Sagt det til sjefen?

FrøkenFrustrert

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Hei dere! Jeg bestemte meg for en stund tilbake om å være åpen med sjefen min så han kunne skjønne mer om hvorfor jeg kan være veldig opp å ned i humør og hvorfor jeg blir sykemeldt til tider osv.
Men jeg har skikkelig problemer med at han maser. Jeg sier gjerne til han at vi skal påann igjen i februar, så maser han så utrolig mye om hvordan vi ligger Ann, ikke fordi han bryr seg om meg, men fordi han vil vite når jeg ect blir sykemeldt... Jeg skjønner at han vil vite det, men jeg har jo alltid sagt ifra om alt med en gang jeg vet!! Jeg kjenner jeg blir skikkelig deprimert av alt maset og angrer faktisk på at jeg sa ifra. Også når fryseforsøket vårt ble avbrutt forrige mnd, så nesten jubla han for at da ble jeg jo ikke sykemeldt... Er det jeg som overdriver? Hvordan har dere andre det med sjefen etter dere har fortalt?

Jeg skal ikke si det til sjefen eller noen som helst på jobben.

Hei dere! Jeg bestemte meg for en stund tilbake om å være åpen med sjefen min så han kunne skjønne mer om hvorfor jeg kan være veldig opp å ned i humør og hvorfor jeg blir sykemeldt til tider osv.
Men jeg har skikkelig problemer med at han maser. Jeg sier gjerne til han at vi skal påann igjen i februar, så maser han så utrolig mye om hvordan vi ligger Ann, ikke fordi han bryr seg om meg, men fordi han vil vite når jeg ect blir sykemeldt... Jeg skjønner at han vil vite det, men jeg har jo alltid sagt ifra om alt med en gang jeg vet!! Jeg kjenner jeg blir skikkelig deprimert av alt maset og angrer faktisk på at jeg sa ifra. Også når fryseforsøket vårt ble avbrutt forrige mnd, så nesten jubla han for at da ble jeg jo ikke sykemeldt... Er det jeg som overdriver? Hvordan har dere andre det med sjefen etter dere har fortalt?
Jeg har ikke sagt det til min personalansvarlig men to av mine andre ledere. Det viste seg faktisk at BEGGE to hadde vært gjennom ivf! De er veldig forståelsesfulle og har ikke mast en eneste gang... Synes det er helt forferdelig at sjefen din maser sånn på deg!:( Jeg tror jeg ville fortalt ham at det er slitsomt at ham spør så mye... Fortell ham at i IVF er det mye venting og i tillegg er det vanskelig å planlegge... Fortell ham at DU vil informere ham NÅR du vet noe om tidspunkt også får han bare gjøre det beste ut av det. Jeg har faktisk sagt det til 6 kollegaer og 3 av dem har vært igjennom IVF, alle har vært støttende og et par av dem har sendt meg oppmuntringer og lykke ønskninger når jeg har vært borte fra jobb. Jeg håper det ordner seg og at han skjerper seg. En god leder/sjef skal vise støtte og omsorg ovenfor ansatte. Lykke til<3

Forrige runde med ivf fortalte jeg det til planleggeren min (min nærmeste sjef). Hun diskuterte saken med en ansatt som jobbet midlertidig med henne, som igjen fortalte det til mine arbeidskollegaer.. så plutselig visste alle det. Brudd på taushetsplikt, men ingen konsekvenser. Denne gangen får ingen vite det før jeg trenger større arbeidstøy, selv da tviler jeg. Kanskje etter oul.

Jeg har ikke sagt det til min personalansvarlig men to av mine andre ledere. Det viste seg faktisk at BEGGE to hadde vært gjennom ivf! De er veldig forståelsesfulle og har ikke mast en eneste gang... Synes det er helt forferdelig at sjefen din maser sånn på deg!:( Jeg tror jeg ville fortalt ham at det er slitsomt at ham spør så mye... Fortell ham at i IVF er det mye venting og i tillegg er det vanskelig å planlegge... Fortell ham at DU vil informere ham NÅR du vet noe om tidspunkt også får han bare gjøre det beste ut av det. Jeg har faktisk sagt det til 6 kollegaer og 3 av dem har vært igjennom IVF, alle har vært støttende og et par av dem har sendt meg oppmuntringer og lykke ønskninger når jeg har vært borte fra jobb. Jeg håper det ordner seg og at han skjerper seg. En god leder/sjef skal vise støtte og omsorg ovenfor ansatte. Lykke til<3
Så bra at de er så forståelsesfulle, det hjelper jo kjempemasse! Da har man også noen å prate med! Ja, jeg prøver liksom å si til han at i denne prosessen så vet man ingenting, ting skjer når det skjer, så har sagt det hele tiden. Må nok gi han klar beskjed om at han ikke skal spør om noe så kommer jeg til han. Er så kjipt for blir liksom ekstra stressa, å det er så unødvendig. Åsså svarer jeg han kort på alt så han skal skjønne at han ikke skal spør så mye. Men han skjønner jo ingenting :P off, nei, får gi han klar beskjed, og hvis ikke han hører på meg så kommer jeg til å slutte å fortelle han ting, så får han heller slengt sykmeld på bordet enn at han får en forvarsel...
<3

Forrige runde med ivf fortalte jeg det til planleggeren min (min nærmeste sjef). Hun diskuterte saken med en ansatt som jobbet midlertidig med henne, som igjen fortalte det til mine arbeidskollegaer.. så plutselig visste alle det. Brudd på taushetsplikt, men ingen konsekvenser. Denne gangen får ingen vite det før jeg trenger større arbeidstøy, selv da tviler jeg. Kanskje etter oul.
Fy søren, det er det værste jeg har hørt!!!! Ingen konsekvenser?? Det er jo helt på trynet, det er en grunn til at man har taushetsplikt..... Jeg ville prøvd å gått videre med det? Der er jeg heldig for jeg vet at han ikke har sagt det til noen hvertfall.

Så bra at de er så forståelsesfulle, det hjelper jo kjempemasse! Da har man også noen å prate med! Ja, jeg prøver liksom å si til han at i denne prosessen så vet man ingenting, ting skjer når det skjer, så har sagt det hele tiden. Må nok gi han klar beskjed om at han ikke skal spør om noe så kommer jeg til han. Er så kjipt for blir liksom ekstra stressa, å det er så unødvendig. Åsså svarer jeg han kort på alt så han skal skjønne at han ikke skal spør så mye. Men han skjønner jo ingenting :p off, nei, får gi han klar beskjed, og hvis ikke han hører på meg så kommer jeg til å slutte å fortelle han ting, så får han heller slengt sykmeld på bordet enn at han får en forvarsel...
<3
Helt enig! Slutter han ikke å mase så får du slenge en sykemelding på bordet hans;) Du har i hvert fall prøvd å gjøre det greit for ham:) Viktig å ta hensyn til seg selv og ikke stresse<3

Jeg har fortalt både sjefen og de andre på jobben om det. de er veldig forståelsesfulle og spente, så for min del er det litt godt at de vet det, for da har jeg noen å snakke med og som er spente sammen med meg :) nå er gjengen på jobben ganske åpne med det meste, og veldig godt å ikke få noen spørsmål om hvorfor jeg er sykemeldt osv når den kommer :) skjønner jo deg veldig godt, trur jeg hadde prøvd å si ifra til han, og hvis det ikke gir seg så hadde jeg sykemeldt meg :)

Jeg synes ikke jobben har noe med det å gjøre. At jeg lager barn på denne måten og ikke på soverommet er en personlig sak. Hvorfor en blir sykemeldt har jobben faktisk heller ingenting med. Og etter å ha lest denne tråden er jeg iallefall overbevist om det.

Vi har et såpass tett forhold på jobb hvor alle vet om stort sett alles opp- og nedturer i livet, så for min del er det helt naturlig at de vet alt. Men jeg forstår veldig godt at det er annerledes på større arbeidsplasser hvor man ikke har et så nært forhold til hverandre. Høres ut som din sjef helt klart tråkker over streken og ikke forstår hvilken tøff situasjon du er oppe i i utgangspunktet. Jeg ville absolutt forsøkt å tatt det opp direkte med han.

Jeg skjønner at det er veldig forskjellige opplevelser med å si det til sjefen. Jeg har også sagt det til 2 andre på jobb som er kjempe forståelsesfulle, og ja, det er veldig godt å prate med de om det!
Men å si det til sjefen skulle jeg ikke gjort med tanke på måten han er på. Jeg trodde han skulle være mer forståelsesfull og skjønne litt, men der tok jeg grundig feil! Folk er forskjellige, men tror man skal tenke seg litt om hvilken type person man sier det til. Er jo godt å være åpen om det også:)

Sier ikke noe på jobben. Om en vet det der så vet plutselig alle det. Ingen, inkludert sjefen får vite noe før jeg er minst 12 uker på vei.

Jeg er selv sjef. Jeg har valgt være åpen om det til mine ansatte noe de setter veldig stor pris på. :) Vi er heldigvisen fantastisk flott gjeng og jeg er ganske sikker på at om noen av mine ansatte hadde gått igjennom det samme, så hadde de delt det med meg også. :)

Jeg er åpen om det på jobb. Er mellomleder og min sjef vet og mine nærmeste kollegaer. For min del hjelper det å kunne snakke åpemt om hva vi skal gjennom :-) ...for min del kan det ikke ødelegge jobbmessig, og jeg stoler på dem som vet :-)

Her har jeg sagt det til to sjefer og to kollegaer, det er en liten arbeidsplass så vi er ganske close.. Får bare støtte og lykkeønskninger :)

Jeg er jobbsøker og var på intervju og ble tilbudt jobben. Siden tid for egguttak og innsett er rett rundt hjørnet valgte jeg å være ærlig å fortelle hva jeg skal gjennom. Og da fikk jeg ikke jobben gitt :(

Jeg er jobbsøker og var på intervju og ble tilbudt jobben. Siden tid for egguttak og innsett er rett rundt hjørnet valgte jeg å være ærlig å fortelle hva jeg skal gjennom. Og da fikk jeg ikke jobben gitt :(
Men det er jo ikke lov!! Makan!! :banghead:

Er du seriøs?? Tok de tilbake tilbudet? Folk skjønner virkelig ingenting..... Der ser man jo at man må gå rundt å holde ting skjult, for man blir jo straffet for å være ærlig =\

Back
Topp