledd, latte og serie! :D har jo blitt helt hekta på The Vampire Diaries! Jeg av alle lissom.. haha.. og fant nylig ut at The Originals hører til den andre serien :p tok litt tid men :p

ikke gjort all verdens av ting i helgen siden sambo må bruke mye av fridagene på studier! Men ungene har lekt både ute og inne. Så de er nok fornøyde :p

Jobb imårra og hele uka :D Men bare fra 07:30 - 13:00 :) imårra er jeg alene på morgen der:eek: men regner med at sjefen hjelper meg litt når han kommer med brødvarene sine :p dem blir bakt i et annet bakeri han driver. Ellers er tiden grei å slutte på..så blir det ikke så lange dager på sfo og i bhg!

Ikke så mye annet nytt enn at Leoh har blitt ordentlig rampete og jeg har begynt å vende meg til vanlig kaffe haha :p eller, kaffe med en del melk/fløte og suketter da. Men det er i det minste fra krakter da :D
Så heldig med jobb da. Fine tider, selv om lønna kanskje ikke blir allverdens da. :)

Tror du burde sette puslespillene høyt for Leoh nå kanskje. :p
 
Har landa i sofaen jeg også nå etter å ha brukt ettermiddagen på å gå gjennom 14 (!!!) kasser med klær fra str 50-98.

Alt vi har arvet eller jeg ikke orker å ta vare på gir vi bort. Søstra mi venter ei jente til sommeren så de får mye. Tar bare vare på de aller fineste klærne etter Hermine, i tiiiillfelle vi noen gang får ei jente til men det er jo absolutt ikke sikkert. Ble 2 kasser nøytralt som lillebror kan arve, og jeg som trodde jeg hadde så mye nøytralt til Hermine. :p Heldigvis arver vi etter gutten til den andre søstra mi, så det går i en fin sirkel. :)

Men nå er jeg helt utkjørt så nå blir det sofa, TV og snop resten av kvelden. :) Mannen jobber ekstremt mye for tiden, så det meste jeg ser av han er til middag og om kvelden når vi legger oss. :p

Haha ja sånn har jeg tenkt også, at jeg har hatt en del nøytralt..men neeeh, omtrent ingenting haha :p
Sikkert koselig å friske opp babyminner av Hermine? :D
Godt å kunne bytte på klæra! Gjør det vi også, og har spart MYE på det. For Emira har jo ingen å arve av, så må få alt nytt.. glad jeg slipper det til alle 3 :p
 
Så heldig med jobb da. Fine tider, selv om lønna kanskje ikke blir allverdens da. :)

Tror du burde sette puslespillene høyt for Leoh nå kanskje. :p

Ja fine tider, men må stå opp kl 6:confused: sambo begynner også til samme tid, så tar litt tid å få alle klare :p blir nok ikke all verdens med lønn nei, men venter på arbeids bekreftelse fra den andre jobben..så kan jeg søke om dagpenger ;)

Haha ja du tror det? :p fader heller, akkurat satt dem fram! Haha.. fjernet de som var for enkle, og tok fram de jentene klarer men bruker litt tid på..også kommer han der å tømmer ut alle eskene og kaster brikkene opp i lufta mens han jubler eller prøver å synge "let it go" haha..
 
Ja fine tider, men må stå opp kl 6:confused: sambo begynner også til samme tid, så tar litt tid å få alle klare :p blir nok ikke all verdens med lønn nei, men venter på arbeids bekreftelse fra den andre jobben..så kan jeg søke om dagpenger ;)

Haha ja du tror det? :p fader heller, akkurat satt dem fram! Haha.. fjernet de som var for enkle, og tok fram de jentene klarer men bruker litt tid på..også kommer han der å tømmer ut alle eskene og kaster brikkene opp i lufta mens han jubler eller prøver å synge "let it go" haha..
Haha, morro der og da men må jo være ei mare å skulle sortere alle brikkene igjen? :eek: :p Hermine har alle puslespillene sine i en boks, men tror at når lillebror begynner å pøble må vi legge de høyt i ei bokhylle eller nedi slagbenken på kjøkkenet. :p
 
Haha ja sånn har jeg tenkt også, at jeg har hatt en del nøytralt..men neeeh, omtrent ingenting haha :p
Sikkert koselig å friske opp babyminner av Hermine? :D
Godt å kunne bytte på klæra! Gjør det vi også, og har spart MYE på det. For Emira har jo ingen å arve av, så må få alt nytt.. glad jeg slipper det til alle 3 :p
Ja, etter å ha gått gjennom alle de nydelige sparkebuksene i rosa og lilla sa jeg til Harald at vi må bare få ei jente til en gang så vi får brukt alle klærne på nytt. :p Han mente at det ikke var god nok grunn for et tredje barn. :eek: :p
Finnes ikke like mye søtt til gutt,er iallfall vanskeligere å finne. NameIt har endel, men er veldig mye mørkeblått og grått og det blir jo så kjedelig. :p
 
Haha, morro der og da men må jo være ei mare å skulle sortere alle brikkene igjen? :eek: :p Hermine har alle puslespillene sine i en boks, men tror at når lillebror begynner å pøble må vi legge de høyt i ei bokhylle eller nedi slagbenken på kjøkkenet. :p

Jeg har heldigvis gjort det noen ganger, så vet hvem som skal hvor. Men har også markert flere av spillene under brikkene :) meeen er fryktelig kjedelig jobb å sortete!

Her her vi hatt dem gjemt i et skap som jentene vet hvor er, men dem glemmer dem når dem ikke ser dem :p kan nok sette de tilbake snart. Må bare avvende Leoh dette tullet :p
 
Last edited:
Ja, etter å ha gått gjennom alle de nydelige sparkebuksene i rosa og lilla sa jeg til Harald at vi må bare få ei jente til en gang så vi får brukt alle klærne på nytt. :p Han mente at det ikke var god nok grunn for et tredje barn. :eek: :p
Finnes ikke like mye søtt til gutt,er iallfall vanskeligere å finne. NameIt har endel, men er veldig mye mørkeblått og grått og det blir jo så kjedelig. :p

Og ja! Kjenner meg igjen :D husker følelsen når jeg gikk gjennom klær etter Emira, når Liana var på vei:rolleyes: masse minner som ramla inn i hodet :D
Det er ikke så gøy å shoppe gutteklær nei! Blir veldig ensformig av farger som du sier:confused: mørk blått, lys blått og grått er det det er mest av.. lindex er flinke der også! Men generelt er det lite utvalg til gutter i forhold til jenter. Og lite salg :( nameit har en del fine plagg, men koster jo litt om man skulle skiftet ut garderoben kun derifra :p
 
Høres ut som en flott dag!! :)
Noen dager blir helt uten tv her, og det synes jeg i grunn er koselig - så spiller vi eller noe heller!
Ja, dagen var helt super. Elsker slike søndager! Spill og småpusling, tegning og lesing er veldig koselig da.:D
 
Mmmm så mye godt!! Sånne elsafletter tenkte jeg på å lage å (etter å ha sett i aktivitetsheftet fra butikken) :p men gikk for horn med ost og skinke istedet haha
10 poeng til deg!! :D
Det heftet plukka vi nemlig med oss fra butikken på lørdag.;)
 
Har slettet alt på tlf i går, fordi den var såååå treg. Nå får jeg ikke snap til å fungere, fordi jeg ikke husker passord og ikke mottar meldingene på Mail om å fikse nytt passord. Prøvd flere ganger. Så vet dere det .. Håper å få fikset det snart.
God natt :)
 
Ja, det er det.:) Bolledeig rett og slett. Hadde på litt sesamfrø før steking, men de ligger egentlig bare strødd utover kjøkkenbenken nå.
Tror jeg og Hermine må bake sånne til påske. Vi har noen dager ferie uten mannen i påskeuka, kjekt å bake opp litt til vi skal reise på hytta. Vil tro det er stas å bake sånne fletter. :) ...men tror vi dropper frø som blir liggende på benken. :p
 
Back
Topp