Tips til gravidvennlig valentinesmiddag?

moccamint

Elsker forumet
Hadde egentlig tenkt til å lage hel and, men så kom jeg på at det er litt ugunstig i disse gravide dager.

Noen som har noen andre gode forslag? Liker å lage mat, og anser meg selv som over middels, så gjerne noe litt ekstra spennende :)

Står det noe sted at vi ikke kan spise and? Eller den serveres vel kanskje normalt litt rosa?
Spiste andepølser senest i forgårs.

Helstekt, langtidsstekt ytterøykylling?
Lammekoteletter eller lammeskank?

Står det noe sted at vi ikke kan spise and? Eller den serveres vel kanskje normalt litt rosa?
Spiste andepølser senest i forgårs.

Helstekt, langtidsstekt ytterøykylling?
Lammekoteletter eller lammeskank?
Takk :) Helstekt kylling er jo superdigg! Hva pleier du å sette den inn med? Jeg gnir smør, hvitløk, sitron og urter under skinnet, men tar gjerne imot andre forslag :)

And skal serveres ganske så rødt, og under 64-67 grader for å unngå transmak. Står over den til babyen er ute ;)

Kanskje risotto av noe slag? Det er jo superdigg! Eller kanskje noe mer skrei?

Biff er alltid en høydare! Enten kanskje med hjemmelagde pommes frites av noe slag, fløtepoteter eller bakt potet?
Panna cotta til dessert? :D

Kanskje risotto av noe slag? Det er jo superdigg! Eller kanskje noe mer skrei?
Risotto er godt ja! Det kan jeg jo ha som tilbehør også :)

Allergi mot fisk i familien her, så blir nok ikke noe skrei. Klarer fortsatt ikke å ta i hvit fisk heller, selv om kvalmen egentlig har gitt seg og matlysten meldte seg for en del uker siden.

Biff er alltid en høydare! Enten kanskje med hjemmelagde pommes frites av noe slag, fløtepoteter eller bakt potet?
Panna cotta til dessert? :D

Åh! Pannacotta er sååå digg. Virkelig min favoritt dessert :)

Risotto er godt ja! Det kan jeg jo ha som tilbehør også :)

Allergi mot fisk i familien her, så blir nok ikke noe skrei. Klarer fortsatt ikke å ta i hvit fisk heller, selv om kvalmen egentlig har gitt seg og matlysten meldte seg for en del uker siden.

Så kjedelig med fiskeallergi. Da ville jeg gått for
-en god kylling fra Stange elllernoe med en deilig saus
-pulled pork
-en deilig gryte med oksekjøtt som kan kose seg i mage timer og serveres med potetmos
-ravioli, tortellini el?
-ostesuffle?
-lam (ikke helt sesong, men)

Men gjennomstekt biff er absolutt ingen høydare :( Har aldri prøvd meg på hjemmelaget pommes frites, det ser veldig godt ut!
Da må du bare lage riktig biff! :D jeg er mest glad i medium stekt biff, men har spist gjennomstekt nå 3 ganger i svangerskapet, og var nydelig alle gangene!

Har du frityrkoker eller mulighet til å låne så er hjemmelaget pommes frites vanvittig godt! Gjerne når de lages i litt tykkelse :D

Da må du bare lage riktig biff! :D jeg er mest glad i medium stekt biff, men har spist gjennomstekt nå 3 ganger i svangerskapet, og var nydelig alle gangene!

Har du frityrkoker eller mulighet til å låne så er hjemmelaget pommes frites vanvittig godt! Gjerne når de lages i litt tykkelse :D
Spiste faktisk en gjennomstekt entrecôte som var utrolig god for noen uker siden. Jeg liker biffen veldig rød, så gjennomstekt for meg blir fort skosåle før jeg i det hele tatt har smakt :p

Satt faktisk akkurat og så på denne oppskriften her, så blir nok det eller veal milanese :)

ImageUploadedByBV Forum1455225361.005520.jpg

Så kjedelig med fiskeallergi. Da ville jeg gått for
-en god kylling fra Stange elllernoe med en deilig saus
-pulled pork
-en deilig gryte med oksekjøtt som kan kose seg i mage timer og serveres med potetmos
-ravioli, tortellini el?
-ostesuffle?
-lam (ikke helt sesong, men)
Takk for masse gode tips :) Nå fikk jeg lyst på ostesuffle!

Takk :) Helstekt kylling er jo superdigg! Hva pleier du å sette den inn med? Jeg gnir smør, hvitløk, sitron og urter under skinnet, men tar gjerne imot andre forslag :)

And skal serveres ganske så rødt, og under 64-67 grader for å unngå transmak. Står over den til babyen er ute ;)
Bruker nok mye det samme som deg på kyllingen. Fyller den gjerne med løk og urter også.

Og nå som jeg fikk lyst på and... :-P

Ja, jeg dytter den full av godis :) Kan ta bilde hvis jeg lager det. Nå fikk jeg lyst på middag!
Jeg begynner visst å bli trøtt, for nå så jeg faktisk for meg at du stappa sjokolade og vingummi og lakris opp andas private område... :P

Men fancy middag? Italiensk er en klassiker! Hva med en nydelig bruschetta til forrett, en ekte italiensk spaghetti carbonara til hovedrett og en god pannacotta til dessert? Her er det mulig å gjøre det enkelt i forhold til forberedelser og energi-nivå! Forrett og dessert kan lages godt på forhånd! :)

Jeg har to gode (og italienske) oppskrifter fra Sardinia om du vil ha! :)

Back
Topp