Til dere som har 2 unger eller flere :)

Ettmammahjem <3

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hvordan var det å gå fra 1 til 2 unger? Alle sier jeg har verden snilleste unge, han gjør aldri noe galt, å det er som å ikke ha unge! Blir gal, jeg slev syntes han er enn hånd full temmelig ofte :/ men sånn er det å ha barn tenker jeg. Men hvordan er det å få nr 2? Er som de sier 1 er som ingen 2 er som 10? :(

Jeg syns overgangen fra en til to var lettere enn jeg så for meg. Jeg syns det var tyngre mens jeg var gravid og skulle passe på storebroren. Han var 2 år og 9 mnd når lillebror ble født, og det var overraskende lite sjalusi. Det rare er at når man får to barn så ser man tilbake på det å ha bare et barn som en drøm, og man kan ikke skjønne hva man klaget over...hehe

Er veldig spent på overgangen fra 2 til 3 dog...

Jeg syns overgangen fra en til to var lettere enn jeg så for meg. Jeg syns det var tyngre mens jeg var gravid og skulle passe på storebroren. Han var 2 år og 9 mnd når lillebror ble født, og det var overraskende lite sjalusi. Det rare er at når man får to barn så ser man tilbake på det å ha bare et barn som en drøm, og man kan ikke skjønne hva man klaget over...hehe

Er veldig spent på overgangen fra 2 til 3 dog...
Godt å høre at overgangen kan gå så fint :)

Lurer jeg også på, men jeg har fått beskjed fra ped leder og andre at jeg har nok å henge fingrene mine i, jentungen sliter ut andre barn som bare det og nå i det siste har hun endelig begynt å høre på oss så håper jeg ikke plutselig har to barn som stikker i hver sin retning hele tiden :o

Jeg syntes det var lettere med to en med en :) travlere på morgenen da

Jeg synes faktisk ikke at overgangen fra 1 til 2 var så ille, har gått strålende! Jeg er fortsatt i permisjon da, men de skiller nesten 4 år så tror nok det har hatt mye å si. 4 åringen kan jo gjøre veldig mye selv, hjelpe til osv :-) blir spennende fremover når vi går fra 2 til 3, de to minste blir jo veldig tett så regner med jeg vil merke det.

Noen som har to tette?
Det blir 1 år og ca 2 md mellom mine ☺️ noen som har praktiske tips? Har lurt litt på søskenvogn, er det nødvendig?

Vi synes at det var større forskjell fra 2-3 enn fra 1-2:) vi har 19mnd mellom våre å det har gått kjempe bra. Men jeg vil absolutt anbefale deg Særping88 å kjøpe en søskenvogn for om du kanskje ikke trenger den hver dag så er den gull verdt når du plutselig skal ut på tur alene:) vi hadde aldri klart oss uten søskenvogn:)

Blir 18 mnd mellom mine også :)

Vi synes at det var større forskjell fra 2-3 enn fra 1-2:) vi har 19mnd mellom våre å det har gått kjempe bra. Men jeg vil absolutt anbefale deg Særping88 å kjøpe en søskenvogn for om du kanskje ikke trenger den hver dag så er den gull verdt når du plutselig skal ut på tur alene:) vi hadde aldri klart oss uten søskenvogn:)
Okey, hvilken vogn har du?

Back
Topp