Koser du deg over andre barns trassalder?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Nei koser meg ikke over det, syns synd på henne og skjønner hvor slitsomt og stressende det kan være.

Er jo ikke uvanlig at barn oppfører seg på den måten, det merker jeg selv på toåringen hvis hun er sliten etter bhg og vi må innom butikken. Det er ikke bare å forklare henne at hun ikke kan gå å plukke fritt i hyllene. Når hun ikke får lov til det, ender det som regel opp med at hun legger seg ned som en slapp potetsekk på gulvet i butikken og gråter :P

Kommer helt an på hvem det er :-P
Har hatt noen som du merker gjør utrykk for at de syns dine barn var håpløse i trassalderen og kommer med kommentarer. Da kan jeg ikke annet enn å gosse meg litt at de er gjennom det samme :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner ikke helt tankegangen din merker jeg.
Skjønner ikke at man tenker "stakkars" når et barn gråter?

Vel det er jo en grunn for at ungene har den oppførselen de har. De koser seg jo ikke med å bevisst terrorisere foreldrene for morroskyld, de gråter jo fordi de er sint/lei seg el i situasjonen. Så da synes jeg jo synd på de, det er vel normalt å ha sympati for barn som er lei seg? Og så har de kanskje ikke gode nok kommunikative evner til å forstå/bli bli forstått og heller ikke verktøy til å takle situasjonen så de får bare totalt meltdown. Så derfor tenker jeg "stakkars unge".

Skjønner ikke at man tenker "stakkars" når et barn gråter?

Vel det er jo en grunn for at ungene har den oppførselen de har. De koser seg jo ikke med å bevisst terrorisere foreldrene for morroskyld, de gråter jo fordi de er sint/lei seg el i situasjonen. Så da synes jeg jo synd på de, det er vel normalt å ha sympati for barn som er lei seg? Og så har de kanskje ikke gode nok kommunikative evner til å forstå/bli bli forstått og heller ikke verktøy til å takle situasjonen så de får bare totalt meltdown. Så derfor tenker jeg "stakkars unge".

Signerer.

Tenk å ha en mening men ikke klare å formidle den... DET er frustrerende det, foreldrene kan jo faktisk prøve å forstå og kommunisere... Barnet har ikke dette på plass enda og bruker gråt/frustrasjon for å utrykke sin mening...

Signerer.

Tenk å ha en mening men ikke klare å formidle den... DET er frustrerende det, foreldrene kan jo faktisk prøve å forstå og kommunisere... Barnet har ikke dette på plass enda og bruker gråt/frustrasjon for å utrykke sin mening...
Ja. Og slike "anfall" kommer gjerne oftere og sterkere om de er slitne og jeg vet jo med meg selv hvordan jeg har det hvis jeg er sliten, kan bli fort sur og lei meg for ingenting. Men jeg er jo voksen, så jeg takler det jo på en måte. Så det første jeg tenker er "stakkars, er vel sliten, det er ikke greit å være liten".

Back
Topp