Til dere som har 2 unger eller flere :)

Noen som har to tette?
Det blir 1 år og ca 2 md mellom mine ☺️ noen som har praktiske tips? Har lurt litt på søskenvogn, er det nødvendig?
Det blir 14 mnd mellom mine også :-) Ble du shokkert da du fant ut du var gravid igjen? Jeg har enda ikke kommet helt over shokket! :-o

Obergangen fra 0 til 1 var mest merkbart følte jeg :) synes ikke det har vært noe stress igrunn :)

Det blir 14 mnd mellom mine også :-) Ble du shokkert da du fant ut du var gravid igjen? Jeg har enda ikke kommet helt over shokket! :-o
Hehe nei ble ikke det for vi prøvde på to tette helt fra det var mulig etter fødsel ☺️
Men hvis det ikke var planlagt så skjønner jeg at det er litt av et sjokk ☺️ sjokket mitt kommer kanskje senere?!

Jeg syns overgangen fra en til to var lettere enn jeg så for meg. Jeg syns det var tyngre mens jeg var gravid og skulle passe på storebroren. Han var 2 år og 9 mnd når lillebror ble født, og det var overraskende lite sjalusi. Det rare er at når man får to barn så ser man tilbake på det å ha bare et barn som en drøm, og man kan ikke skjønne hva man klaget over...hehe

Er veldig spent på overgangen fra 2 til 3 dog...

Enig☺

Blir ca 16 mnd mellom min yngste og denne babyen. Det er også 12 mnd mellom nest yngste og yngste. Søskenvogn har vi ikke klart oss uten, samt at bæreseler har vært et must. Alltid ha god tid, ikke stress, planlegg, tenk praktisk og enkelt. Ikke minst, velg hvilke kamper du vil kjempe med omhu. Her er det ikke rom for å slite seg ut på bagateller i allefall :p :)

Det var større overgang fra 0-1 enn 1-2 :) men det har ikke bare vært lett heller, men sånn er det å være mamma :)

Sniker fra september. Overgangen fra 0 til 1 var mer slitsom enn overgangen fra 1-2. Det er 20 mnd mellom mine og jeg kunne ikke klart meg uten søskenvogn. Vi hadde Bugaboo donkey som også kan brukes som singelvogn.

Min nummer 1 er en rolig gutt, men vi strevde mye med han på kveld/nattestid grunnet uoppdaget allergi som vi ikke fant ut av før han fylte 3 år, nummer 2 er en turboprinsesse på dagtid, men følger rutiner og regler greit bortsett fra at hun liker å stikke av viss vi er innom et kjøpesenter så drar ikke dit viss vi ikke absolutt må. De har hatt perioder hvor de er som hund og katt, men er for det meste verdens beste venner med masse omsorg for hverandre. Planla ikke to tette, men er glad hver dag når jeg ser hvor mye selskap de har i hverandre og hvor glad i hverandre de er. Så er mer spent på om 3 er som 10 jeg nå, og om lillesøster vil synes det er greit å bli storesøster (hun er 3 år nå)

Blir ca 16 mnd mellom min yngste og denne babyen. Det er også 12 mnd mellom nest yngste og yngste. Søskenvogn har vi ikke klart oss uten, samt at bæreseler har vært et must. Alltid ha god tid, ikke stress, planlegg, tenk praktisk og enkelt. Ikke minst, velg hvilke kamper du vil kjempe med omhu. Her er det ikke rom for å slite seg ut på bagateller i allefall :p :)
Her blir bæreseler flittig brukt allerede så spent på hvordan det skal bli med mage og bæring! og ikke minst når det er 2 som skal bæres

Sniker fra september. Overgangen fra 0 til 1 var mer slitsom enn overgangen fra 1-2. Det er 20 mnd mellom mine og jeg kunne ikke klart meg uten søskenvogn. Vi hadde Bugaboo donkey som også kan brukes som singelvogn.

Min nummer 1 er en rolig gutt, men vi strevde mye med han på kveld/nattestid grunnet uoppdaget allergi som vi ikke fant ut av før han fylte 3 år, nummer 2 er en turboprinsesse på dagtid, men følger rutiner og regler greit bortsett fra at hun liker å stikke av viss vi er innom et kjøpesenter så drar ikke dit viss vi ikke absolutt må. De har hatt perioder hvor de er som hund og katt, men er for det meste verdens beste venner med masse omsorg for hverandre. Planla ikke to tette, men er glad hver dag når jeg ser hvor mye selskap de har i hverandre og hvor glad i hverandre de er. Så er mer spent på om 3 er som 10 jeg nå, og om lillesøster vil synes det er greit å bli storesøster (hun er 3 år nå)
Så koselig ❤️ jeg er sikker på at det kommer til å bli slitsomt til tider men som du sier så er det verdt det når de får så mye glede av hverandre! Det er 17 md mellom meg og min bror så vi hadde alltid hverandre selv om vi sloss litt også ☺️

Back
Topp