Hvordan gikk du ned i vekt etter fødselen?

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg skal ned mange kilo og trenger litt inspirasjon her!!!
Jeg fullammer og nei - det fungerer ikke her..

Jeg ønsker derfor å vite hva dere andre har gjort/gjør for å gå ned i vekt..
Får dere tid til litt trening midt oppi all hverdag?
 
Jeg begynte å trene hjemme når baby sov:)
Jeg kuttet ut søtsaker og småspising, kuttet opp frukt og grønnsaker isteden:)
Og jeg trillet masse tur!
Lykke til!:)
 
Først burde du vente med slanking til du er ferdig med amming. Sist trente jeg en del og gikk turer og spiste sunt Og lå på underskudd i kalorier, minimalt med karbo, mye proteiner og sukkerfritt. Bruker mye oppskrifter fra linda stuhaug og Kristine weber.Nå er minste bare 2 uker og jeg spiser sunt, kommer til å begynne å gå turer etterhvert og trene, men må vente med ordentlig slanking her da jeg prøver å få til ammingen denne gangen:)
 
Jeg begynte å trene hjemme når baby sov:)
Jeg kuttet ut søtsaker og småspising, kuttet opp frukt og grønnsaker isteden:)
Og jeg trillet masse tur!
Lykke til!:)

Hva trente du? Begynte du rett på 30 DS? Tusen takk for svar <3
 
Først burde du vente med slanking til du er ferdig med amming. Sist trente jeg en del og gikk turer og spiste sunt Og lå på underskudd i kalorier, minimalt med karbo, mye proteiner og sukkerfritt. Bruker mye oppskrifter fra linda stuhaug og Kristine weber.Nå er minste bare 2 uker og jeg spiser sunt, kommer til å begynne å gå turer etterhvert og trene, men må vente med ordentlig slanking her da jeg prøver å få til ammingen denne gangen:)

Jeg har ikke tenkt å slanke meg, men er utrolig lei av å føle meg så stor.. Føler jeg må gjøre noe slags tiltak.. Får begynne å kontrollere kostholdet mitt bedre.. Skal sjekke ut sidene til Stuhaug og Weber ;) Takk for tips :)
 
Laaange trilleturer med høy intensitet :) Endret kostholdet til sunnere og mindre mat, ikke snop og godteri hver helg heller. Er 10 kg. lettere enn det jeg var før graviditet. Fødte i oktober ;-)
 
Laaange trilleturer med høy intensitet :) Endret kostholdet til sunnere og mindre mat, ikke snop og godteri hver helg heller. Er 10 kg. lettere enn det jeg var før graviditet. Fødte i oktober ;-)

Wow... Kan jeg spørre hvor mange kilo du har gått ned totalt? Går du på trilleturer uansett vær?
 
Laaange trilleturer med høy intensitet :) Endret kostholdet til sunnere og mindre mat, ikke snop og godteri hver helg heller. Er 10 kg. lettere enn det jeg var før graviditet. Fødte i oktober ;-)
Gratulerer med å ha gått ned 10 kg forresten :D
 
Jeg har ikke tenkt å slanke meg, men er utrolig lei av å føle meg så stor.. Føler jeg må gjøre noe slags tiltak.. Får begynne å kontrollere kostholdet mitt bedre.. Skal sjekke ut sidene til Stuhaug og Weber ;) Takk for tips :)
jeg har fått en helt annen kropp etter 2 barn på under 2 år så jeg kan skjønne hva du mener!:p fitfocuse har også mye bra tips forresten:)
 
jeg har fått en helt annen kropp etter 2 barn på under 2 år så jeg kan skjønne hva du mener!:p fitfocuse har også mye bra tips forresten:)
Jeg følger fitfocuse.. Så at hun hadde en mammaprosjekt på gang og at hun ønsket at nybakte mødre skulle søke.. Dessverre så turte jeg ikke å søke.. ;( Men bruker hennes side som motivasjon..
 
Jeg verken trener eller ammer men på 3 uker har alle kiloene bare rast av.. 18 kg! Har egentlig ikke gjort noe som helst for å gå ned.. Har bare hendene fulle bokstavelig talt med den lille.. Så spiser alt for lite. Men har heller 0 matlyst :( Vil egentlig ikke gå ned noe mer, men kunne godt tenkt meg å stramme opp litt :) men haaaaaater å trene!
 
Fullammet 24/7 og brakk ryggen ti uker etter fødselen. Det gjorde susen. :p
Trening har jeg ikke gjort dette første året, med unntak av litt fysioterapi, så selv om jeg veier mindre enn før jeg ble gravid, er det mye løs hud, til tross for at jeg bare gikk opp 11 kg i svangerskapet. :/
 
Kuttet ut karbohydrater, godteri, brus, og til slutt nesten mat i det hele og det store. Det gikk veldig bra i starten, men jeg mistet vel egentlig kontrollen. Så vær for all del forsiktig ! Gikk ned 19 kg på 10 mnd, og er egentlig ikke fornøyd enda, selv om jeg kun er 4 kg tyngre enn jeg var da jeg ble gravid med første som slank 18åring. Men nå går det i alle fall bedre med kostholdet, og jeg står egentlig stabilt på denne vekta for tiden.
 
Wow... Kan jeg spørre hvor mange kilo du har gått ned totalt? Går du på trilleturer uansett vær?

28 blir det vel. La på meg 18 kg. i svangerskapet, men de var borte allerede to uker etter fødsel. Så jeg regner med at jeg hadde veldig mye vann i kroppen.
Jaa, så lenge det ikke er for kaldt for lille. Bor i nord så har selvfølgelig vært dager vi ikke ha kunnet:)
 
28 blir det vel. La på meg 18 kg. i svangerskapet, men de var borte allerede to uker etter fødsel. Så jeg regner med at jeg hadde veldig mye vann i kroppen.
Jaa, så lenge det ikke er for kaldt for lille. Bor i nord så har selvfølgelig vært dager vi ikke ha kunnet:)

Imponerende :) Gratulerer igjen :D
 
Jeg har gått ned ca 22-25 kg etter fødsel, det er ned 12-15 kilo siden før jeg ble gravid.
Jeg har ikke jobbet noe for det, jeg har bare droppet. Men det har nok med at jeg glemmer å spise hele tiden.
Men det er ikke en bra måte å gå ned i vekt altså :p
 
Jeg har gått ned ca 22-25 kg etter fødsel, det er ned 12-15 kilo siden før jeg ble gravid.
Jeg har ikke jobbet noe for det, jeg har bare droppet. Men det har nok med at jeg glemmer å spise hele tiden.
Men det er ikke en bra måte å gå ned i vekt altså :p

Droppet hva da!? Å spise? :p
 
Jepp!
Mannen kom hjem fra jobb og jeg hadde ikke spist noe. De første ukene etter fødsel måtte han faktisk mate meg. for jeg glemte det helt.
Oj! Det høres ikke helt sunt ut! Men skulle veldig gjerne ønsket jeg mistet vekten raskt... :p
 
Oj! Det høres ikke helt sunt ut! Men skulle veldig gjerne ønsket jeg mistet vekten raskt... :p

Nei, det er ikke det :p

Har nok ikke noen gode tips til deg dessverre, annet en det vanlige med spise sunt, drikke vann og ut i frisk luft på trilletur..

Ingen mirakelkur, veldig unnskyld :p
 
Back
Topp