Kolikk

ToTette

Elsker forumet
Februarlykke 2016
Alle råd og erfaringer om kolikk tas imot med takk ❤️

Prøver ut storebror sin melkefrie mme i morgen for å evt utelukke melkeproteinallergi, men vil samle opp litt råd. Begynner å bli slitsomt :(

Ammer vanligvis

Indi skal til kiropraktor til uken.
Har hatt god hjelp med kiropraktor med de andre tre, det har vært litt bedring iallfall.

Først og fremst, koropraktor. Det er helt supert... Hjalp masse her og skulle ønske vi oppsøkte det før.

Ellers hjalp rutiner for oss, på morgen og kveld, fast tid hver dag.... Vi badet kl 8 (det lindret en del virket det som) så mat, pysj og natta.... På morgenen tok vi oss god tid og matet, skiftet osv...

Det ble også viktig å skille mellom dag og natt med lyst/mørkt hjemme... Så ihverfall søvnen kan være ok :p og det gikk seg fort til.

Ellers var vippestol med vibrasjon super til når jeg måtte dusje osv

Også hadde jeg henne mye i bæresele/sjal når hun gråt, for det gjorde hu uansett stakkar så var godt å kunne ha henne nære uten å miste begge hendene :)

Vi brukte også melkefri mme (neocate tror jeg den het) var vanskelig å då henne til å drikke den andre melkefri (husker ikke navnet men gul boks) den både luktet og tydeligvis smakte vondt for den skulle hu ikke ha...

Følger denne tråden, da vi sliter med det samme:meh:

Ville også prøvd kiropraktor, manuellterapeut, osteopat eller noe sånt... Mange som blir bedre av d etter noen behandlinger!

Anbefaler også kiropraktor

Nå har vi vært på behandling nr 2 hos osteopat, var på første på mandag. Såg mørkt på det da han bare ble verre mandagskveld og i går, men de siste tre timene har gutten vår sovet sammenhengende! Har bare våknet for å få mat, og sovnet igjen. Han våknet heller ikke når jeg la han i vugga, noe han har gjort siden vi kom hjem fra sykehuset. Så jeg krysser alt jeg har for at dette varer, og kan virkelig anbefale osteopat dersom det viser seg å gjøre det;)

Alle råd og erfaringer om kolikk tas imot med takk ❤️

Prøver ut storebror sin melkefrie mme i morgen for å evt utelukke melkeproteinallergi, men vil samle opp litt råd. Begynner å bli slitsomt :(

Ammer vanligvis
Første min slet med dette, tok henne med til manuell terapi å ble en helt ny baby! Kjøp også minifom på apoteket! Funker som bare det å skal gis 10 dråper på skje føre hvert måltid :) bær baby på magen oppe på armen din så baby ser litt sånn ned å "bort" fra deg. Vanskelig å forklare men baby skal ligge oppe på armen din. Bad etterfulgt med massasje på magen ( se film på YouTube ) . Men anbefaler virkelig Manuel terapi! Det er kremen ♡ Lykke til å håper lille snart slipper vondt ♡

Fant bilde på bæreteknikken som hjalp veldig her! :) legger den ut som ny kommentar da jeg ikke får lagt inn bilde av en grunn på denne :/

Nå har vi vært på behandling nr 2 hos osteopat, var på første på mandag. Såg mørkt på det da han bare ble verre mandagskveld og i går, men de siste tre timene har gutten vår sovet sammenhengende! Har bare våknet for å få mat, og sovnet igjen. Han våknet heller ikke når jeg la han i vugga, noe han har gjort siden vi kom hjem fra sykehuset. Så jeg krysser alt jeg har for at dette varer, og kan virkelig anbefale osteopat dersom det viser seg å gjøre det;)
Blir som regel alltid verre i et døgn eller to før de blir bedre etter en behandling :) her ble det verre i 2 døgn, også var det som å skru på en bryter så hadde jeg en fornøyd baby ♡ brukte Manuel terapi :)

Har en søster som er kiropraktor, og har tatt ekstra pediatrikurs, og kan virkelig anbefale behandling!! Mye som kan være i klem osv, og en liten justering kan gjøre underverker. Lett å overstimulere feks ene siden av nakken, og mange får da ubehag. Eneste, det trengs gjerne flere behandlinger, med gjerne en tidsperiode mellom. Virker som mange velger å avslutte behandling om ungen virker bedre, men likevel kan ha nytte med flere behandlinger. Husk forebyggende perspektiv også.

Drikk te av karve om du ammer, det skal hjelpe på luften. Ellers er det jo de som er nevnt, bæring med press på magen, minifom, kiropraktor, var gjennom alle de med storebror. Sukkervann er også smertelindring for disse små. Vær obs dersom du ammer og gir mme at det kan øke ubehaget. Mme er mye tyngre å fordøye og når en blander med morsmelk som er lett å fordøye kan det gi kaos i tarmen. Tips vi fikk fra jordmor ;-) Lykke til, hadde lange kolikknetter med storebror så jeg håper du finner noe som hjelper :-)

Kan jeg få spørre om noe her? Babyen min gråter mye, men roer seg så fort han får pupp. Kan det være kolikk, eller tror dere at han bare er veldig sulten? Vet han gråter en del pga. luft i magen, men jeg vil ikke kalle han utrøstelig, siden puppen alltid roer han. Hmm.. Blir ikke klok!

Kan jeg få spørre om noe her? Babyen min gråter mye, men roer seg så fort han får pupp. Kan det være kolikk, eller tror dere at han bare er veldig sulten? Vet han gråter en del pga. luft i magen, men jeg vil ikke kalle han utrøstelig, siden puppen alltid roer han. Hmm.. Blir ikke klok!

Prøve smokk kanskje? Kan jo børe han har skikkelig sugebehov :)

Prøver iherdig med smokk, men han blir rimelig sinna når han oppdager at det er smokk og ikke pupp

Slik var det første gangen vi prøvde og men vi fant ut at aventsmokken var tingen... Den holdt hun i munnen, alt annet spytta hubut etter non sug :(

Back
Topp