Hvor handler dere sy-stoff?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
På nett eller i fysiske butikker?

Om du handler på nett, hvor handler du da?:)

Butikk: Panduro, Stoff og stil, Rainbow tekstil i Oslo.
Nett: Spoonflower.com

Kjøper fysisk på kjekk og søt, og sømsenteret.

Har også bestilt fra stoffogstil.no, men liker best å kjenne på stoffene og se de ordentlig før jeg kjøper

Stoff og stil. Også har de mye fint på stoffbutikken.no :-) masse fin Jersey til barn og kule trykknapper :-)

Kjøpt masse på Kreativ pppp.no, lillestjerne.no, stoffogstil.no og ebay :)

Det har de. Kjøpte endel når de hadde salg nå. Mange prosjekter på gang :)
Hvilke prosjekter holder du på med?
Forelska meg i endel av jerseystoffene deres. Kjenner jeg må bestille noe snart og sy tl frøkna :D (må bare tørre og prøve meg på klær:p)

Hvilke prosjekter holder du på med?
Forelska meg i endel av jerseystoffene deres. Kjenner jeg må bestille noe snart og sy tl frøkna :D (må bare tørre og prøve meg på klær:p)
Kjøpte hjertestoff jersey derfra, som jeg tenkte å lage baby tights og kjole av. Har også kjøpt masse stoff fra Kreativ og av det har jeg sydd to bukser og et babybadelaken med hette. Skal sy kjole og selebukse, sengesett++++ Har kjøpt boka Babylykke og får inspirasjon derfra bl.a.
Jeg har aldri sydd klær før, men det er bare å hoppe i det ;)

image.jpeg image.jpeg

Kjøpte hjertestoff jersey derfra, som jeg tenkte å lage baby tights og kjole av. Har også kjøpt masse stoff fra Kreativ og av det har jeg sydd to bukser og et babybadelaken med hette. Skal sy kjole og selebukse, sengesett++++ Har kjøpt boka Babylykke og får inspirasjon derfra bl.a.
Jeg har aldri sydd klær før, men det er bare å hoppe i det ;)
Ååh,så fint det du lager er :) den voka skal jeg sjekke ut ;) er det der du har henta mønster på buksene?

Ååh,så fint det du lager er :) den voka skal jeg sjekke ut ;) er det der du har henta mønster på buksene?
Takk ☺️
På en måte :) i oppskrifta så var det ikke ribbekant oppe, men man skulle sy en brettekant og sette i en strikk, men jeg ville heller ha ribbekant.

Takk ☺️
På en måte :) i oppskrifta så var det ikke ribbekant oppe, men man skulle sy en brettekant og sette i en strikk, men jeg ville heller ha ribbekant.
Ah. Liker ribbkant på sånne bukser jeg og. :)

Ah. Liker ribbkant på sånne bukser jeg og. :)
Liker det best. Og så er jeg litt redd for å sy strikk for stramt så tør jeg ikke det nå. Har ikke barn selv enda, så kan ikke teste først før jeg syr det ferdig. Jeg sydde den minste str å da syns jeg ribb er best. (Har mange tantebarn, og jobbet mange år i barnehage så har fått "testet" litt underveis :D )

Liker det best. Og så er jeg litt redd for å sy strikk for stramt så tør jeg ikke det nå. Har ikke barn selv enda, så kan ikke teste først før jeg syr det ferdig. Jeg sydde den minste str å da syns jeg ribb er best. (Har mange tantebarn, og jobbet mange år i barnehage så har fått "testet" litt underveis :D )
Når de er små er de med ribb best synes jeg. Bedre passform og går over magen :) varer lengre og :)

Hva søker dere etter når dere leter etter babystoff (Jersey eller noe med strech) på eBay? Synes jeg får opp så lite når jeg søker som er barneaktig.

Knallfin. Hvor har du kjøpt mønster? Leter etter en god bok eller mønster som er enkle? Holder på å lage lignende bukse men med kile nå, men litt komplisert. Disse ser enklere ut :)
Tusen takk :) Kjøpte boka Babylykke. Egentlig så var det strikk øverst på de buksene (og tynnere stoff, jeg brukte vaffelstoff) men sydde heller ribbekant.

Back
Topp