Sykepenger og feriepenger

anines

Elsker forumet
Kom til å tenke på en ting.. Har vært sykemeldt så og si alle dager i 2016 hittil, og kommer til å være det frem til fødsel mest sannsynlig. Hvordan blir det med feriepenger for 2017 da egentlig? Mener jeg har lest at det bare er rundt 48 dager man får feriepenger for, og det vil jo da altså si at man ikke får noen ting nesten?

Mener det er sånn ja! Også får du selvfølgelig feriepenger fra det du Evt har jobbet i når du var i jobb (hvis du var i jobb det året).

Mener det er sånn ja! Også får du selvfølgelig feriepenger fra det du Evt har jobbet i når du var i jobb (hvis du var i jobb det året).
Det var en kort periode, da jeg skulle prøve å begynne å jobbe litt igjen, men fant fort ut av at det ikke funket. Så det er bare snakk om 800 kr :p

Men man får jo for de 12 første ukene i permisjonen også da, så får bare prøve å spare litt ekstra så vi overlever de ukene med litt mindre penger.

Men så kjedelig å tape penger.. Jeg skulle jo gjerne vært i jobb om jeg hadde klart det.

Jeg syns også denne regelen er "urettferdig". Får heldigvis feriepenger for 50%-stillingen min, så det rammer jo ikke meg like hardt... Men uansett, det er dumt at man skal "straffes" for å være vikar...

Dersom nav betaler sykepenger til deg er det også deres regler om feriepenger som gjelder (følger av ferieloven). Du får derfor ikke så mye feriepenger, nei.

Fint å være klar over dette tidlig, så kan dere forhåpentligvis legge av litt ekstra til sommeren:)

Dersom nav betaler sykepenger til deg er det også deres regler om feriepenger som gjelder (følger av ferieloven). Du får derfor ikke så mye feriepenger, nei.

Fint å være klar over dette tidlig, så kan dere forhåpentligvis legge av litt ekstra til sommeren:)
Ja! Var jo bra jeg plutselig kom til å tenke på det så vi får spart. Da funker det jo, for det er jo halvannet år til. Hadde vært verre om vi hadde funnet ut av det når jeg hadde fått utbetalingen. :)

Ja! Var jo bra jeg plutselig kom til å tenke på det så vi får spart. Da funker det jo, for det er jo halvannet år til. Hadde vært verre om vi hadde funnet ut av det når jeg hadde fått utbetalingen. :)
Er nok en god del som har fått seg en overraskelse der ja!

Det var en kort periode, da jeg skulle prøve å begynne å jobbe litt igjen, men fant fort ut av at det ikke funket. Så det er bare snakk om 800 kr :p

Men man får jo for de 12 første ukene i permisjonen også da, så får bare prøve å spare litt ekstra så vi overlever de ukene med litt mindre penger.
Ja året har ikke vart så lenge enda eller:) ja det hjelper jo med de første 12 ukene:-) kan jo være ferien i år blir litt billigere og siden ungene kommer i den tiden, så kanskje man bør spare litt til neste år isteden:-) det er iallfall det jeg tenker:) har heller ikke jobbet i år!

Jeg leste i sta hvis det er jobben din som forskutterer lønnen så vil du få alt opptjent..
Gjør det det Ja! Lurer op hvorfor det er forskjell på det?

Jeg får penger fra arbeidsplass og så får de refundert av NAV, så jeg mister ingen opptjening.
DIGG..
Samme her denne gangen! Fint å få opparbeidet, og ikke minst slippe å styre med nav sjæl:D

Back
Topp