Skravletråd februar!

Da har svigerbroren min dratt, gubben er dratt for å lufte hund og jeg har funnet sengen. Bekkenet er skikkelig vondt så spent på hvordan det går på jobb i morgen.
 
luuuurer på å finne sengen... men jeg vil liksom ikke heller :p
 
Det heter venstrehendt :p
Ja å være venstrehendt er det

Men å stelle sånn fra feil side føles keivhendt hvilket ikke har noe å gjøre med å være venstrehendt. Venstrehendt er en reel greie. At noe føles keivhendt er noe annet. Om jeg sa det føltes venstrehendt ville betydningen blitt en annen. For det har ikke å gjøre med å være venstrehendt. Men at babyen ble speilvendt/feil vei, klut og hånd og koordinasjon og hvor oljen står og det hele har ikke noe å gjøre med å være venstrehendt. Men det føltes kjeivhendt (som mobilen min ikke er enig med seg selv om hvordan staves, politisk korrekt som den er. Men "føles kjeivhendt" er virkelig ikke et utrykk jeg synes kan oversettes til "føles venstrehendt" altså

*vanskelig*
 
Det er det.
Ordet keivhendt kommer av at tidligere ble det sett på som ikke bra å være venstrehendt, man var keiv, det var noe galt med en..
Er samme bakgrunn for det ordet som at homofile senere ble kalt skeive som også er negativt ladet...

Sånn bare for å kverulere litt :p
Men i dette tilfellet / utrykket er det nettopp det ser det føles som feil, ble galt, og ikke det å være venstrehendt.

Å da bruke "føles venstrehendt" ville jo være nettopp å si at det var noe galt med å være venstrehendt, og det et det ikke, det er bare feil for hendene mine å stelle ungen med beina mot venstre, for jeg er vant til å ha hyllen med olje over hodet og bleieposen ved bena.
 
Det er mitt problem også
Synes også det er lettere å mulitquote på appen enn på laptoppen.. hvis du skal multiquote med laptopen må man drive litt "copy, paste" hvis innleggene er på foskjellige sider. o_O
 
Back
Topp