7 uker og forkjøla

Tullemamma

Glad i forumet
Snuppa har blitt kraftig forkjøla og fått masse slim i halsen og tett nese. Synes så synd på henne. Hun hoster og brekker seg. Skummer ut av munnen av og til med slim. Siden 23 har hun ille spist. Noe hun gjør til vanlig. Håper hun får til å spise skikkelig utover dagen. Er så redd for den lille skapningen som innimellom sliter med å få puste når hun hoster.

Uff, det er så ekkelt når de er så tette.. Jeg ville tatt en tur til legen for en sjekk. Da får du roet mammahjertet også :)

Snuppa har blitt kraftig forkjøla og fått masse slim i halsen og tett nese. Synes så synd på henne. Hun hoster og brekker seg. Skummer ut av munnen av og til med slim. Siden 23 har hun ille spist. Noe hun gjør til vanlig. Håper hun får til å spise skikkelig utover dagen. Er så redd for den lille skapningen som innimellom sliter med å få puste når hun hoster.
Mi er på dag tre med det samme :( Det er ikke noe gøy! I går kveld vurderte vi også lege. Da så hun skikkelig pjusk ut. Røde øyne som rant kontinuerlig. Men hun hadde ikke feber og var i god form ellers, så vi droppet det. Her hjelper det litt å gi henne saltvannsdråper og bruke nesesuger. Hun får sove på meg så mye hun vil, for da kan jeg holde henne i en oppreist stilling slik at hun ikke skal bli like tett. Det værste er egentlig at hun sliter med smokken, for den roer henne så godt når hun skal sove.
Heldigvis spiser hun litt, men ikke like bra som til vanlig. Svelger så mye luft når nesen surkler :(
Hvis hun blir tett i brystet eller får feber blir det rett til legen, men enn så lenge sitter snørret i nese/svelg.

Har vært tett ei god stund her også, men har blitt skikkelig forkjøla her også nå. Vi bruker nesesuger og saltvannsdråper. Hjelper litt, men synes det fort blir tett igjen. De siste dagene har det blitt vanskeligere for henne å spise. Heldigvis er det noen ganger i løpet av dagen hun ikke er så tett og da spiser hun godt:)
Hvis hun er veldig plaget hadde jeg tatt en tur til legen :)

Her begynner mini å bli forkjøla. Jeg har liggi rett ut siden lørdag kveld, i dag er jeg feberfri igjen. Hadde håpet mini skulle slippe unna, men han har begynt å hoste litt og virker mer og mer tett... :(

Har fått ut masse med nesesugeren. Hun har spist dårligere enn hun pleier, men fått i henne noe hver 3.time. Ringte legen i går, men de ville ikke se på henne ettersom hun ikke hadde feber og var våken i perioder. Hun høres mindre tung ut i pusten i dag, så håper at hun blir bedre nå :)
God bedring til alle små :)

Saltvann og nesesug, og legen om tvil med sånne små. Definitivt legen om feber

Jeg har fått et lite forkjølet barn på et par uker innlagt med rs for fem år siden i disse tider, og følger obs med på minstesøster nå som den fem år eldre søstra er forkjølet...

Det ble lege og barneklinikk på oss i dag :( Heldigvis ingen innleggelse, men åpen retur. Fikk med oss sprøyte og saltvann og beskjed om å skylle nesen ofte med en hel sprøyte i slengen. MYE mer enn vi har brukt, og det måtte være med sprøyte for å få fart på saltvannet. Synes det hjalp veldig mye bedre enn bare en liten ampull med saltvann og nesesuger.

Det ble lege og barneklinikk på oss i dag :( Heldigvis ingen innleggelse, men åpen retur. Fikk med oss sprøyte og saltvann og beskjed om å skylle nesen ofte med en hel sprøyte i slengen. MYE mer enn vi har brukt, og det måtte være med sprøyte for å få fart på saltvannet. Synes det hjalp veldig mye bedre enn bare en liten ampull med saltvann og nesesuger.
Hvor lenge lar du saltvannet virke før du nesesuger? Syns det virker så dårlig, men vet ikke om jeg lar det virke for kort, evt bruker for lite..

Hvor lenge lar du saltvannet virke før du nesesuger? Syns det virker så dårlig, men vet ikke om jeg lar det virke for kort, evt bruker for lite..
Vi bruker ikke nesesuger nå, bare sprøyte med saltvann. 0,5ml i hvert nesebor i full fart! Det var dette de anbefalte på barneklinikken. Det blir ofte litt hosting og harking, men det ble det med nesesuger også. Nå virker det som mer snørr forsvinner ned sammen med saltvannet i motsetning til når vi brukte nesesuger der bare noe av det kom opp.

Ja. Saltvann med sprøyte gir mer fart og effekt.

Back
Topp