Sykehuset Asker og Bærum

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 67 80 94 72
Nettside: https://vestreviken.no/avdelinger/a...elp-berum-sykehus/fodeseksjonen-berum-sykehus
Adresse: Sogneprest Munthe-kaas vei 100, 1346 Gjettum (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har fem fødestuer. Har nylig hatt ombygging på barselavdelingen, og har ca 25 senger der. Sykehuset forsøker å la alle mødrene ligge på enerom. Det finnes også åtte familierom.
Visittider: Far og søsken kan komme på besøk hele dagen utenom i hviletide. Hviletid mellom kl 15.00 – 17.00. Andre besøkende kan tas imot på venterommet i heishallen utenfor avdelingen.

Gjennomsnittlig liggetid: 2-4 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken står i egen monter på venterommet.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 1900.

Nyttige telefonnummer:
Barselavdelingen: 67 80 94 75
Gynekologisk seksjon: 67 80 94 55
 
Last edited by a moderator:
Har hørt masse positivt om sykehuset ang fødeavdeling så ser fram til denne dagen! :D
 
Ser ut til at det blir Bærum på meg. Har hørt bare posivite ting om sykehuset, og for meg er det viktig at de tilbyr lystgass; det gjør hverken Ullevål eller Rikshospitalet. Brukte kun lystgass sist, så satser på det denne gangen også.
 
Fødte der i 2009, og jeg har bare positivt å si om sykehuset, så i mai tropper jeg opp igjen :)
 
Fødte i 2008.
Skal dit igjen i høst :)
 
Fødte her i august 2011, hadde en fantastisk jordmor som var veldig flink til å hjelpe oss igjennom en veldig rask(styr) fødsel uten smertelindring(rakk ikke).. Barsel var veldig full(siste helga i august), men med veldig hjelpsomme og hyggelige damer
Gleder meg til å føde der igjen i juni/juli
 
Noen flere som har erfaringer fra Sykehuset Asker og Bærum?
 
Jeg fikk datteren min på Bærum sykehus i mai og jeg kunne ikke valgt et bedre sted. Jeg følte meg så ivaretatt og trygg. Både på føden og barsel.
Så godt å høre, virker som folk er ganske fornøyd med Asker og Bærum. Jeg bor nærme der, så er mest praktisk for meg å føde der, men er jo godt å vite at folk har vært fornøyd :)
 
Vi ble veldig godt tatt vare på da vi hadde medisinsk abort i uke 20 for et par uker siden. Alle der var fantastiske og støttende, så jeg har ingen problemer med å føde der den dagen det blir aktuelt.
 
Jeg skal føde der i november. Bor i Drammen men det var helt uaktuelt for meg å føde der, har allerede hatt en veldig god opplevelse på Bærum ift UL. Gleder meg :D
Hvorfor var Drammen uaktuelt hvis jeg kan spørre? :)
 
Fødte her i september 2014. Var supre leger, jordmødre og barnepleiere som er her. Følte meg trygg hele tiden. Skal føde her igjen i august . selv om vi har flyttet ut av Bærum .
 
Fødte her i 2014. Kunne ikke ønsket noe bedre.
 
Back
Topp