Koser du deg over andre barns trassalder?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Huff jeg får helt vondt av hele situasjonen.
Ungen trasser fordi hn ikke blir forstått og ikke får det slik hn vil, og foreldrene enten kjefter eller overser.
Ikke så lett å være liten heller, og alle skal bestemme alt du får lov til og ikke.

De fleste har det slik, og å godte meg over det hadde jeg ikke klart.

Jeg koser meg ikke, men kan nok smile innvendig og tenke "takk og lov, det er ikke bare meg og mitt barn som har det sånn" ;)

Koser meg ikke, men syns det er greit å se at det er andre barn som trasser også, ikke bare mine :D Ikke gøy når slikt skjer på butikken feks...

Har ein trassunge selv. Og fy søren så mye tålmodighet eg må smøre meg inn med.. Så eg sysnt synd i foreldrene... Men og glad det ikkje eg meg hver gang.. :p her er det 30 min med trass i ulik grad hver dag eg henter i barnehagen.. Begynner og bli så lei at i morgen får ho fri pga eg ikkje orker og hente ho.. Er kun ved henting det er problem :/ veldig oppgitt.
Min eldste var sånn. Jeg hadde alltid med frukt jeg visste hun var/er spesielt glad i i vesken som hun fikk utenfor gjerdet. Fortalte at når vi kommer ut skal hun få den. I fjor måtte jeg ty til sukkerfri tyggis som lokkemiddel. Her kommer det av at hun er dødsliten, og da blir hun supervanskelig i humøret. Alt er feil og på det verste kan vi bruke opp mot 45 min på å komme oss ut av bhg. Ikke kult å ha det barnet som skriker, kaster ting rundt seg og løper fra en hele tiden. Men det blir bedre, på en måte :p

Min eldste var sånn. Jeg hadde alltid med frukt jeg visste hun var/er spesielt glad i i vesken som hun fikk utenfor gjerdet. Fortalte at når vi kommer ut skal hun få den. I fjor måtte jeg ty til sukkerfri tyggis som lokkemiddel. Her kommer det av at hun er dødsliten, og da blir hun supervanskelig i humøret. Alt er feil og på det verste kan vi bruke opp mot 45 min på å komme oss ut av bhg. Ikke kult å ha det barnet som skriker, kaster ting rundt seg og løper fra en hele tiden. Men det blir bedre, på en måte :p
Som regel pga ho er sliten som er problemet her og. Hjelper ikkje og lokke med noe :/ men ho sovner ofte i bilen eller på sofaen når vi kommer hjem

Uffda. Tror du det er fordi hun er sliten? I såfall kanskje du kan spørre bhg om de kan gjøre noe for at dagen blir mindre slitsom?
Det er nokk det. Men eg har ho kortere dager i barnehagen. Og ho er smør blid når eg kommer. Men nekter klær osv så blir det skriking. Ho sovner ofte etterpå så ho er nokk trøtt.

Hvis jeg kommer over en unge som ligger på gulvet og slår og sparker på trass, så setter jeg meg ned til barnet og spør hvorfor.
Ender stort sett med en unge som brått slutter å skrike og hyle og setter ord på tingene, mens mor/far står med haka langt nedpå magen og ikke skjønner HVA jeg gjorde som fikk ungen opp av gulvet og slutt på hylingen/sparkingen.

Før jeg fikk barn gjorde jeg det samme, og endte med å få spørsmål om jeg kunne bli fast barnevakt :P

Jeg kan ikke det, for kunne jaggu lett vært oss :p Men tenker gjerne at jeg er veldig glad det ikke er oss denne gangen :p

Koser meg ikke, men er likevel glad det ikke er meg. :p

Hvis jeg kommer over en unge som ligger på gulvet og slår og sparker på trass, så setter jeg meg ned til barnet og spør hvorfor.
Ender stort sett med en unge som brått slutter å skrike og hyle og setter ord på tingene, mens mor/far står med haka langt nedpå magen og ikke skjønner HVA jeg gjorde som fikk ungen opp av gulvet og slutt på hylingen/sparkingen.

Før jeg fikk barn gjorde jeg det samme, og endte med å få spørsmål om jeg kunne bli fast barnevakt :P
Dette var det en som prøvde seg på med datteren min. Endte opp med et barn som kom løpende hysterisk gråtende og skrek mamma.. :p Men hyggelig at det fungerer på noen :)

Nei synes synd på henne og er glad det ikke er meg :)

Prater ikke folk med ungene sine? :/Er kanskje derfor jeg har unngått en hysterisk unge i butikken, da. :P Eller så har jeg en unge som tåler et nei for vesla har aldri holdt på sånn.

Prater ikke folk med ungene sine? :/Er kanskje derfor jeg har unngått en hysterisk unge i butikken, da. :P Eller så har jeg en unge som tåler et nei for vesla har aldri holdt på sånn.
Er ikke alltid det hjelper å bare prate med toåringen og få henne til å forstå at hun ikke kan plukke alt mulig av varer fra butikkhyllene når hun er fast bestemt på at hun både vil ha yoghurt, smoothie, kjeks osv. Kanskje unger er forskjellige ;) noen er mer sta enn andre ;)

Er ikke alltid det hjelper å bare prate med toåringen og få henne til å forstå at hun ikke kan plukke alt mulig av varer fra butikkhyllene når hun er fast bestemt på at hun både vil ha yoghurt, smoothie, kjeks osv. Kanskje unger er forskjellige ;) noen er mer sta enn andre ;)
Eventuelt dagsform. Jenta mi har hatt episoder der hun har låst seg helt, prater i til henne da så blir alt veldig mye verre. Andre ganger forstår hun lett hva vi sier. Er hun veldig sliten så tror jeg ikke det betyr så mye hva vi sier, da går det ikke inn uansett. Men spør jeg om hun er sliten så sier hun ja, og kollapser gråtende i armene mine stakkar.

Eventuelt dagsform. Jenta mi har hatt episoder der hun har låst seg helt, prater i til henne da så blir alt veldig mye verre. Andre ganger forstår hun lett hva vi sier. Er hun veldig sliten så tror jeg ikke det betyr så mye hva vi sier, da går det ikke inn uansett. Men spør jeg om hun er sliten så sier hun ja, og kollapser gråtende i armene mine stakkar.
Ja jeg vil si at både dagsform, personlighet, alder og forståelse har mye å si for hvorvidt det hjelper å snakke med dem eller ikke :)

Jada, såklart. :)

Back
Topp