Revning grad 2

Høres ut som du gjør lurt i en ettersamtale om fødselen din. Det virker som du har hatt en ganske tøff fødsel.
Hvis du har så vondt at du ikke kan løfte baby og komme deg rundt, så hadde jeg tatt kontakt med legen din. Da kan de ordne noe slik at du blir sykemeldt og mannen får din permisjon. Det fikk hvertfall jeg beskjed om sist når jeg hadde ting jeg slet med.

God bedring :)

Tror jeg får en ganske frustrert gubbe om jeg ber han være mer hjemme fra jobb. Litt for glad i jobben sin han gitt. I tillegg er han en av 3 som dekker 3 fylker med det han jobber som, sesongdn har allerede startet så må han være lengre hjemme nå får han ekstremt lange dager og uker på jobb når han starter igjen, så da vil jeg bli alene mamma på fulltid nesten. I høst havnet han på etterskudd og hadde alt fra 12 til 18 timers dager. :/
Så tror jeg må bite tenna sammen og prøve å klare meg alene. Fikk testet meg ufrivillig i dag da svigerfar ikke har forståelse et sekund for at den permisjonen sambo har nå er for å hjelpe meg og han klarer ikke å gi beskjed. Så fikk ikke stelt meg eller spist frokost før kl 14. Mini holdt det gående fra kl 05 til 14, pupp, bleieskift 5 min søvn og på an igjen. Det gikk med litt tårer og klager til meg selv når jeg skulle ut/inn av sengen og løftet på mini. Så går seg vel til :) men skal få legen til å sjekke stingene på timen om en uke. Da har og sambo hatt 4 jobb dager, så får ta en vurdering med henne om hvordan ting er da og om jeg trenger mer hjelp hjemme med mini :)
 
Det kan godt hende at det er det som er årsaken, ja!:) Skal ringe legen i morra å bestille 6 ukers kontroll uansett, så kan jo høre om de har en time til meg før også:) (Surrehodet her skulle jo eeegentlig ringe legen for å bestille den kontrollen før helga, men huska hu på det da?! Neeeh!:p)

Åssen går der med smertene nedentil? Begynner det å bli bedre?❤️
 
Den pressefølelsen er fæl. Får/fikk den ved hver menstruasjon etter forrige fødsel. Utrolig slitsomt.. Håper du blir kvitt plagene snart!
 
Å fysj, det hørtes slitsomt ut!:( Håper det jeg og, i dag har det vært en veldig vond dag!!:( Nesten ikke klart å gå...

Hvis slike plager ikke blir bedre med bekkenbunnstrening er det verdt en tur til gynekolog jenter! :) fastlegen kan for lite om slike underlivsplager, og det skal finnes råd og hjelp til de!
Håper det kommer seg fort for dere! :)
 
Hvis slike plager ikke blir bedre med bekkenbunnstrening er det verdt en tur til gynekolog jenter! :) fastlegen kan for lite om slike underlivsplager, og det skal finnes råd og hjelp til de!
Håper det kommer seg fort for dere! :)
Vurderer å bestille time hos gynekologen for 6 ukers kontroll egentlig, for fikk ikke time hos fastlegen før 22.mars..!:eek: 2.mars er det 6 uker siden fødsel, så føler det er leeeenge (!) å vente til 22.!
 
Oi det var lenge etter! Jeg som får time hos fastlegen nesten på dagen...

Jeg har faktisk tenkt å ta 6 ukers kontrollen hos både fastlege og gybekolog :p må måle blodprosenten, så det må jeg til fastlegen for. Men sjekk av underlivet og skadene som kom der skal gynekologen få lov å ta kontroll over det.
Ser ikke poenget med at en som kan litt generelt om det skal sjekke det, når en som har utdannet seg spesielt innenfor fagfeltet kan sjekke og evt sette igang bedre tiltak enn hva fastlegen får gjort :)
 
Oi det var lenge etter! Jeg som får time hos fastlegen nesten på dagen...

Jeg har faktisk tenkt å ta 6 ukers kontrollen hos både fastlege og gybekolog :p må måle blodprosenten, så det må jeg til fastlegen for. Men sjekk av underlivet og skadene som kom der skal gynekologen få lov å ta kontroll over det.
Ser ikke poenget med at en som kan litt generelt om det skal sjekke det, når en som har utdannet seg spesielt innenfor fagfeltet kan sjekke og evt sette igang bedre tiltak enn hva fastlegen får gjort :)
Ja, veldig!! Så blir nok til at jeg kontakter gyn, ja!:) Hvis ikke, så ringer jeg legekontoret til uka og sier at jeg MÅ få komme inn tidligere pga smerter (kan jo smøre litt tjukt på og:p). Legen jeg har er visstnok ganske god innenfor gynekologiske ting (fikk jeg fortalt av jm jeg gikk til, bytta fastlege midt i svangerskapet omtrent, så har nesten ikke vært hos henne), men synes som sagt det er alt for lenge å vente til 22.mars;)
 
Jeg syntes også d tok lang tid og når jeg var 3 uker ble jeg innlagt pga morkakerester og måtte ha utskrapning.. Men da ble jeg bra etterpå og blødningene sluttet:) men gi d litt tid du:)
 
Back
Topp